Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort word ik zeer waarschijnlijk opgenomen voor een lange periode in het ziekenhuis. Waarschijnlijk een gedeelte ervan in quarantaine. Daarna zal waarschijnlijk een periode volgen dat ik uiterst hygiënisch moet leven. Een tablet lijkt mij wel geschikt, want die zijn gemakkelijker schoon te houden dan een laptop of netbook.

Tijdens mijn opname wil ik in ieder geval contact kunnen houden met het thuisfront. Als dat kan het liefste met chat en cam, verder wil ik ermee kunnen internetten. Ik zou ook graag er een film op willen kijken en wat muziek kunnen luisteren. Wifi is voldoende.

Ik snap alleen helemaal niets van tablets, daar heb ik mij nooit mee beziggehouden en ik zie door het bomen het bos niet meer. Ze variëren van prijs van 100 euro tot enkele veelvouden ervan, maar geen idee wat het verschil is.

Kan iemand suggesties doen of advies geven waar ik op moet letten?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 14:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Een Ipad is misschien het makkelijkst te reinigen met al zijn afrondingen. Maar speelt maar weinig videoformaten af. Je kunt er wel prima mee skypen. De Samsung Galaxy reeks met android is ook erg goed.

Overigens zou ik even vragen hoe het zit met de hygiëne, misschien hoeft hij maar een keer gereinigd te worden aangezien je hem zelf de hele tijd in bezit houdt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, skype is wel fijn, want dat snappen mijn ouders tenminste. Ik vermoed dat hij in het ziekenhuis een keertje gereinigd gaat worden en dat ik hem daarna wel goed schoon moet houden. In het ergste geval zit ik namelijk in zo'n onderdruk geval et cetera. Als ik weer thuis ben dan zal alles heel schoon moeten zijn. Dan zal ik hem wel dagelijks moeten poetsen. Dat gaat met een laptop een ramp worden.

Ik ga het qua hygiëne wel even vragen als ik weet hoe lang het gaat duren en wat precies de bedoeling is. Ik wil van te voren dan wel weten wat ik eventueel het beste kan aanschaffen, want dan kan ik dat nog zelf doen of doorgeven of iemand die voor mij wil kopen.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het hangt ook vooral van je budget af, wat wil je er aan uitgeven?

Persoonlijk zou ik de pricewatch: Asus Eee Pad Transformer 32GB Zwart of de nieuwere pricewatch: Asus Eee Pad Transformer Prime 32GB Grijs kopen. Mijn keuzevoor de Transformer is dat je er een 16/32/64GB harde schijf in kunt krijgen maar je kunt er ook gewoon USB sticks/harde schijven op aan kunt sluiten. Dat lijkt me vooral handig als je films/series wilt gaan kijken en je er een tijdje moet liggen en dus veel wilt gaan kijken.
Je kunt bij de Transformer ook een toetsenbord met extra accu kopen zodat je hem later ook nog als netbook/laptop kunt gebruiken. Ook de HDMI out aansluiting is een pre, je kunt dat thuis films op je TV afspelen met de Transformer.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29

Nox

Noxiuz

Ik zou inderdaad ook de transformer aanraden. Juist vanwege de uitbreidingsmogelijkheden en mogelijkheid tot toetsenbord.

Denk ook eens na over hoe je hem wilt gebruiken nadat je het ziekenhuis uit komt (daar ga ik wel even van uit ;) Hopelijk niks ernstigs?) want dan heb je hem namelijk nog.

Maar hangt behoorlijk van je budget af. Als je weinig te besteden hebt wordt het namelijk lastiger.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-11 21:45
Natuurlijk zijn er veel mogelijkheden maar mocht je een iPad willen aanschaffen let dan even op de introductie van de nieuwe iPad reviews: Hands-on: Apples nieuwste iPad. Niet zozeer dat je deze moet aanschaffen maar meer om de verwachte prijsverlaging van de iPad 2. Alle beetjes zijn meegenomen. Succes de komende tijd, met je tablet maar natuurlijk voornamelijk met de behandelingen.

[ Voor 10% gewijzigd door ozothebozo op 08-03-2012 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
janvanduschoten schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:32:
Het hangt ook vooral van je budget af, wat wil je er aan uitgeven?

