Toon posts:

Beeldscherm werkt half

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, kon de titel niet duidelijker maken. Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een Samsung SyncMaster 2493HM 24" monitor. Tot afgelopen week nooit problemen gehad, nu wel. Nu knippert het standby-lampje op de monitor op een normale manier als mijn computer uitstaat en beeldscherm op standby. Wanneer ik mijn computer aanzet, begin mijn standby-lampje zenuwachtig en onregelmatig te knipperen met een lage intensiteit. Ik zie niets op mijn beeldscherm, hoor de computer wel opstarten. Ik zet de computer uit met de knop. Nu verschijnt er op mijn beeldscherm het bericht dat hij naar een signaal zoekt (analoog - digitaal), dit deed hij normaal ook als ik mijn computer uitzette. Zet ik nu direct mijn computer weer aan, dan krijg ik gewoon beeld alsof er niets aan de hand is en werkt alles prima, standby lampje brand nu gewoon fel en continu. Wel hoor ik een hoog geruis uit mijn speakers in mijn beeldscherm komen (die ik overigens niet gebruik). Dat geluid wordt steeds hoger van toon en verdwijnt dan gewoon volledig na een minuut. Als de monitor eenmaal aanstaan, geeft hij totaal geen problemen.
De bovengenoemde volgorde van handelingen heb ik al meerdere keren geprobeerd, elke keer precies hetzelfde.

Vannacht heb ik mijn computer laten aanstaan, maar mijn beeldscherm uitgezet. Vanochtend zette ik mijn beeldscherm aan, en precies hetzelfde probleem trad op: hij gaf geen beeld en een zenuwachtig knipperend standby lampje.

Knopjes op het beeldscherm lijken ook niet goed te werken als het probleem optreedt.

Heb de stroom er een tijdje vanaf gehad, dat lost niks op.

Erg wazig probleem, werkelijk geen idee wat er nu mis is. Iemand een idee?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
Zoals ik het nu lees denk ik dat je monitor de geest aan het geven is, maar probeer voor de zekerheid wat dingen uit te sluiten. Ik weet dat Samsung TV's bijvoorbeeld wel eens moeite hebben met uit standby komen als er problemen zijn met de voeding of een slechte elco.

Probeer een ander kabeltje, andere poort, sluit de monitor eens aan op een ander systeem et cetera.

Desktop | Server | Laptop

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Kabel niet goed aangesloten ??
Hoe staat het nu aangesloten???

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

Topicstarter
't heeft niets met de kabel te maken, andere monitor op dit systeem geeft geen problemen. Het heeft echt met het opstarten van de monitor te maken denk ik. Heb hem nu anderhalve dag laten aanstaan en nooit problemen gehad. Ook niet als het scherm op zwart gaat en ik het een paar uur later duur een muisbeweging wakker maak. Raar dus. Heb op internet wat zitten lezen en daar schijnen dergelijke problemen te maken te kunnen hebben met kapotte condensators op de printplaten. Heb niet direct zin daar zelf aan te gaan solderen, maar nieuwe zouden het probleem dus kunnen oplossen. Iemand een idee waar je zoiets kan laten repareren?

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-02 14:41
Hoe oud is het scherm? Misschien heb je nog garantie. Daarnaast denk ik dat je het probleem kan zoeken in de voedingsprint. Schroef het scherm anders eens open, en zoek naar bolle elco's. Als je het zelf kan repareren, is dat sowieso vele malen goedkoper dan laten doen. Daarnaast is het vinden van een reparatiebedrijf of iets dergelijks erg lastig denk ik, aangezien kapotte elektronica gewoon weggegooid wordt tegenwoordig i.p.v. repareren.