"Ruilen en retouren" ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:11
Ik heb gisteren online een Bluray speler gekocht waar ik niet tevreden over ben,. Vandaag de speler ontvangen, aangesloten en getest maar de drive maakt een fluitend lawaai waar ik me enorm aan stoor.
Nu zou ik de speler willen terug sturen maar hier heb ik geen ervaring mee, dit is de eerste keer dat ik een artikel, aangekocht online, terug stuur.
In de voorwaarden van de webshop staat er: Het is wel van belang dat het product compleet is en in de oorspronkelijke verpakking zit (indien redelijkerwijs mogelijk).
Maar bv de handleiding zat in een gesloten plastic zakje wat ik heb open gescheurd. Dit kan je dus nooit in oorspronkelijke staat terug sturen. Hoe reageren de meeste webshops hier op? Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik neem aan dat er hier veel mensen zitten die dit al tegen gekomen hebben. Ik zou graag horen hoe jullie de toestellen terug verpakken en terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

In elk geval hou ik altijd rekening met eventueel terugsturen. Dus niets schuren of kapottrekken. Netjes met mesje plakband doorsnijden, zakjes openknippen en dergelijk...

Maar dat is nu academisch. Gewoon netjes terugsturen eventueel in een nieuw zakje doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bij Bol.com laatst een luchtbevochtiger gekocht. 20% luchtvochtigheid was gewoon niet fijn.
Heb 'm 4 dagen gebruikt, waarna ik er achter kwam dat op werkelijk alles een dikke witte kalklaag was komen te zitten. Hard water of niet, gewoon niet aanvaardbaar voor mij.

Schoon gemaakt, weer in verpakking gedaan en terug gestuurd. (was ook 1e keer).
2 weken later keurig mijn geld terug gestort gekregen. Geen enkel probleem.

Wat Cyperpope zegt; gewoon netjes terugsturen. Dan is er vaak niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:11
Cyberpope schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:04:
In elk geval hou ik altijd rekening met eventueel terugsturen. Dus niets schuren of kapottrekken. Netjes met mesje plakband doorsnijden, zakjes openknippen en dergelijk...
Tja, dat heb ik nu wel geleerd voor de volgende keer ;)
Freakster86 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:07:

Wat Cyperpope zegt; gewoon netjes terugsturen. Dan is er vaak niks aan de hand.
OK, zal alles zo goed moegelijk in pakken.

Ik vraag me wel af hoe ze dat dan weer als nieuw verkopen :?

Edit: Die batterijen van de remote zaten ook in plastic verpakt, die kan je nooit terug in pakken. Zal die er dan maar los bij doen.
Ben benieuwd hoe dit afloopt 8)

[ Voor 11% gewijzigd door botech op 07-03-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vraag me wel af hoe ze dat dan weer als nieuw verkopen
Door het plastic van de handleiding weg te laten.