Mobo doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ik heb 2 maanden geleden een mooi Abit BE6II moederbord gekocht. Ging allemaal hartstikke leuk en aardig, zat 433 celly op die liep mooi op 540. Op een dag zet ik kastje aan en alleen maar piepen. Dus ikke moederbord terug gebracht. Vandaag was ie eindelijk klaar. Doet ie helemaal NIKS meer. Alleen als ik stekker erin doe branden lampjes kort op toetsenbord verder NIKS. Iemand ooit eerder mee gemaakt..

Thanx....

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 10:13
Heb je de kast al open gemaakt om te controleren of alle draadjes fijn en korrekt zijn aangesloten? Meestal is dat oorzaak nummero één van dode computers. Een opgeneukte BIOS kan een volgende oorzaak zijn, maar als dat de oorzaak is, is het wellicht slimmer met de meuk terug te gaan.

• Mex
  • Nu online
Eeeeehm, kast is nog open, alles zit goed. Heb al vele pc in elkaar geschroefd, vanaf 8086 tijd.. Dus daar ligt het niet aan. Dode bios zou kunnen, maar dan zou hij moeten piepen mijns inziens. Morgen met hele zaak terug naar die klote winkel (Trendtek in Eindhoven)

Verwijderd

nou je kan misschien 2000 pc's in mekaar geschroefd hebben, maar iedereen maakt weleens een foutje :)

Begin altijd bij de makkelijkste oorzaak.
Kan beter terug naar de winkel gaan laat hun dat uitzoeken.

• Mex
  • Nu online
Is een K*T winkel, denk dat ik meer kennis heb dan al die lui bij elkaar daaro. Eigenschuld, zijn wel goedkoop. Goedkoop, duurkoop. Ik heb het geleerd.

Verwijderd

Nooit gehoord van Trentek. ik heb mijn Abit BE6-II bij Powerline vandaan nooit problemen mee gehad.
Pagina: 1