TERW_DAN schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:14:
Het kan, maar of het verstandig is vraag ik me af. Een oude 40GB disk is relatief traag ten opzichte van moderne disks. Storage is nog steeds een van de langzaamste onderdelen van je systeem, dus dat wil je het liefst zo snel mogelijk hebben. Als extra diskje kan het natuurlijk altijd, maar verwacht geenf linke snelheden.
Ik zit namelijk met het volgende:
Ik heb dus een iMac (reeds verkocht) en ik heb een 1,5TB Externe WD elements schijf.
Om de kosten te drukken wil ik de externe HDD als interne HDD gebruiken, nu staan er nog zo'n 200GB+ aan bestanden op die ik nodig heb (back-ups ect..) en het probleem is dat deze schijf dus HFS+ is geformateerd!
Geen probleem? want er zijn wel wat progjes waarmee ik de schijf wel kan zien in windows.
Nu wil ik dus deze schijf inbouwen in de nieuwe PC (heb hem al opengemaakt en ik kan het printplaatje met de USB en power verbinding losmaken), vervolgens de 60GB SSD gebruiken als opstartdisk voor windows en programma's en de 40GB PS3 schijf om even tijdelijk de bestanden van de 1,5TB schijf op te zetten (heb ook nog een 160GB externe HDD).
Zou het problemen geven als ik de External HDD al in de computer aansluit en vervolgens de bestanden met behulp van HFSexplorer over zet op een ander opslag medium, en daarna de schijf formatteren met Windows naar NTFS?
Of moet ik hem eerst even met USB aansluiten, leeghalen formatteren en dan de schijf uit de case halen en in de pc aansluiten?
Gr,
Andy
[
Voor 12% gewijzigd door
Noctonix op 12-03-2012 12:00
]