Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Mijn oma leest graag boeken en ze is binnenkort jarig. Daarom zou ik haar graag een e-reader cadeau willen doen. Naast dat ik natuurlijk gewoon een product van goede kwaliteit zou willen geven is het vooral belangrijk dat de bediening eenvoudig is.

Aangezien ik totaal geen idee heb wat er zoal leverbaar is (ik heb op pricewatch gekeken, maar zegt me allemaal niks) hoopte ik dat jullie misschien een goed advies kunnen geven. Het zou ook makkelijk zijn als ze op de e-reader direct boeken kon kopen zodat ze niks hoeft te doen via een computer (als dit uberhaubt mogelijk is).

Enige wat direct bij me opkwam was de amazon kindle. Ik zie alleen dat deze slecht verkrijgbaar is in NL. Ondersteund Kindle bijvoorbeeld ook bol.com of zijn boeken alleen in het engels via amazon verkrijgbaar?

Daarnaast download ik weleens boeken voor mijn ipad. Zou ik deze er dan ook bij haar op kunnen zetten?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat voor boeken leest ze vooral en zijn ze überhaupt als ebook beschikbaar?

Daarnaast waarom niet gewoon een iPad? Denk dat je het voor iemand van die leeftijd niet makkelijker kan krijgen en straks/vanavond komt er een nieuwe iPad grote kans :+ dus gaan de oude in prijs kelderen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Verwijderd

Ik zou naar Sony kijken.

Een kennis van me die op leeftijd is en last heeft van afnemend gezichtsvermogen, heeft een Sony e-reader gekocht, welke in staat is het lettertype 8x te vergroten.

Zij leent e-books bij de lokale bibliotheek en zet deze op de reader m.b.v. een Sony programmaatje.

Niet helemaal duidelijk in gebruik, maar veel minder opties dan een iPad oid.

Minder opties -> minder kan op falen / langs moeten komen voor support.

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Wellicht dat je hier wat aan hebt:
http://wiki.mobileread.com/wiki/E-book_Reader_Matrix

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Touchdomex schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:14:
Wat voor boeken leest ze vooral en zijn ze überhaupt als ebook beschikbaar?

Daarnaast waarom niet gewoon een iPad? Denk dat je het voor iemand van die leeftijd niet makkelijker kan krijgen en straks/vanavond komt er een nieuwe iPad grote kans :+ dus gaan de oude in prijs kelderen.
Ze leest voornamelijk literatuur en thrillers zover ik weet.

De ipad is iets teveel van het goede ondanks dalende prijzen. Daarnaast wil ik haar het niet aandoen ooit itunes te moeten gebruiken :-)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Malt007 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:37:
[...]

Ze leest voornamelijk literatuur en thrillers zover ik weet.

De ipad is iets teveel van het goede ondanks dalende prijzen. Daarnaast wil ik haar het niet aandoen ooit itunes te moeten gebruiken :-)
Dan blijft alsnog de vraag zijn die boeken er ook in eBook formaat ;)

Mijn moeder heeft een iPad en ik heb iTunes nooit hoeven aanraken :+ Alleen eventjes de mail opzetten voor de account en daarna uitleggen hoe alles werkte. That's it. Mijn oma heeft een Android tabletje gekregen van ons voor Wordfeud en die heeft er ook geen problemen mee tot nu toe. Dat ding was alleen achterlijk goedkoop en met resistief 10 inch scherm maar wat wil je voor net iets meer dan 100 euro.

Overigens heb ik nu zelf een e-reader en persoonlijk ben ik er wel over te spreken maar het is en blijft een lastig apparaat vind ik zelf. Hij is niet bijster snel en het menu is soms echt vaag. Alleen totdat je gaat lezen en dan is eigenlijk alles wel prima. Betreft een oudje ondertussen. Sony PRS-600 8)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
Installeeer Calibre en alle boeken zijn beschikbaar, deze converteert alle soorten en maten. Heb eigenlijk alles wat ik wou lezen gevonden tot nu toe.

Het meest gebruiksvriendelijke apparaat vind ik persoonlijk de Nook Touch. Maar ja in NL weer lastig aan te komen en alles is Engels. Weet niet of dit een probleem is.
De nieuwe Kindle is ook mooi, van de week hier binnengekomen. Simpel menu, ik heb de 99 variant erbij besteld. Voor je oma misschien wat studeren op de knoppen en werking. Touch is dan makkelijker, gewoon aanraken waar ze heen gaat in het menu. Er is/komt volgens mij ook een touch versie van. Alleen weer geen NL.

Iemand die veel leest nooit een tabled geven. De achtergrond verlichting, het spiegelen, etc. Leuk voor af en toe. Maar wanneer je in de volle zon op het terras zit en je ipad pakt, kun je in de spiegel zien wat de buurman aan het doen is, comfortabel lezen zit er niet bij. Continu naar achtergrondverlichting staren is ook niet erg prettig.

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 07-03-2012 17:17 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:59
Even bevestigen wat thefox154 al schrijft: voor serieus leeswerk liever een 'echte' e-ink gebaseerde e-reader dan een tablet.

Zowel m'n moeder als zus hebben een iPad (1e en 2e generatie) waar ze erg tevreden over zijn. Toch hebben ze vorige week beide, onafhankelijk van elkaar, een e-reader gekocht: op de bank onder een staande lamp, of buiten in de zon, leest een iPad door reflectie gewoon niet zo lekker als een ouderwets boek. Met een e-ink gebaseerde e-reader zou dat veel beter moeten zijn.
Pagina: 1