[...]
Ik had nog niet echt een budget voor ogen. De goedkoopste die alles goed kan, want ik wil is genoeg. Ik zal zometeen eens naar die linkjes kijken.
NoxiuZ schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:07:
Ik zou inderdaad ook de transformer aanraden. Juist vanwege de uitbreidingsmogelijkheden en mogelijkheid tot toetsenbord.

Denk ook eens na over hoe je hem wilt gebruiken nadat je het ziekenhuis uit komt (daar ga ik wel even van uit ;) Hopelijk niks ernstigs?) want dan heb je hem namelijk nog.

Maar hangt behoorlijk van je budget af. Als je weinig te besteden hebt wordt het namelijk lastiger.
Daar hoop ik wel op dat ik nog het ziekenhuis uitkom. Het is wel de reden dat ik ga. :)
ozothebozo schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:11:
Natuurlijk zijn er veel mogelijkheden maar mocht je een iPad willen aanschaffen let dan even op de introductie van de nieuwe iPad reviews: Hands-on: Apples nieuwste iPad. Niet zozeer dat je deze moet aanschaffen maar meer om de verwachte prijsverlaging van de iPad 2. Alle beetjes zijn meegenomen. Succes de komende tijd, met je tablet maar natuurlijk voornamelijk met de behandelingen.
Aan een iPad heb ik ook zitten denken. Ik heb eigenlijk nog nooit met een Apple gewerkt dus ik weet niet of dat wennen is. Android ken ik een beetje, want dat heb ik als emulator een tijdje gedraaid. Dankjewel!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:03
Hoi, Denk er wel om dat er vaak via Wifi een hoop geblokkeerd is in een ziekenhuis. Spreek uit ervaring (filmpjes, radio en natuurlijk flink wat sites). Succes en sterkte

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 00:52
Ik zou ook voor een model met 3G gaan omdat de WiFi in een ziekenhuis niet altijd zeker is. De iPad2 is nu leuk geprijsd door de New iPad. Maar los daarvan wil ik je veel sterkte, beterschap en een heel voorspoedig herstel toewensen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

zeef schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:54:
Ik zou ook voor een model met 3G gaan omdat de WiFi in een ziekenhuis niet altijd zeker is. De iPad2 is nu leuk geprijsd door de New iPad. Maar los daarvan wil ik je veel sterkte, beterschap en een heel voorspoedig herstel toewensen.
Is 3G dan wel een goed idee in een ziekenhuis? :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:09
Mag dat uberhaupt? 3G in een ziekenhuis?
Volgens mij moet je in de meeste ziekenhuizen telefoons enzo uitzetten...

Transformer is een goed idee, alleen toetsenbord is natuurlijk wel wat lastiger echt schoon te houden dan alleen een tablet.

• zeef
3G kun je natuurlijk ook altijd uitzetten. Dankzij 3G had mijn meisje interwebs op de verpleegafdeling, daar was het totaal geen probleem. Op de IC en bij gevoelige apparatuur natuurlijk niet maar in barrière verpleging op de afdeling moet dat toch geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Nee hoor 3G is nergens voor nodig. Ik hoef als het goed is niet op de IC te liggen en zowel dan heb ik wel wat anders aan mijn hoofd dan bereik vinden. Wifi werkt in de meeste ziekenhuizen prima. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Nou ja, een toetsenbord dat hoeft niet. Dat is de reden dat ik ook niet voor een netbook ga. Dat blijft een bron van viezigheid. Net een bezoek aan de apple site gebracht. Ik zag dat ze al reclame hadden voor de nieuwe iPad terwijl de tweede nog te bestellen was.

De beste opties nu zijn dus een Transformer Prime of een iPad heb ik begrepen?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gtoniser schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:57:
Mag dat uberhaupt? 3G in een ziekenhuis?
Toen onze kleine op de IC lag mocht de telefoon aanblijven en mochten wij zelfs gewoon mobiel internetten. Bellen was niet toegestaan, niet omdat dat technisch niet mocht maar omdat praten te veel overlast geeft. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:40:
Hoi. Nee hoor 3G is nergens voor nodig. Ik hoef als het goed is niet op de IC te liggen en zowel dan heb ik wel wat anders aan mijn hoofd dan bereik vinden. Wifi werkt in de meeste ziekenhuizen prima. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Nou ja, een toetsenbord dat hoeft niet. Dat is de reden dat ik ook niet voor een netbook ga. Dat blijft een bron van viezigheid. Net een bezoek aan de apple site gebracht. Ik zag dat ze al reclame hadden voor de nieuwe iPad terwijl de tweede nog te bestellen was.

