Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163604

Topicstarter
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe computer samengesteld met alles erop en eraan.
Gisteren dacht ik, laat ik eens alvast wat oude bandjes op de hd gaan zetten om te bewerken.
Nu kwam ik er dus achter dat mijn camcorder van een paar jaar oud nu dus niet compatible is met windows 7. Had hem gewoon via USB aangesloten.
Het gaat om de Sony Camcorder DCR-HC47E. Deze maakt nog gebruik van mini DV bandjes.

Hbe internet al afgezocht en sony gemaild, maar er is geen driver bechikbaar voor windows 7.
Hoe kan ik nu het beste mijn camera aansluiten zodat ik toch mijn filmmateriaal op de computer krijg om te bewerken???
Heb ook al gedacht aan bv een video capture board of zo, maar weet dan niet welke en wat überhaupt de beste oplossing is.

Maakt het ook verschil of ik hem via usb of firewire aansluit qua herkenning van het apparaat?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, zou erg fijn zijn!!

Mvg,

Maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:53
Volgens de specs heeft hij ook Firewire (of I.LINK zoals Sony het noemt), en dat werkt stukken beter dan via USB.

Heb zelf een tijdje geleden iets soortgelijks gedaan: Video8 bandjes overzetten naar PC, met Digital8 FW camera?

Firewire is fijn bij het overzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

De handleiding spreekt over een Picture Motion Browser.

Heb je die software al geüpdatet voor Windows 7 comptabiliteit?

http://esupport.sony.com/US/perl/news-item.pl?news_id=376

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 07-03-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yes, PMB al geprobeerd te installeren. SOftware werkt dan idd prima, maar nog steeds herkent hij de camera niet. Heel vervelend. Op site van SOny ook gekeken om evt een driver van een nieuwere cam te downloaden, maar ook de nieuwste in de dcr serie zijn allen niet compatible. Lijkt wel alsof alle cams met mini dv bandjes gewon niet meer aan te sluiten zijn op een windows 7 besturingssysteem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens Sony is en komt er geen USB support voor Windows 7 betreffende de DCR-HC47.

http://answers.microsoft....6f-424a-89b9-2ceed9032492

Je zou nog kunnen proberen een Virtual Machine aan te maken met XP d'r op om zodoende het materiaal er af halen.

* Anoniem: 63975 weet niet zeker of dat lukt, als de host het device niet herkend.
Mocht dat falen, is het makkelijkste een andere PC erbij pakken en daar XP opzetten. (Of dual-boot op je huidige machine)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 07-03-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:26
Als je Windows 7 Professional of hoger hebt kan je Windows XP Mode gebruiken.
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, inderdaad virtual pc geïnstalleerd. Inderdaad, cam wordt nu met de driver voor xp herkend als ik windows xp mode draai in windows 7, had de ultimate versie gelukkig. Alleen nu kan ik pinacle studio niet installeren in deze virtual xp mode!! Geeft aan dat nit niet mogelijk is in een virtuele omgeving o.i.d. Heb nu pinnacle studio gewoon onder windows 7 geïnstalleerd in de hoop dat ik deze toch op kon starten vanaf de virtuele omgeving van xp, maar niets bleek minder waar.

Toen dacht ik, laat ik windows movie maker dan draaien onder de virtuele xp omgeving om in ieder geval mijn video te kunnen capturen, maar ook dan geeft hij een foutmelding aan: windows movie maker kan niet worden gebruikt met verbinding met extern bureaublad of Terminal Service.

Nog meer opties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:53
Ja, zoals ik al zei: Firewire ;)

Kabeltje halen voor 4 euro en dan zou het gewoon moeten werken, zelfs onder Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dan moet ik ff een firewire controller bestellen. Heb geen firewire op mijn moederbord zitten.
Heb nog een pci express 2.0 1x sleufje over, Hier kan er vast wel een in!
Anders nog een conventionele PCI bus.....

is er anders niet een simpel progje wat ik dan kan draaien in de xp mode onder windows 7 om iig mijn video's te capturen? Bewerken doe ik dan wel in pinnacle studio, gewoon onder windows 7!

Gelieve gebruik te maken van de "Edit" knop i.p.v. binnen 2 minuten een nieuwe post te plaatsen

[ Voor 41% gewijzigd door Universal Creations op 07-03-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Sony software???

dus PMB.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 07-03-2012 23:22 ]

Pagina: 1