Printer probleem.

Pagina: 1
Acties:

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 18:53

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ik heb een printer geinstalleerd die als netwerkprinter werkt.
Deze is via verschillende pc's te gebruiken,echter moet ik de subnet en gateway aanpassen zodat een andere vestiging er op kan printen.

Deze aanpassing doe ik via de webinterfase,echter als ik in de broweser het ip adres invoer komt de melding,de pagina kan niet worden weergegeven.

Printer is gereset en heeft ook een ander ip gekregen,hoe kan ik toch op de webinterfase komen om de gateway,ipadres en subnetmask aan te passen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-02 17:52
Welk IP-adres heeft de printer na de reset gekregen?
Kun je dat IP-adres pingen?

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ja is te pingen,printen vanaf verschillende computers lukt ook gewoon,alleen de webinterface benaderen lukt niet,kan dus niks aanpassen wat wel nodig is.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 23:59

allure

Titaan fase 2/3

Gewoon even een statusprint uitdraaien, daar staan de gegevens van de NIC vaak wel op.

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Klopt,maar met dat ipadres kan ik de webinterfase niet benaderen,ik moet subnet,gateway en ipadres aanpassen,kan volgens mij alleen op de,webinterfase

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-02 17:52
Kan je via telnet wel verbinding maken op poort 80:
telnet 1.2.3.4 80

waar 1.2.3.4 het ip-adres is...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
ga ik morgen direct proberen, dus telnet spatie ipadres spatie 80 moet werken,maar wat kan ik met dit comando?

[ Voor 59% gewijzigd door racoon op 07-03-2012 19:28 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het idee is dat wanneer er niet wordt weergegeven dat de connectie niet gemaakt kan worden middels telnet op poort 80, dat de webinterface dan niet benaderbaar is.

Als telnet bijv een zwart scherm geeft en het lijkt alsof er op input wordt gewacht, dan staat de poort in principe open.

Misschien ook handig om even te melden om wat voor printer (merk/type/model) het gaat zodat iemand je eventueel toch kan vertellen hoe je netwerkconfiguratie op de printer zelf instelt. Vaak kan dat wel namelijk.
Handleiding al gelezen?

Verdere tips:

Als de netwerkconfiguratie van de printer inmiddels overhoop ligt, kun je eventueel de printer weer terug op DHCP zetten, netwerkstatus pagina weer uitprinten, web interface benaderen via ip en opnieuw ip configuratie erin zetten.

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Het gaat om een hp p1606dn printer

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
akimosan schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:59:
Het idee is dat wanneer er niet wordt weergegeven dat de connectie niet gemaakt kan worden middels telnet op poort 80, dat de webinterface dan niet benaderbaar is.

Als telnet bijv een zwart scherm geeft en het lijkt alsof er op input wordt gewacht, dan staat de poort in principe open.

Misschien ook handig om even te melden om wat voor printer (merk/type/model) het gaat zodat iemand je eventueel toch kan vertellen hoe je netwerkconfiguratie op de printer zelf instelt. Vaak kan dat wel namelijk.
Handleiding al gelezen?

Verdere tips:

Als de netwerkconfiguratie van de printer inmiddels overhoop ligt, kun je eventueel de printer weer terug op DHCP zetten, netwerkstatus pagina weer uitprinten, web interface benaderen via ip en opnieuw ip configuratie erin zetten.
Hoe zet ik hem terug op dhcp,en kan ik dan wel de webinterface benaderen,heeft wel gewerkt.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Terugzetten op dhcp wordt meestal aangegeven met: Automatisch IP-adres toewijzen ofzo. Dan krijg je printer een goed adres van je router en moet je nogmaals even je netwerkinstellingen printen. Via het ip-adres dat je daarop ziet kun je de printer bereiken.
Wat je ook kunt doen: de printer een simpele netwerknaam geven en dan pingen op die naam. Dan krijg je automatisch het ip-adres erbij te zien.

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
wat ik raar vind is dat de webinterface wel werkte en nu niet meer.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pak eerst de handleiding er eens bij en verdiep je er in.
We zijn hier geen helpdesk die elk stukje informatie bij je eruit moeten trekken.
Verder zal je op de printer zelf ook wel een config menu hebben.

Hier op GoT verwachten toch echt iets meer inzet van de TS.

Tijd voor een nieuwe sig..

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ik heb de handleiding gelezen, zelfs met HP aan de telefoon gezeten en ze gaven zelf aan dat er misschien iets in de hardware defect is,dus de printer word omgeruild.

Pagina: 1