Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede tweakers,

Volgens de Pricewatch zijn er nog geen harddisks van 2.5inch die 1,5TB zijn...

Maar nou heb ik van verschillende fabrikanten wel externe harddisks gezien die 2.5inch zijn en 1,5TB.
---> pricewatch: Seagate Expansion Portable 1.5TB Zwart

Weet iemand hoe dat zit?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Desnoods haal je een externe hdd 2,5" 1,5Tb en sloop je de schijf er uit? Volgens mij maakt het qua prijs niet eens veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus exactly my point, maar dan zou hij er toch ook los moeten zijn...?

Dit is al een tijdje zo... ik niet snap niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Externe behuizingen kunnen twee hardeschijven bevatten; niet altijd zo maar in dit geval zou het kunnen.

Ik zelf heb de Samsung M8 1TB notebookschijf; deze heeft twee platters van 500GB; enorm hoge datadichtheid aangezien desktopschijven nu tussen 500GB en 1000GB schommelen. Notebookschijven hebben dus grote stappen gemaakt terwijl desktopschijven stilzaten; we hebben nog niets beters dan de Samsung F4EG.

Een twee platter 1TB schijf kan nog met een hoogte van 9,5mm zodat hij in vrijwel elke laptop past. Bij 3 platters (3x 500GB = 1.5TB) wordt de hoogte 12,5mm en dat past niet meer in de meeste laptops. Wellicht dat dit een obstakel is. Bedenk ook dat de betrouwbaarheid en energieproductie slechter wordt van 3 platters ipv 2.

Dan zit ik eerder brood in 666GB platters voor notebookschijven en met een 3 platter schijf 2TB realiseren, net zoals de Samsung F4EG nu doet (3x 666GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

gwystyl schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:57:
Desnoods haal je een externe hdd 2,5" 1,5Tb en sloop je de schijf er uit? Volgens mij maakt het qua prijs niet eens veel uit.
Bedenk dan wel dat je hoogstwaarschijnlijk geen garantie meer hebt op de hardeschijf, dit omdat de externe behuizing en de hardeschijf die er in zit als 1 produkt worden gezien.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Huh? 1,5TB notebookschijven zouden een artikel op de homepage van Tweakers waardig zijn en die heb ik niet gezien. Even verder zoeken levert inderdaad de suggestie op dat het geen normale 2,5 inch schijven zijn: pdf.. De 1 en 1,5TB pruduct details omschrijven een hoogte van 26,92mm vs 17,60mm van de 250 t/m 750GB. Gewicht verraad nog meer: 310 vs 160 gram. Kortom maar 1 conclusie: daar zitten dubbele schijven in.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

dinkelover schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:28:
Huh? 1,5TB notebookschijven zouden een artikel op de homepage van Tweakers waardig zijn en die heb ik niet gezien. Even verder zoeken levert inderdaad de suggestie op dat het geen normale 2,5 inch schijven zijn: pdf.. De 1 en 1,5TB pruduct details omschrijven een hoogte van 26,92mm vs 17,60mm van de 250 t/m 750GB. Gewicht verraad nog meer: 310 vs 160 gram. Kortom maar 1 conclusie: daar zitten dubbele schijven in.
Het is wel degelijk maar een fysieke schijf YouTube: Seagate 2.5" 1.5TB Ext FreeAgent GoFlex Disassmebly/Removal vanaf 2:30 kun je het duidelijk zien. Dit filmpje is van oktober 2011. De 1TB 2,5" versie bestaat sinds juli 2009! http://www.theinquirer.ne...l-launches-1tb-inch-drive . De 2TB uitvoering is er sinds eind maart 2012 http://news.yahoo.com/wes...rtable-2tb-050405044.html . Als het al de homepage van Tweakers waardig zou zijn dan is dit wel een hele tijd geleden!

De schijven zijn met 12,5 tot 15mm wel dikker dan een gewone notebook schijf.

[ Voor 14% gewijzigd door rud op 23-05-2012 20:40 ]

Pagina: 1