Toon posts:

hd aangsloten op usb pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 4 externe hd's aangesloten op mijn medion pc via usb.
als ik deze opstart gaat hij niet verder.
usb foutmeldingen "aparaat werk niet correct"
haal ik ze los en start pc loopt hij wel door.
sluit ik ze hierna aan worden ze gewoon herkend.
weet iemand wat het probleem is?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:20

Fiber

Beaches are for storming.

Trekt teveel stroom. Of je drivers updaten

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

TS bedoelt waarschijnlijk dat als er 4 USB HDD's zijn aangesloten, de machine blijft hangen bij de BIOS.

Ik heb dat ook gezien bij een kennis, aangezien de HDD's het wel gewoon doen in Windows, heb ik geadviseerd de harde schijven aan een USB 2.0 powered hub te hangen en het hub pas aan te sluiten nadat Windows is opgestart.

TS vermeld overigens niet of het kleine HDD's zijn die van de USB poort stroom trekken of dat deze HDD's extern gevoed zijn.

Als de HDD's extern gevoed zijn, kan TS ook eens kijken of er een nieuwere versie v/h BIOS beschikbaar is voor betreffend moederbord.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoi bedankt voor jullie reactie.
alle 4 de hdd's zijn 1,5 tb en hebben externe stroom.
zal ff gaan kijken of er een nieuwe update is voor de bios.
jullie horen meer

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-01 11:53
De PC van mijn ouders heeft hier ook last van. Ik denk dat het probleem is dat het BIOS probeert de PC te booten vanaf de USB-schijf. Dat gaat natuurlijk niet lukken omdat die schijven niet bootable zijn dus blijft hij hangen. :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles afgezocht naar nieuwe versie bios.
nergens te vinden.
ook niet op medion zelf.
iemand nog andere opties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer eens wat.

Gebeurt het ook bij 3 schijven ? Gebeurt het bij 2 schijven ? Misschien doet er één bepaalde schijf moeilijk.

Verwijderd

Topicstarter
heb de pc opgestart met 1 externe schijf.
en dit geprobeerd met alle 4.
maar probleem blijft.
het zijjn allemaal schijven van de medion zelf.
dus daarom vind ik het al heel vreemd.
heb 1 externe schijf van de porche aangesloten daar start hij wel gewoon mee op.
alle drivers zijn up to date.
dus denk dat het toch zal worden telkens alles loskoppelen en pas aansluiten als pc is opgestart.
weet iemand of dit een probleem van de medion is.
of ook al eens gehoord bij iemand met een ander merk pc.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:39

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heb dit ook gehad met een aantal Asus moederborden. De BIOS wil de HDD's detecteren om ze in de opstartlijst te kunnen zetten. Bij HDD's groter als 1TB lukte dit alleen niet, en was er een BIOS update nodig om 'm toch door te laten starten.

Als je die niet kunt vinden houdt het denk ik op...

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Waarschijnlijk staat in je BIOS de USB-poort als eerste in de boot-volgorde-lijst. Jouw pc probeert dus vanaf de schijf die aan je USB poort hangt op te starten. Als daar geen OS opstaat, dan lukt dat dus niet. Even in je BIOS aanpassen.
Pagina: 1