[Apache] URL-folder mapping

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 19:29
Ik heb een servertje draaien met een domeinnaam, maar domeinnaam.nl/map1 laadt niet de bijbehorende pagina en ook het laden van die subpagina laat in de browser niet de bijbehorende URL domeinnaam.nl/map1 zien. De documentatie zegt hierover dit:
In deciding what file to serve for a given request, Apache's default behavior is to take the URL-Path for the request (the part of the URL following the hostname and port) and add it to the end of the DocumentRoot specified in your configuration files. Therefore, the files and directories underneath the DocumentRoot make up the basic document tree which will be visible from the web.
Deze 'default behavior' is wat ik wil bereiken, maar dat gebeurt dus nu niet. Als ik domeinnaam.nl/willekeurigetekst invoer, wordt altijd gewoon domeinnaam.nl geladen (de ingevoerde URL blijft gewoon staan). En als ik subpagina's laad, blijft altijd de zelfde URL staan.

Bij mijn domeinnaamprovider (mijndomein.nl) heb ik 'transparant' doorverwijzen aan staan. Als ik dit uitzet werkt het mappen van de mapstructuur wel, maar dan staat in de adresbalk altijd mijn IP-adres in plaats van mijn domeinnaam!

Wie kan mij helpen om die URL's in orde te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Geen idee wat 'transparant' doorverwijzen inhoud, maar wat ze zouden moeten doen is jouw IP in hun DNS zetten zodat bezoekers ook bij jouw server uitkomen.
Dit lijkt op het moment niet te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
Maar ze komen wel bij mijn server uit... De URL wordt alleen niet aangepast 'zoals het hoort'.

Transparant doorverwijzen wordt als volgt uitgelegd:
Vinkje aan betekent: de URL in de browser wordt niet aangepast en blijft wat je hebt geselecteerd bij 'Voor de domeinnaam'. Vinkje uit: de URL in de browser wordt hetgeen je ingevuld hebt bij 'Naar de domeinnaam'
En dat doet het dus inderdaad. Óf de URL blijft continu wat je hebt ingevuld, ongeacht navigatie binnen de site (transparant), óf de URL wordt mijn IP-nummer met netjes de mapstructuur erachter (bv xxx.xxx.xxx.x/apparatuur/broodroosters.html). Uiteraard staat het raar als mensen een IP-adres in de adresbalk zien, maar die mapstructuur moet wél zichbaar en bruikbaar zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door MarijnvdZaag op 12-03-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Als je een doorverwijzing maakt, dan stuur je de browser door naar een andere server. Wat er gebeurt is dat afhankelijk van de instellling er een masker overheen plakt, dus in dit geval je domeinnaam, of deze stuurt je rechtstreeks door, waardoor je het ip te zijn krijgt.

Om dit op te lossen moet je aan je DNS instellingen sleutelen. Je moet de A records die verwijzen naar de domeinnaam.nl en www.domeinnaam.nl laten verwijzen naar je server. Als je dit aanpast duurt het 24 uur voordat het gewijzigd is, en daarna zal het domein werken zoals je dat zou willen.

[aanvulling]

Bij mijndomein.nl kan je overigens je DNS records aanpassen.

[ Voor 6% gewijzigd door merauder op 12-03-2012 21:38 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
Bedankt voor dit antwoord! Ik weet nu in elk geval waar ik moet zoeken. Hopelijk kan Mijndomein me verder helpen als ik er niet uit kom. Ik heb de tijd nog niet gehad het te proberen, vandaar dat ik zo laat reageer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
Het is gelukt, yay!

edit: Oh sorry, dat had een edit van m'n laatste post moeten zijn. Maar het was dus inderdaad simpel op te lossen bij de DNS-instellingen van MijnDomein.

[ Voor 80% gewijzigd door MarijnvdZaag op 28-03-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Mooi!
Transparant doorverwijzen werkt denk ik met een iframe ofzo in plaats van een directe forward.
Pagina: 1