De beste opties nu zijn dus een Transformer Prime of een iPad heb ik begrepen?
Het komt eigenlijk neer op een voorkeur voor iOS or Andriod.

Verder wil ik je veel sterkte, beterschap en een heel voorspoedig herstel toewensen.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-11 17:50

Leejow(saait)

Blater

In veel ziekenhuizen hangen nog wel bordjes dat telefoons uitgeschakeld moeten worden, maar dit wordt meestal meer uit fatsoen gedaan dan uit gevaar voor apparatuur en/of straling. Mijn eigen ervaring uit diverse ziekenhuizen leert in ieder geval dat artsen en ander personeel altijd gewoon een pieper/DECT en eigen mobiele telefoon op zak hebben die aan staat om bereikbaar te blijven, en dan maakt het niet uit of dit op de IC of OK is. Er is in ieder geval geen taboe op om een tablet te hebben met 3G, dus ik zou dit eerder adviseren dan een onbetrouwbaar ziekenhuis WiFi netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
iOS ken ik niet, Android wel, want dat heb ik als emulator gedraaid. Het werkte maar ik vond het niet heel goed of heel slecht eigenlijk. In het ziekenhuis mag je vrijwel overal bellen. Volgens mij mag je als bezoeker of patiënt alleen niet bellen bij de hartbewaking en de IC. Tot nu toe heb ik altijd een laptop gehad als ik het ziekenhuis inging en ik heb eigenlijk geen problemen gehad met de gebruikte wifi netwerken.

• zeef
Is het niet een idee om eens te bellen naar de verpleegafdeling over wel/geen laptop? In het LUMC hebben ze in de kamers een laptop staan.

Een tablet met 3G is ook buiten het ziekenhuis altijd verzekerd van interwebs, ook als er even geen wifi is. :P

[ Voor 26% gewijzigd door zeef op 09-03-2012 11:59 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Komt inderdaad neer op een voorkeur voor iOS of Android. Beiden hebben zo hun voor en nadelen.

Voordelen van Android zijn voorbeeld dat het (redelijk) open is. Je kan apps installeren buiten de market om, een custom ROM installeren (kan je je garantie kosten). Nadelen is dat het meer problemen heeft dan iOS* en soms wat minder soepel draait (Android 3.x niet meegerekend want die is out-of-the-box gewoon sloom :), ICS is al een stuk beter). Ook zit je niet 'vast' aan iTunes voor muziek. Hoewel je ook gewoon Spotify kan gebruiken.. Officiële updates voor Android tablets duren een eeuwigheid (ongeacht de oorzaak). Wacht nog altijd op een ICS update voor mijn Tab 8.9.

Voordelen van iOS: over het algemeen stabiel, snel/snappy, veel games en apps. Nadeel is dat je in de 'kooi' van Apple zit tenzij je jailbreakt.. elk appje moet via de appstore en voor veel appjes moet je de knip trekken. Op Android is er meer gratis spul te vinden. Daar staat tegenover dat apps op iOS naar mijn mening vaak beter werken. Er staan in de appstore ook gewoon veel meer apps die geschikt zijn voor de iPad. Verruit de meeste apps in de Google Market zijn telefoon apps. Bijvoorbeeld Facebook is niet te krijgen voor Android tablets. De mobiele versie werkt wel en schaalt goed mee, maar benut de ruimte van het scherm niet of nauwelijks. Echte Android tablet apps zijn zeldzaam naar mijn mening. Daar zijn wel alternatieven voor (FriendCaster bijv, maar ideaal is het niet, ik betrap mezelf erop dat ik vaak maar gewoon naar de desktop site van Facebook ga).

