Ubuntu Desktop 11.10 VMWare NAT verbinding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Topicstarter
Tweakers,

ik probeer hier een Ubuntu Desktop 11.10 x64 op te zetten binnen VMWare Workstation 8 met netwerkconfiguratie "NAT".

De VM's in het verleden (voornamelijk windows machines) werken zonder enig probleem met NAT.

Ik ben zelf niet thuis in linux/ubuntu systemen maar wou iets bij leren :)

Systeemspecs host:
Win 7 x64
8Gb ram (waarvan 2 toegewezen aan VM)
Internet connectie via WiFi (misschien dat dit belangrijk is).

VMWare Guest (Ubuntu)
Netwerk config: NAT
Toegewezen ip dmv DHCP VmWare: 192.168.114.195
SSH naar deze server werkt, maar zowel apt-get update als firefox e.d. werken niet. Pingen lukt ook niet.

Iemand die dit ook al heeft voorgehad? of ligt dit aan deze versie van ubuntu? Eth0 is geactiveerd...

Update: net eens volgend commando geprobeerd: sudo ifdown eth0 --> Interface eth0 not configured.... *confused* :?

Update 2: na enkele uren te prutsen heb ik ontdekt dat wanneer ik in de interfaces file manueel eth0 op dhcp zet, reboot en vervolgens ifdown -> ifup uitvoer ik op internet geraak... Moet alleen elke keer bij een reboot deze 2 commando's uitvoeren. ook krijg ik ineens de melding bij "network" dat mijn wired connection "unmanaged" is, haal ik mijn eth0 uit de interfaces file krijg ik terug een correcte weergave van mijn netwerk interfaces maar geraak ik niet op internet....

grrrrrrr en ik maar denken dat ubuntu diende om de mensen snel de overstap te laten nemen... :(

[ Voor 32% gewijzigd door dj_vibri op 08-03-2012 12:59 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.