Playstation HDD gebruiken in nieuwe game PC?

Pagina: 1
Acties:

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-01 16:21
Hallo,

Ik heb een paar jaar terug de 40GB HDD van mijn Playstation vervangen met een 320GB HDD.

Nu ligt die oude 40GB weg te stoffen in de kast, is er geen mogelijkheid deze aan te sluiten op mijn nieuwe game pc, te formatteren en te gebruiken als extra opslag medium?

Er staat op de sticker "Not to use in laptop's" Dus van daar dat ik twijfel...

Groet,
Andy

Freedom for everyone..

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-01 16:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

Noctonix schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:01:
Hallo,

Ik heb een paar jaar terug de 40GB HDD van mijn Playstation vervangen met een 320GB HDD.

Nu ligt die oude 40GB weg te stoffen in de kast, is er geen mogelijkheid deze aan te sluiten op mijn nieuwe game pc, te formatteren en te gebruiken als extra opslag medium?

Er staat op de sticker "Not to use in laptop's" Dus van daar dat ik twijfel...

Groet,
Andy
Andersom kan iig wel, dus ik zou niet weten waarom dit niet zou kunnen :0
Waarschijlijk staat dat erop om te voorkomen dat je het bestandssysteem verandert en je ps3 het niet meer snapt.

Aan de andere kant, is die 40 trage gb's de moeite nog waard ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als het een doodnormale disk is zou dat zonder problemen moeten kunnen.
De reden van de sticker is waarschijnlijk om te voorkomen dat je de data op de disk wiped, zoals heuveltje al aangeeft.

Probeer het.
Je zou vooraf een image kunnen trekken van het ding zodat je ooit nog de originele data terug zou kunnen zetten, bijvoorbeeld met CloneZilla.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-01 14:41
Ik heb m'n 60gb PS3 schijf verwisseld met een 320gb van een WD passport..
De WD passport bevat nu dus een 60gb uit de PS3 en de PS3 een 320gb uit de WD passport.

Werkt prima.. vind 60gb extra in pc zelf geen meerwaarde hebben, maar een extra portable HDD is altijd handig..

[ Voor 0% gewijzigd door mr_zippey op 09-03-2012 13:33 . Reden: typo ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ja, ik zou het ook al externe schijf gebruiken. Leuk als backup medium bijvoorbeeld :)
USB/eSATA behuizing er omheen of een dock waar je hem in kunt prikken.

[ Voor 29% gewijzigd door Ultraman op 09-03-2012 14:21 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Megalith
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:03
Ik heb hier een servertje draaien waar ook een 40GB schijf van m'n kapotte ps3 in zit, draait nu ongeveer al een dik half jaar 24/7. Werkt prima, is alleen niet al te snel :p

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan, maar of het verstandig is vraag ik me af. Een oude 40GB disk is relatief traag ten opzichte van moderne disks. Storage is nog steeds een van de langzaamste onderdelen van je systeem, dus dat wil je het liefst zo snel mogelijk hebben. Als extra diskje kan het natuurlijk altijd, maar verwacht geenf linke snelheden.

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-01 16:21
TERW_DAN schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:14:
Het kan, maar of het verstandig is vraag ik me af. Een oude 40GB disk is relatief traag ten opzichte van moderne disks. Storage is nog steeds een van de langzaamste onderdelen van je systeem, dus dat wil je het liefst zo snel mogelijk hebben. Als extra diskje kan het natuurlijk altijd, maar verwacht geenf linke snelheden.
Ik zit namelijk met het volgende:

Ik heb dus een iMac (reeds verkocht) en ik heb een 1,5TB Externe WD elements schijf.

Om de kosten te drukken wil ik de externe HDD als interne HDD gebruiken, nu staan er nog zo'n 200GB+ aan bestanden op die ik nodig heb (back-ups ect..) en het probleem is dat deze schijf dus HFS+ is geformateerd!

Geen probleem? want er zijn wel wat progjes waarmee ik de schijf wel kan zien in windows.

Nu wil ik dus deze schijf inbouwen in de nieuwe PC (heb hem al opengemaakt en ik kan het printplaatje met de USB en power verbinding losmaken), vervolgens de 60GB SSD gebruiken als opstartdisk voor windows en programma's en de 40GB PS3 schijf om even tijdelijk de bestanden van de 1,5TB schijf op te zetten (heb ook nog een 160GB externe HDD).

Zou het problemen geven als ik de External HDD al in de computer aansluit en vervolgens de bestanden met behulp van HFSexplorer over zet op een ander opslag medium, en daarna de schijf formatteren met Windows naar NTFS?

Of moet ik hem eerst even met USB aansluiten, leeghalen formatteren en dan de schijf uit de case halen en in de pc aansluiten?

Gr,
Andy

[ Voor 12% gewijzigd door Noctonix op 12-03-2012 12:00 ]

Freedom for everyone..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of je hem aansluit via USB of intern via SATA gaat natuurlijk niets uitmaken.
Pagina: 1