if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
-->Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
En heb je wel een dikke klodder pretvet erop gesmeert of rijstkorrel!
[ Voor 44% gewijzigd door J.S. Bach op 07-03-2012 16:34 ]
Johann Sebastian Bach
Komt rechtstreeks uit de voeding. met 4 gaatjes in een vierkant en enige wat erop staat is P2.
Ik heb wat erop gedaan. rijstkorrel lukte niet.. kreeg niet goed uitgesmeerd. Heb een laagje erop gedaan zodat het wrl mooi bedekte en met pasje glad gestreken(voorzichtig natuurlijk).
MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX
dat maakt werkelijk niks uit.DaLoona schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:20:
Je moet de pasta ook niet zelf uitsmeren. Je doet een "rijstekorrel" op de heatspreader van de cpu en dan gewoon de koeler erop monteren. Door het aandraaien van je koeler en door de warmte van een cpu (als je pc aan is), loopt de pasta vanzelf uit.
ik werk al jaren op de manier van mauro en nooit problemen gehad. bij teveel pasta zou het eruit kunnen lopen en kortsluiting kunnen veroorzaken. als het niet zo is kan het zijn dat het minder goed koelt, nog steeds bij de aaname van teveel koelpasta.
virus problemen? ga over op linux!
Waarschijnlijk zit deze aansluiting vlak naast de processor, dit is de stroomtoevoer voor de processor zonder deze kabel doet het systeem het inderdaad niet (bij Intel tenminste)mauro101 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:59:
Heb net alle kabels gecintroleerd. ik heb 1 kabel die nergens in zit. geen idee of die ook ergens in heeft gezeten kan namelijk niks vinden waar die evt in hoort.
Komt rechtstreeks uit de voeding. met 4 gaatjes in een vierkant en enige wat erop staat is P2.
de pasta zal het probleem niet zijn, de cpu eruit gehad, en er niet goed ingezet?mauro101 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:59:
Heb net alle kabels gecintroleerd. ik heb 1 kabel die nergens in zit. geen idee of die ook ergens in heeft gezeten kan namelijk niks vinden waar die evt in hoort.
Die kabel is mogelijk de extra voeding, zit er al een stekker met alleen zwart en gele aders op je mobo? (meestal kort bij de cpu)
Wat is het merk en type van je mobo?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Verwijderd
Dat stekertje is o.a de stroom voorziening van je HDD
Daarom doet je pc verder niks. niet veel.
Als je moderne pasta hebt,is die van siliconen en maakt geen kortsluiting.
Wikipedia: Koelpasta
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 17:35 ]
Ik denk dat kabel over is aangezien die stekker naast proc erin zit.
Wellicht probleem gevonden. heb hele koeler + vid kaart eruit gehaald en de proc zat vast aan de koeler. wss niet helemaal goed vast. ook zaten er 3 pinnen beetje scheef. na 15 min met een visite kaartje verder zitten ze weer recht en nu stevig vast in proc slot. nu weer wat pasta erop doen en testen.. hopenlijk leeft ie zo weer.
Niet waarVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:32:
Dat stekertje is o.a de stroom voorziening van je HDD.
Daarom doet je pc verder niks. niet veel.
4 gaatjes in een 4kant is de stroomvoorziening voor je cpu (en zonder doet ie niets
Die met 4 gaatjes op een rij is voor je HD !
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
heuveltje schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:53:
[...]
Niet waar
4 gaatjes in een 4kant is de stroomvoorziening voor je cpu (en zonder doet ie niets)
Die met 4 gaatjes op een rij is voor je HD !
(Heuveltje des te meer
Al heeft niet elk mobo die extra nodig.Ligt ook aan het type.
Maar in dit geval zal dat wel de oplossing zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 18:21 ]
als alle moederbord stekkers van de voeding er maar in zitten, en ook in de gpu, hoort hij gewoon te booten en beeld te geven. geen discussie nodig daarover verder
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Wat ben ik blij dat ik soms engelen geduld heb, die pinnetjes rechtzetten was echt een boel werk! gelukkig niet voor niks!
Bedankt voor alle hulp! topic kan gesloten worden
edit:
Koelpasta doet ook zijn werk voorlopig. Zit nu op 27 graden idle, voorheen was dit 32/33!
[ Voor 18% gewijzigd door mauro101 op 07-03-2012 18:24 ]
Verwijderd
Dus werkt dit mobo met 20 pinn,* maar ik zou toch die extra 4 pinn erin/naast doen.
Heeft iets met genoeg stroom te maken.
correct me if i`m wrong
*Tenzij die 4 pinn zwart is,ipv wit/doorzichtig.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 18:28 ]
Maar ik kan de stekker ook nergens kwijt!Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:23:
Goed zo.
Dus werkt dit mobo met 20 pinn,maar ik zou toch die extra 4 pinn erin/naast doen.
Heeft iets met genoeg stroom te maken.
correct me if i`m wrong
Schuin boven de proc zit wel iets waar je er 8 in kan doen, deze heb ik dus ook alle 8 erin zitten.
Ik denk dat het stekkertje een extra is ofzo.
Verwijderd
Ja ,klopt.(denk ik ook)mauro101 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:27:
[...]
Maar ik kan de stekker ook nergens kwijt!
Schuin boven de proc zit wel iets waar je er 8 in kan doen, deze heb ik dus ook alle 8 erin zitten.
Ik denk dat het stekkertje een extra is ofzo.
"Wat ben ik blij dat ik soms engelen geduld heb, die pinnetjes rechtzetten was echt een boel werk! gelukkig niet voor niks! "
Gelukig voor jouw waren die pinnetjes van de cpu niet afgebroken.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 18:34 ]