Moederbord vervangen P67 --> Z68 chipset

Pagina: 1
Acties:

• GlobalHawk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-02 01:18
Hoe waarschijnlijk is het dat ik Windows 7 opnieuw moet installeren als ik mijn huidige moederbord (Asus P8P67 LE) vervang door de Asus P8Z68-V LX?

Het enige verschil tussen beide moederborden lijkt me de chipset, P67 vs. Z68. De socket (1155) en de overige hardware blijven allemaal hetzelfde.

Mocht dit echt nodig zijn, wat kan ik verzinnen om dit proces gemakkelijker te maken? Ik vind het namelijk nogal veel werk aangezien ik er toch wel minimaal een paar volle dagen mee bezig zal zijn om alle programma's, updates en instellingen opnieuw te installeren (veel grote programma's met add-ons en updates, zoals FSX, CATIA, Lightroom, etc). Zou bijv. het maken van een image werken? En is het aan te raden een back-up van de HDD te maken?

Jullie vragen je misschien af, waarom zou je dat moederbord dan willen vervangen? Dit komt doordat het moederbord wat er nu in zit zeer hinderlijke pieptonen maakt en mij door de winkel een vervangend moederbord is aangeboden (de P8Z68 dus).

[ Voor 12% gewijzigd door GlobalHawk op 07-03-2012 14:07 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een backup moet je altijd maken.

Ik zou zelf een reinstall doen, dan weet je zeker dat het soepel werkt. In principe is de switch van een P67 naar Z68 niet zo ingrijpend, 't zijn vrijwel dezelfde chipsets, dus je kunt het altijd proberen.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

99% zeker dat het werkt, ik heb hier een ssd en een raid opstelling met een dualboot win 7 en aangezien ik nogal vaak van hardware wissel heb ik inmiddels al 3 moederborden gehad zonder een reinstall en t werkt bij mij feilloos! Ging van een GiBy z68-ud7 naar een asus z68-gene, naar een MSI big bang marshal p67. Wel even een backupje doen voor de zekerheid.. Maar bij mij was het plug n play..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'