Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xbox controller voor de PC reageer niet (meer)

Pagina: 1
Acties:

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Beste Tweakers,

Via een Xbox Controller voor de PC game ik vrij regelmatig. Nu heb ik normaal gesproken de controller standaard in de USB poort zitten maar moest ik deze er vorige week uithalen omdat ik een USB-stick erin kwijt moest. Nu wil ik dus de controller er weer instoppen en nu reageert hij nergens meer op. Het xboxlogotje knippert groen/gelig maar dat hoort niet. Hij moet gewoon branden, niet knipperend.

Ik heb al geprobeerd om de andere USB poort in te steken maar hetzelfde effect, niets dus. En ook het opnieuw opstarten of installeren van de drivers heeft werkelijk geen enkel nut.

Hij kan toch niet kapot zijn? Hoe kan ik dit oplossen?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:27

M2M

medicijnman

check je apparaat beheer eens. En snuffel eens rond in de gamecontrollers sectie van je control panel. Bovendien: welk OS?

-_-

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Een andere tip is om eens te kijken naar het koppelstuk van de kabel die vlak na de controller zelf zit, en of die nog wel goed in mekaar steekt. Laatst bij het oprollen van de kabel trok ik die per ongeluk uit dus het kan best zijn dat die ook bij jou niet meer goed in mekaar steekt.

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
M2M schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:07:
check je apparaat beheer eens. En snuffel eens rond in de gamecontrollers sectie van je control panel. Bovendien: welk OS?
Ik heb in apparaatbeheer gekeken maar daar zie ik niets schokkends? Al weet ik ook niet precies wat ik daar moet zien?
Ik heb Windows 7 64Bit en het config menu van de controller is erg summier en geeft weinig informatie.
Roel1966 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:12:
Een andere tip is om eens te kijken naar het koppelstuk van de kabel die vlak na de controller zelf zit, en of die nog wel goed in mekaar steekt. Laatst bij het oprollen van de kabel trok ik die per ongeluk uit dus het kan best zijn dat die ook bij jou niet meer goed in mekaar steekt.
Aan het kabeltje is totaal geen schade te zien gelukkig.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:27

M2M

medicijnman

wat je in het apparaat beheer even moet doen is eigenlijk vrij simpel.

View --> Devices by connection

Vervolgens de boom afwerken tot je bij de USB controllers komt. Daaronder moeten de USB apparaten staan. Zoals muis, toetsenbord of andere dingen. Loop dat eens af en je zou ook de xbox controller moeten vinden.

Eventueel het ding in een andere pc drukken om te kijken of je pc raar doet, of dat het aan de controller op je pc ligt.

-_-

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Xbox controller staat wanneer ie goed geinstalleerd is ook bij je apparaten en printers maar ik zou toch ook nog eens de laatste drivers proberen te installeren. En wat betreft de kabel bedoel ik geen beschadigingen maar het koppelstuk ( niet trouwens bij de controller zoals ik schreef ) wat voor de usb plug zit. Althans wanneer je een originele Xbox 360 controller gebruikt dan zie je dat daar een koppelstuk zit en dat kan wel eens los schieten.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Het lampje knippert bij mij wel altijd en die doet het perfect, dus dat betekent niets slecht...

Grillmeister

Pagina: 1