[OS X Lion] iMac in sluimermode, toch veel stroomverbruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 14:53

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Topicstarter
ik lees overal dat als je imac in sluimermode staat, dat er dan maar heel weinig stroomverbruik is. In de range van 3 tot 5 watt.

Mijn imac verbruikt meer dan 40 watt. terwijl die echt in sluimer staat.

Hoe kan dit, en heeft iemand ideeën om dit op te lossen

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hier zit een degradatie in.

Als er bijvoorbeeld dingen op je harde schijf worden gezet omdat je aan het downloaden bent, blijft je harde schijf op volle toeren draaien in standby. Idem dito met je netwerk.

Na een bepaalde tijd zal hij minder gaan verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52
Zet bij Energy Saver "Wake For Network Access" eens uit en meet dan nog eens. Vergeet niet te meten na, zeg, een half uurtje voor de meest eerlijke resultaten.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:37
Je kan het ook voelen aan de behuizing van je Mac of misschien zelfs horen, als je schijf nog draait is hij nog niet in volledige sluimerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MmarkM schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:00:
Hier zit een degradatie in.

Als er bijvoorbeeld dingen op je harde schijf worden gezet omdat je aan het downloaden bent, blijft je harde schijf op volle toeren draaien in standby. Idem dito met je netwerk.

Na een bepaalde tijd zal hij minder gaan verbruiken.
Als je aan het downloaden bent zal hij nooit in sluimer modus gaan, dan gaat alleen je scherm uit!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 14:53

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Topicstarter
ik heb de afgelopen dag , behoorlijk wat afgestruint op fora, er wordtvoornamlijk gewezen op internet deling, wat ook hier boven wordt genoemd.

Mijn oplossing is nu dmv de app "pleasesleep" deze app; die gratis is; zorgt ervoor dat mijn imac wel in echte sluimer mode gaat.

De rede dat ik deze "echte" sluimer mode nodig heb is het feit dat ik nu een maste slaven stekkerdoos gebruik. Indien imac in sluimerstand dan gaan alle andere apparaten op mijn buro automatich uit.

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 06:36
Ik zou even kijken naar de reactie van MmarkM; Lion heeft namelijk de optie om in een soort van slaapwandel-modus nog taken op de achtergrond draaien. Zo zet ik mijn Mac Mini op slaapstand rond 11 uur, maar gaat rond 3 uur nachts Sick Beard draaien om te kijken of mijn series nog up to date zijn. :Y)

Bij energiebesparing zul je een optie "Wake for network access" (heb de nederlandse vertaling niet atm) vinden, dat kan de boosdoener zijn.
Pagina: 1