*Op basis van ervaringen met mijn iPhone en Galaxy Tab 8.9. Verder hebben vrienden diverse Android telefoons waar ik geregeld geklaag over hoor. Als ik geklaag hoor over iOS devices dan zijn het oudere apparaten met nieuwe software. Dat wordt helaas trager ja. Als ik over een iPad geklaag hoor dan gaat het om een trage iPad1 of over iTunes (niet ideaal helaas *kuch* *sterf* >:) ).

Ik zou voor de iPad gaan.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29

Nox

Noxiuz

Over wel of geen 3G, mijn zus werkt in het ziekenhuis en geeft zelf al aan dat telefoon gewoon aan kan blijven. Is inderdaad meer de overlast van het praten dan evt. storing.

Maar als je een telefoon met een wifi-hotspot hebt zou je die ook prima kunnen gebruiken. Scheelt weer flink de kosten van een data-abo. Dat het niet mag is wat anders... :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:04

ralpje

Deugpopje

Ik zou eens bij het ziekenhuis waar je terecht komt informeren wat er wel en niet mogelijk is qua internet. Wellicht dat ze voor dit soort langdurige bezoekers wel een apart wifi-netwerkje hebben met ongefilterd internet. Dan is 3G inderdaad overbodig. Als je wél met proxys en andere shit te maken krijgt dan zou ik idd voor 3G gaan.
Android is, omdat het wat meer open is, denk ik meer geschikt. Al is het maar omdat je bij bepaalde tablets / roms inderdaad een usb-stickje of SD-kaartje kunt gebruiken om nieuwe films op je tablet te zetten.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
zeef schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:55:
Is het niet een idee om eens te bellen naar de verpleegafdeling over wel/geen laptop? In het LUMC hebben ze in de kamers een laptop staan.

Een tablet met 3G is ook buiten het ziekenhuis altijd verzekerd van interwebs, ook als er even geen wifi is. :P
ralpje schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:46:
Ik zou eens bij het ziekenhuis waar je terecht komt informeren wat er wel en niet mogelijk is qua internet.
Ik heb al wel eens vaker in dat ziekenhuis gelegen en had toen gewoon een laptop bij. Dat werkte prima eigenlijk. Het was allemaal ongefilterd. Je moest wel akkoord gaan dat je geen illegale dingen deed et cetera. Ik heb geen abonnement op internet (juist omdat ik toen ik dat wel had continue zat te mailen en te surfen et cetera). Op de meeste plaatsen waar ik vaak kom hebben ze eigenlijk wel wifi liggen waar ik op kan.
Glashelder schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:38:
Komt inderdaad neer op een voorkeur voor iOS of Android. Beiden hebben zo hun voor en nadelen.

Ik zou voor de iPad gaan.
Als het zo is als je beschrijft is dat misschien wel de gemakkelijkste keuze.
Ipad2 of toch even wachten op die nieuwe?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het ligt eraan op welke termijn je hem nodig hebt? Ik zou sowieso adviseren om te wachten tot de iPad 3 daadwerkelijk uit is, zodat je hem in de winkel even kunt proberen. Tweakers had het in een hands-on over 'lag' dus het is ook nog even afwachten hoe dat uitpakt. Overigens iets waar geen enkele andere site over bericht heeft..het is nog maar de vraag of dat probleem bestaat :)

Maar je moet ook rekening houden met een levertijd natuurlijk..als je snel besteld dan heb je hem ook snel na de release maar dan heb je hem niet kunnen proberen ;) Een iPad 2 is natuurlijk ook gewoon een prima product..zeker niet minder dan andere tablets op de markt :)

Natuurlijk geen Quad-Core™® maarja..ding werkt prima voor e-mail, internet en games.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Ha, dankjewel. Tja, de termijn die weet ik nog niet. Dat krijg ik binnenkort te horen. Maar in de winkel wat testen daar heb ik nu al de puf niet meer voor hoor. Ik vertrouw wel op de visie van de andere tweakers!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:09
Is er niet iets toughbook achtigs, kan hij in de stoomover --> bacterie vrij, dus mag je hem overal mee naar toe nemen :9

Verwijderd

Topicstarter
thefox154 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:52:
Is er niet iets toughbook achtigs, kan hij in de stoomover --> bacterie vrij, dus mag je hem overal mee naar toe nemen :9
Geen idee hoe ze dat schoonmaken. Misschien gewoon in de ether.

