• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hallo,

Ik heb 4 maanden geleden een pc gebouwd. Ik had toen een deuk ingemaakt tijdens het monteren van de CPU in het moederbord. (dat klepje omlaag doen en toen kwam deuk erin) Mijn CPU werkt gewoon naar toebehoren en temp is ook gewoon normaal, maar ik vraag me toch af of mij. CPU kapot kan gaan hierdoor en ik val nu toch ook buiten garantie. (ik heb op internet gekeken maar daar vind ik alleen gelijkende berichtjes met piep kleine deukjes of krasjes, die van mij is toch wel zo groot als die rande van zon klepje die CPU omlaag duwt)

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-01 17:48
Afbeeldingslocatie: http://midpacsolutions.com/emoticons/ttiwwp.gif

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je een foto maakt is het duidelijker voor ons. Maar waarschijnlijk heb je alleen de metalen heatspreader wat ingedeukt, zolang je de core niet beschadigt maakt dit niet uit. Kan natuurlijk wel zijn dat je koeler minder goed aansluit op je cpu waardoor de koeling niet optimaal is. :)

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:11
Als hij na 4 maanden nog steeds goed werkt dan lijkt het mij niet dat er sneller problemen komen.
Waarschijnlijk gaan ze wel moeilijk doen als je garantie wilt krijgen, maar niet nodig lijkt mij.

Ligt er ook aan bij welke winkel/webshop.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:37
Dat klepje op je CPU is de heatspreader. Is niks meer dan een stukje blik dat bedoeld is om de core te beschermen en een vlakke plaat om je koeler op te monteren. Als dat deukje verder niks onder dat kapje raakt en er geen opstaande randen zijn ontstaan waardoor je heatsink slecht contact maakt zou ik me nergens druk over maken.

• ion
  • Niet online
Ja ik zal kijken of morgen ff picje kan maken, maar ik heb dus de rand beschadigd en dat kan niet tot last zijn voor in toekomst, ja temps zijn perfect heb i7 2600, temps ligt bij idle op 34 en full load 62 en koeling draait op 1200 rpm (ik heb de scyth mugen 3) overmorgen doe ik wel pic, morgen gaat niet lukken in verband met school

[ Voor 12% gewijzigd door ion op 08-03-2012 00:19 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je CPU stuk kon zijn gegaan door voornoemde schade, dan was dat hoogstwaarschijnlijk al lang gebeurd.
Daarbij wel aangenomen dat je gebruik afgelopen periode representatief is uiteraard.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• ion
  • Niet online
Boudewijn schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:19:
Als je CPU stuk kon zijn gegaan door voornoemde schade, dan was dat hoogstwaarschijnlijk al lang gebeurd.
Daarbij wel aangenomen dat je gebruik afgelopen periode representatief is uiteraard.
Oke, ik heb wel 1 vraag. Heb ik te hard dat hendeltje omlaag geduwt want dat moet toch niet gebeure

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kennelijk, of er is sprake van niet deugdelijke goederen. (of je hebt de CPU er niet goed in gedaan, maar als hij werkt lijkt me dat bijzonder onwaarschijnlijk)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• ion
  • Niet online
Mmm dan denk ik te hard aan hendeltje, aangezien ik de rest kan uitsluiten en hij lag er zoiezo toch goed in

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Je kan niet te hard aan dat hendeltje zitten, althans niet om een deuk te maken hoor. Dat hendeltje moet je met enige kracht naar beneden duwen en onder het lipje schuiven, maar het lijkt me stug dat daar een deuk uit ontstaat! De IHS (beschermkap cpu) heeft niet heel veel extra functie en een cpu gaat nou eenmaal niet vaak stuk, zelfs niet bij abnormaal gebruik. Ik heb veel hardware "professioneel gesloopt", maar dat is mij nog nooit gelukt met een cpu.. kortom, no worries, echter ben ik wel benieuwd hoe je proc er nu uit zet!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• ion
  • Niet online
millman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:06:
Je kan niet te hard aan dat hendeltje zitten, althans niet om een deuk te maken hoor. Dat hendeltje moet je met enige kracht naar beneden duwen en onder het lipje schuiven, maar het lijkt me stug dat daar een deuk uit ontstaat! De IHS (beschermkap cpu) heeft niet heel veel extra functie en een cpu gaat nou eenmaal niet vaak stuk, zelfs niet bij abnormaal gebruik. Ik heb veel hardware "professioneel gesloopt", maar dat is mij nog nooit gelukt met een cpu.. kortom, no worries, echter ben ik wel benieuwd hoe je proc er nu uit zet!
Ok fijn om te horen dat ze onverwoestbaar zijn haha;P Morgen avond upload ik wel ff een pic, maakt het trouwens uit als je fan er afhaalt terwijl die in de kast zit het moederbord?

