Toon posts:

Video kaart voor Dell poweredge 1800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb opzoek naar een video kaart voor 2 schermen (mag 1 dvi en 1 vga zijn). Echter heb ik een kaart gekocht maar helaas past deze niet. Volgens de plattegrond aan de binnenkant van mijn computer kast heb ik een PCI-E X8 kaart nodig alleen kan ik deze niet vinden. Welke kaart kan ik het beste aanschaffen en naar welke aansluiting moet ik kijken.

Hieronder het moederbord.
Afbeeldingslocatie: http://www.store47.com/dell/mb/0p8611.JPG

alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Jason

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hadden we daarvoor niet een apart topic (let op welke videokaart moet ik kopen????)

In iedergeval deze sloten komen mij onbekend voor, en volgens mij zijn deze kaarten bijna niet te vinden!

Johann Sebastian Bach

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Het is volgens mij pci-e voor de server pci-e pro?
Teminste zo heete de server versie van agp ook.
Zou het even opzoeken

• maarten12100
http://www.andovercg.com/...poweredge-1800-server.pdf
Videokaart past gewoon x1 x4 x8 x16 passen allemaal in een x16 slot
Wat voor videokaart zat je aan te denken want met dit systeem is 8800 series al ruim voldoende.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jongens, kijk nou eens naar het moederbord.

Een PCI-e x16 videokaart gaat niet passen in het PCI-e x8 slot, dat zijn die kleine zwarte. Het lange witte slot is een PCI 64bit 133Mhz slot.

@TS: Je moet dus zoeken naar een PCI-e x8 videokaart, die zal je slecht gaan vinden. PCI-e x1 is wel een en ander te vinden maar het is maar de vraag of je daar de performance uit haalt die je wilt. Afhankelijk daarvan zou ik keuzes gaan maken.

https://discord.com/invite/tweakers

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:28

Nemesizz

Untouchable

Normaal kun je de achterkant van je PCI-e slot uitzagen/vrezen en dan past een 16x kaart ook gewoon in een 8x (4x of 1x) slot.

Echter, hier zie ik meteen een heatsink en een condensator achter zitten, dus dat gaat niet werken ben ik bang.

Denk dat een gewone PCI videokaart dan de enige optie blijft (alleen zijn die vaak zeldzaam en duur).

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Nemesizz schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:39:
Denk dat een gewone PCI videokaart dan de enige optie blijft (alleen zijn die vaak zeldzaam en duur).
Waarom zou een pci-e 1x videokaart niet gewoon werken ?
hij is natuurlijk veel te traag voor spellen, maar 2d met 2 schermen is geen enkel probleem.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• maarten12100
Tuurlijk kan je er wel een x16 kaartje in steken zijn gewoon adapters voor.
Een 8800gt of 4850 etc trekt die bandbreedte toch nooit vol.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Het hoeven geen grafische wonderen mee verricht te worden. Het gaat alleen om 2 schermen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:28

Nemesizz

Untouchable

heuveltje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:50:
[...]
Waarom zou een pci-e 1x videokaart niet gewoon werken ?
hij is natuurlijk veel te traag voor spellen, maar 2d met 2 schermen is geen enkel probleem.
Je hebt gelijk...had ik even niet aan gedacht aan pci-e 1x videokaarten :o .
Pagina: 1