7.1 receiver met active speakers aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-01 13:23
Ik heb een STR-DH520 receiver en KRK RP6 G2 speakers.
Ik gebruik de hdmi output van mijn pc naar de receiver voor 7.1 DolbyDigital+ en DTSMaster.
De receiver heeft 7 speakers output met kabels + en -. De speaker heeft 3.5 jack en alle andere inputs.

Hoe kan ik deze aansluiten?

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:28
Je zult gebruik moeten maken van je RCA unbalanced inputs. Even zelf kabeltjes maken waarbij je maar aan één kant tulip connectoren soldeert. De andere kant sluit je op je versterker aan. Let wel op je volumes want volgens mij zit er geen limiter op deze monitoren.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• TheTurk
Dus als ik de front L R + en - (140 watt) naar de 3.5 jack connect kan niks kapot gaan bij de active speakers?

• CurlyMo
Als ik het goed lees is de uitgang van je versterker 8 ohm en de input van je speakers 10 ohm. Dat zou dus geen probleem moeten zijn, alleen lever je in op vermogen van je versterker.

Daarnaast zegt de handleiding dat er een overbelastingsbeveiliging in de speakers zit waardoor je ze in principe niet kapot kan maken. Wattage staat overigens niet direct in relatie tussen de maximale belasting van je speakers. Ik zou je aanraden daar nog wat meer over te lezen. Actief --> Actief is altijd lastig. Mits je niet te hard knalt moet het wel lukken. Anders kan je er zelf een limiter tussen zetten, dan zit je altijd goed.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-01 14:46
Actief naar actief is niet lastig, dat moet je gewoon niet doen, tenzij je iets van een DI er tussen hebt hangen zal je de line ingangen van die KRK altijd opblazen als je je versterker ook maar iets open draait, of minimaal enorme vervorming krijgen.

Kortom niet doen, enige manier waarop dit zou werken is als je versterker pre-amp outputs heeft, maar die zitten er niet op. Ik zou je dure KRK's er niet aan wagen en lekker je versterker vervangen met eentje die pre-amp outs heeft mocht je ze toch per-ce willen gebruiken voor front.

• CurlyMo
Inderdaad, dacht niet direct aan de ingangen van de monitoren, waar het dus al fout kan gaan. Het lijkt mij ook beter als je het geld in een passieve versterker stopt of een met pre-amp aansluitingen, dan dat je zit te klooien met DI's en limiters enz.

• TheTurk
versterker is pas 2 maanden oud. Dan moet ik de speakers gewoon doorverkopen dan maar. Thx voor de info guys.

Welke versterker is 7.1 en heeft preout???

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-01 14:46
Zijn er genoeg lijkt me, als je even goed zoekt. Ik weet dat mijn oude harman/kardon 245 het heeft. Maar de nieuwere broer in die lijn heeft het ook, de avr-260. Jammergenoeg zie je het niet zo vaak. En er zullen ook genoeg andere merken zijn die het doen alleen er zit vaak wel een prijskaartje aan. Zoveel voordeel hebben pre-outs namelijk niet voor de gemiddelde consument.

Ook zonde van die KRK monitortjes, dat zijn wel mooie dingetjes namelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Sleepkever op 08-03-2012 01:34 ]

Verwijderd

Kan mij haast niet voorstellen dat een 7.2 reciever geen pre-outs heeft. Wat zijn de specs van dat ding?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De enige Pre-out die op het apparaat zit is voor de subwoofer als je de specs mag geloven.
Mijn Yamaha RX-V667 is 7.2 en heeft diverse Pre-outs.

Testing, one, two ...

Verwijderd

Ik zie het op de foto's inderdaad. Dan is het een keuze maken. Of de versterker of de speakers. Persoonlijk zou ik de reciever inruilen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 01:56:
Kan mij haast niet voorstellen dat een 7.2 reciever geen pre-outs heeft. Wat zijn de specs van dat ding?
De gemiddelde-consumentenreceiver wordt gekort op functies als Pre-Outs. 99% van de normale gebruikers heeft er geen baat bij, dus waarom dan kosten maken als fabrikant. Je ziet Pre-Outs meer vanaf de mid-end modellen. Onkyo heeft bij de huidige serie pas Pre-Outs (voor de Front Left en Front Right) bij de TX-NR709; Denon pas vanaf de AVR-3312, Pioneer vanaf de VSX-2021, et cetera. Allemaal modellen van rond de 700 euro.

Edit:
De Yamaha RX-V667 van hierboven doet niet aan die trend mee. Voor 450 euro is dat er wel eentje met Pre-Outs. Alleen nog steeds veel geld als je het ding alleen als HDMI doorgeefluik gaat gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 08-03-2012 07:30 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TheTurk
Wat nou als ik de 7.1 powered + front headphone jack gebruik. Dus de front headphone jack naar active speakers. Zou dit kunnen werken. Moet even zo'n dikke jack vinden om te kunnen testen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zou op zich kunnen werken. Echt mooi is het niet, maar ik zou niet zien waarom het niet zou werken. Er zijn verloopjes van 6.3mm jack naar 3.5mm jack.

• TheTurk
behoud ik dan de dolby digital front geluiden of is dat weer stereo van 7.1 kanalen?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als je een headphone inplugt dan is alles weg van de rest van de speakers. Dus je hebt dan alleen 2.0 geluid via de Headphone Out. Maar hoe heb je het precies aangesloten dan? Heb je naast die KRK ook nog passieve speakers op de receiver aangesloten? Want dan werkt het inderdaad niet.

• TheTurk
ja heb manual doorgenomen, het is een OR, speakers of headphone. Ja inderdaag 7.1. heb daarnaast andere passieve speakers, anders zou de versterker geen nut hebben.

Ik moet of deze speakers door verkopen of een andere receiver met pre-amp nemen. Wil geen tweede hands versterker, want was al tevreden met deze goedkope versterker met 100watt.

Conclusie van deze topic = Active Speakers > Receiver <= must have pre-amp for needed channels.

[ Voor 4% gewijzigd door TheTurk op 08-03-2012 12:23 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

...want was al tevreden met deze goedkope versterker met 100watt.
Staar je niet blind op vermogen. Die receiver geeft geen 100 Watt per kanaal. Ding trekt 240 Watt uit het stopcontact. Klasse A/B versterker met een rendement van 50 - 70 procent en dat verdelen over de aangesloten kanalen. Dat blijft er ongeveer over per kanaal. En dan heb ik het opgenomen vermogen van de andere electronica in het apparaat nog niet meegenomen.

• TheTurk
ja, ik kan hem maar op maximaal 60% van volume zetten. Dus watt is genoeg. Maar kwam net op een andere iedee. > http://pdf.crse.com/manuals/4263361111.pdf < manual pagina 10. Als ik mijn hdmi op video aansluit, komt er dan geluid uit via de video>audio out ??? Ga vanavond even testen ben niet thuis.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nope. Via de Audio Out komt alleen geluid wat via de Audio In naar binnen komt. Anders had het wel een Pre-Out geheten ;)

• TheTurk
echt dillema, als sony nou headphone + speakers had, was er geen probleem.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Volgens mij is er geen één merk dat de speakers niet uitschakelt wanneer er een hoofdtelefoon aan wordt gesloten.

Pagina: 1