Ik wil bij dezen alvast iedereen bedanken voor het helpen.

• zeef
thefox154 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:52:
Ik neem aan dat ze daar wel een protocol/middel voor hebben, in het LUMC staat op elke kamer een laptop. Ik denk niet dat ze die na elke patiënt vernietigen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar zijn er nog andere opties en is dit nog niet aan de orde. Ik heb dus tijd om mooi alles af te wachten en te zien hoe het gaat lopen. Tijd om te kijken of de nieuwe iPad wat is. Voorlopig complete bed/bankrust dus dan lijkt een tablet mij ook wel handig.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zou zelf ook voor een iPad gaan: simpel te gebruiken en weinig gedoe met de set-up en werkt tegenwoordig helemaal zonder PC.

Het hangt natuurlijk wel af van je eisen en de beste tip die ik je kan geven is simpelweg wat reviews lezen op internet.

Beterschap. ;)

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:16
Je hebt ook van die siliconen-toetsenborden. Weet niet waar je ze koopt en ze typen niet al te fijn, maar ze zijn wel heel goed schoon te houden. Kun je toch nog gewoon je laptop en muis gebruiken dacht ik zo.

Maar een tablet is natuurlijk ook fijn.

Beterschap

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Ik weet niet in wel ziekenhuis je komt te liggenmaar in veel ziekenhuizen heb je al TV, PC en telefoon aan je bed.
In het UMC Utrecht is dat in elk geval zo weet ik uit ervaring.
Het zal ook vast op de site van het ziekenhuis staan.

Sommige zienhuizen bieden zelfs al Wifi voor patienten aan.
Het is wel zo dat dat achter een flinke firewall zit dus niet elke poort is open, meestal kan je alleen op poort 80 dus dat is ook iets om op te letten.
(m'n webmailserver die vroeger nog op poort 3000 werkte kon ik destijds ook niet bereiken dus dat loopt nu ook op poort 80)

Niet?
[Specs]

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:32

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 10:44:
[...]

Geen idee hoe ze dat schoonmaken. Misschien gewoon in de ether.

Ik wil bij dezen alvast iedereen bedanken voor het helpen.
eventueel, afhankelijk van hoe ze schoonmaken, is ene laptop misschien toch een optie ? Met een busje perslucht krijg je alles onder de toetsen makkelijk schoon en ik meen bij de dells klik je het toetsenbord zo eraf.

persoonlijk zou ik kijken, als je bij een tablet blijft:
- ipad
- galaxy tablet reeks.

Ik heb zelf een transformer maar om langer vast te houden is die wat minder prettig. Het dok is wel awesome erop, maar als je pertinent geen toetsen wilt / kunt hebben, dan is dat een mindere keuze, vooral omdat het me aandoet dat je een heavy tabletuser gaat worden en dan is het vasthoudenpunt toch wel erg belangrijk.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Verwijderd

In jouw situatie zou ik op zeker gaan en een iPad halen. Apple is zeer zorgvuldig in zijn hard- en software en je zal niet snel voor een verrassing komen te staan. De hardware gaat praktisch nooit kapot, het OS is stabiel en de apps worden gechecked. Zeker als je in de situatie zit dat je weinig kennis/interesse hebt van de tablet en niet zomaar even een nieuwe ROM flashed of op pad gaat om het ding bij een defect om te ruilen zou ik het op zeker spelen.

iPad 2's zijn goed verkrijgbaar via MP op dit moment als je budget beperkt is. Als dat geen probleem is zou ik gewoon een nieuwe iPad bestellen. Als je hem over 6 maanden niet meer nodig hebt kan je hem ook makkelijk verkopen, zeer waardevast.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig geen quarantaine, maar wel een lang ziekbed. Vandaag dus een iPad gekocht (de nieuwe) en over twee weken moet ie er zijn. Toch all-round vermaak als je in bed ligt.

• zeef
Sterkte & een voorspoedig herstel! :)

Verwijderd

Topicstarter
zeef schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:51:
Sterkte & een voorspoedig herstel! :)
Dat gaat op zijn best nog even duren maar bedankt! En iedereen ook bedankt voor de bijdrage in dit topic!
Pagina: 1