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Hoe bedoel je "de fan eruit halen als het moederbord nog in de kast zit?" Als je een stock intel fan hebt, leg even de kast plat, dan zou je de cpu koeler er zo uit moeten kunnen halen. De 4 pushpins loshalen dmv een kwartslag draaien en dan voorzichtig los trekken. Mocht je een andere koeler hebben waar je een beacplate voor nodig had (mugen II bijv) raad ik je aan even het moederbord los te halen, ander kan je de koeler sowieso niet los halen tenzij je aan de achterkant van de moederbord tray een gat hebt om de backplate los te halen. Ben benieuwd naar je foto..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• ion
  • Niet online
millman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:50:
Hoe bedoel je "de fan eruit halen als het moederbord nog in de kast zit?" Als je een stock intel fan hebt, leg even de kast plat, dan zou je de cpu koeler er zo uit moeten kunnen halen. De 4 pushpins loshalen dmv een kwartslag draaien en dan voorzichtig los trekken. Mocht je een andere koeler hebben waar je een beacplate voor nodig had (mugen II bijv) raad ik je aan even het moederbord los te halen, ander kan je de koeler sowieso niet los halen tenzij je aan de achterkant van de moederbord tray een gat hebt om de backplate los te halen. Ben benieuwd naar je foto..
Ik heb Scyth Mugen 3. Ja ik heb gewoon moederbord tray in kast, maar toen ik eerste bouwde had ik hem van te voren gemonteerd maakt dat eigenlijk uit? Maar pic komt eraan;P

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

vantevoren monteren is in de meeste gevallen beter (of zelfs de enige manier)

• ion
  • Niet online
Mmm achteraf leek het deukje maar een piep klein deukje te zijn, blijkbaar had ik niet zo goed gekeken en leek hij groter maar toch bij deze: de foto's:

http://imageshack.us/photo/my-images/820/p3090606.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/85/p3090607.jpg/

[ Voor 6% gewijzigd door ion op 09-03-2012 20:39 ]

Verwijderd

Lol, ik zie niet eens een deuk. In combinatie met het gegeven dat het allemaal werkt; geen probleem dus.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Juistem, ik zie niet in wat het probleem zou moeten zijn als de boel werkt?

• ion
  • Niet online
3XPER7 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:16:
Juistem, ik zie niet in wat het probleem zou moeten zijn als de boel werkt?
Was gewoon benieuwd maar ik dacht dat het deukje eigenlijk 10x groter was maar dat was achteraf niet;p

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Misschien even een pijltje neerzetten waar die deuk zou moeten zitten ? Ik zie namelijk helemaal niks..

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zie niks, weet je zeker dat je geen deuk in je geheugen hebt opgelopen? :)

https://discord.com/invite/tweakers

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wel in z'n imago vanaf nu.

Je kunt het beter controleren door de CPU schoon te schrapen met een stanleymesje zodat je kunt zien waar nog koelpasta achterblijft. Daar waar het nog zit ligt de behuizing dan iets lager. (of is die ingedeukt)

• ion
  • Niet online
redfoxert schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:44:
Ik zie niks, weet je zeker dat je geen deuk in je geheugen hebt opgelopen? :)
Hèhè grappig hoor en ja zal voortaan eerder kijken, zal morgen wel de links veranderen met pijl, als je goed kijkt zie je de verlaging aan de zijkanten

[ Voor 17% gewijzigd door ion op 11-03-2012 23:07 ]

Pagina: 1