MS SQL Server JDBC driver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennethDC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-01 13:32
Om één of andere redenen slaag ik er niet in om te connecteren op een Microsoft SQL Server in een Java-applicatie met behulp van de JDBC driver. Gezien het al Java is zou dit normaal geen probleem mogen zijn en zou dit moeten lukken. Ook heb ik het al aan anderen gevraagd die een Mac hebben en bij hen gaat het wel.

Ik krijg in mijn applicatie ook niets van fouten buiten dat hij blijkbaar constant wil connecteren en daar in een oneindige lus terecht komt. Wanneer ik dan in Netbeans de connectie test krijg ik de volgende error:

Timeout expired. IDE unable to establish connection. Check your proxy settings or try again later. The server may be unavailable at the moment. You may also want to make sure that your firewall is not blocking network traffic.

Ik zou eerlijk gezegd niet direct weten wat de oorzaak kan zijn.

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 14:25
Laat eens de code zien. Hebben die anderen met een mac ook dezelfde server waarnaar ze verbinden?
Welke jdbc driver gebruik je trouwens

Edit:
heb je trouwens ook je firewall nagekeken, zoals de foutmelding aangeeft?

[ Voor 23% gewijzigd door truegrit op 08-03-2012 12:19 ]

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennethDC
Iemand anders uit mijn groep kan er ook niet op connecteren via Mac OS X. Maar ik hoor dan andere Mac eigenaars van andere groepen zeggen dat zij dat wel kunnen al is dat wel op een andere server dan maar iedereen gebruikt Microsoft SQL Server 2008 dus de technologie is wel hetzelfde. Met de code scheelt er niets en ik veronderstel dat de connectie ook wel hetzelfde zal zijn als in Windows, het is tenslotte de driver die de specifiekere methoden afhandelt. Ik werk trouwens met Netbeans waarin je een service kan testen en dat staat los van de applicatie die ik aan het maken ben en daar faalt hij ook al op. De driver die ik gebruik is: sqljdbc4.jar.

Edit:
Ik heb de Firewall en Proxy trouwens ook al nagekeken zoals er staat en dat heeft het probleem niet verholpen.

[ Voor 8% gewijzigd door KennethDC op 08-03-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 14:25
Ik weet niet of dit de oplossing is, maar de beste jdbc driver voor mssql is JTDS, te vinden op
http://jtds.sourceforge.net/

Deze werkt voor mij altijd probleemloos, ongeacht het platform. Probeer dat eens, en als het dan nog niet werkt dan kunnen we verder kijken

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennethDC
Met jtds werkt de connectie dus :). Dank u! Nu kan ik het ook op Mac OS X programmeren zonder telkens naar Windows te moeten gaan.