Nieuwe Ipad streamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een Ipad (1ste generatie) en stream ik met Goodplayer content vanaf mijn synology nas naar de ipad. MKV bestanden (720p) happeren erg.

Ik ben van plan een nieuwe iPad te kopen, maar las dat de CPU niet beter is dan die van de iPad 2. De GPU is wel veel beter.

Mijn vraag: Wat is belangrijker voor het streamen van content (720p of 1080p) naar de iPad, de CPU of de GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.wijdeveld
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07
Ligt aan de codec, als deze door de GPU ondersteund wordt is de GPU het enige wat er toe doet. Zelf heb ik met 9 van de 10 MKV (720p en 1080p) bestanden geen probleem om via de Ipad2 en Airplay te streamen naar een ATV (of gewoon direct op de ATV af te spelen). Voor de 1 op 10 uitzondering gebruik ik Plex, waarbij de conversie van de file op de PC gebeurd en alles hapklaar naar de iPad of ATV gestuurd wordt.
Mocht Plex op je NAS draaien dan zou je dit ook kunnen overwegen, bespaart je de aankoop van een iPad 2 of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verplicht veld
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05-2023
Dit is eigenlijk dezelfde vraag als die ik heb.
Ik ben nu in het bezit van een synology 210+ (neemt 3 camera's op) en een ipad 1.

Het streamen via Airplayer levert veel haperingen op en meestal zit ik alles 'even' om met
Xilisoft Video Converter Ultimate 6. Om dit te besparen hoop(te) ik dat de ipad 3 het gootste
gedeelte wel goed gaat weergeven. (ook bijvoorbeeld iso's met dvd content).

XMBC doet veel al beter, maar die is niet zo gebruiksvriendelijk qua vooruitspoelen/terug.
Besturingselementen vind ik vrij klein. (zit er snel naast met m'n vingers)

Naar plex moet ik ook nog kijken, maar moet af en toe ook een reden hebben om iets nieuws te kopen :)
(maar dan moet het wel doen wat ik wil :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 20:23
De router voor draadloze verbinding moet goed zijn. Anders hapert die erg als ik een verdieping (zolder) hoger zit.
Ik gebruik momenteel Gplayer Pro (tijdelijk gratis) in combinatie met DSfile (Synology). Kan goed een filmpje bekijken (1,5GB) in dezelfde ruimte waar de router staat. Maar als ik een verdieping hoger of lager gaat dan heeft die moeite.
Getest met de nieuwste IOS 5.1 versie. De communicatie met mijn iPAD 2 is iets beter dan met de vorige versie IOS 5.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:22
Ik zou serieus overwegen een apple tv te kopen, deze te jailbreaken en atv flash te installeren. Je hebt dan een fantastische mediaspeler. Gebruik dit ook icm een synology en het werkt veel stabieler dan de ipad 2 met goodplayer over wifi.