Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP DV1668 raar usb probleem

Pagina: 1
Acties:

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Hallo ik heb een vreemd probleem met boven genoemde laptop.
De laptop detecteerd geen usb devices in windows xp en windows 7 ,zodra ik er een usb stick in stop doet hij helemaal niets.

Het bekende geluidje blijft weg en er worden geen drivers geinstaleerd.
Echter als ik de laptop opstart met de usb stick er al in werkt het prima :S ,tot ik hem eruit haal en dan is het feest gelijk gedaan,de stick word niet herkent bij het opnieuw erin steken.

Wat me ook opvalt dat hij alleen usb sticks ziet waar iets opgezet kan worden,dus alleen opslag.
Ik heb 3 verschillende usb muizen geprobeerd en daar doet hij niets op ,ook niet als ik hem erin stop voor ik de laptop start.
Mijn gevoel zegt dat dit echt een windows issue is want de poorten werken perfect in bios en POST.
Ik ben daarom ook gaan zoeken op dit probleem en kwam er al snel achter dat dit vaker voor komt.
Vele oplossingen worden aangeboden op internet maar niets helpt!

Na 2 maanden repareren en schoonmaken heb ik deze laptop 100% aan de gang gekregen,er zat een bak koffie in en voor een jaar tabak ,ze hebben hem levenloos achter gelaten in de prullenbak.
Moederbord heb ik op de gok met de vaatwasser jaja ,schoon gewassen en daarna in de oven 4 minuten laten bakken.
Helemaal terug in elkaar gezet en voila een POST en meteen windows gaan instaleren natuurlijk!

Dit softwarematig probleem is de laatste "drempel" die ik moet nemen om hem officieel 100% werkend te noemen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Maar als je bijvoorbeeld een live cd er in gooit (een willekeurige linux distro bijvoorbeeld) en je boot die. Doen de USB poorten het dan wel gewoon?

Als het daarin wel werkt zou ik Windows gewoon eens opnieuw installeren. Of had je dat al gedaan?

[ Voor 25% gewijzigd door Rupie op 07-03-2012 20:16 ]

Desktop | Server | Laptop

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:15:
Maar als je bijvoorbeeld een live cd er in gooit (een willekeurige linux distro bijvoorbeeld) en je boot die. Doen de USB poorten het dan wel gewoon?

Als het daarin wel werkt zou ik Windows gewoon eens opnieuw installeren. Of had je dat al gedaan?
Dat is een goede tip ,ik ben echter niet zo bekent meer met linux.
Is deze software vrij te verkrijgen als iso formaat ?

Edit
Windows is al meerdere malen geinstaleerd zonder succes.
In apperaat beheer worden ze ook netjes weer gegeven,heb ook al verschillende intel inf updates gedaan en root hubs +controllers geuninstald en opnieuw laten detecteren en dan ziet hij de stick wel.
Maar na dat de stick eruit is geweest werkt het niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Speedy-J op 07-03-2012 20:21 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Lijkt me dat het iets te maken heeft met de algemene HID of MassStorage Device drivers...

Alle opslagapparaten maken tegenwoordig gebruik van MassStorage Device protocollen, en de rest heel erg vaak van HID (human interface device) protocollen. Ik denk dat daar jouw probleem zit.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Speedy-J schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:18:
[...]

Is deze software vrij te verkrijgen als iso formaat ?
Ja, bijv. Knoppix: http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Topicstarter
Ik heb de knoppix live cd gedownload en gebruikt,helaas is daar ook hetzelfde verhaal als in windows.
Volgens mij moet de laptop weer open voor een harde bios reset.

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 08:39
Nice! Ik heb ook een HP DV1668ea gehad, was nog best vervelend om windows 7 erop te krijgen, zonder extern diskette station te gebruiken. Heb de SATA/AHCI drivers toen maar gewoon op de usb stick van windows 7 gezet en waarempel het werkte ook nog! Daarna alle drivers gewoon in windows geinstalleerd en dat werkte prima:) Heb hem toen geupgrade naar 2 GB ram en een 200GB 7200rpm harde schijf en aan mijn nichtje geschonken, zij heeft hem tot op de dag van vandaag nog :)

Helaas kan ik je niet helpen :P
Pagina: 1