Automatisch wisselen tussen 2 HDMI-sources op basis van tijd

Pagina: 1
Acties:

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 14:37
Wij zijn bij ons bezig met de invoering van een digitaal systeem waarmee we mededelingen kunnen weergeven op de TV-schermen in onze kantine. Deze mededelingen worden aangeleverd door een computersysteem.

Nu is het heel eenvoudig om een PC aan te sluiten op deze TV schermen zodat de mededelingen getoond kunnen worden, maar op bepaalde tijden zouden we eigenlijk automatisch willen kunnen switchen naar een 'normaal' tv-kanaal.

Voorbeeld:
Van 6:00 - 12:00 uur: broningang HDMI 1 (PC)
Van 12.00 - 6:00 uur: broningang HDMI 2 (digitale decoder)

Ik ben al aan het zoeken geweest, maar heb niet iets kunnen. Weet iemand of er een dergelijk systeem bestaat of dat er een andere oplossing is?

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waarop heb je gezocht en wat kwam je dan tegen. Op dit moment staat er enkel een vraag en kunnen we je onderzoekshistorie niet volgen.

Graag een en ander aanvullen. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• DynamicDreams
Excuses....

Ik heb gezocht op Google naar HDMI-switches die op basis van een tijdstip zouden kunnen wisselen van input, maar die heb ik niet gevonden. Het enige dat ik kan vinden zijn switches die handmatig tussen meerdere signalen kunnen switchen (of zodra de bron een signaal geeft). Ook onze vrienden van Conrad

Maar dat is nou net niet wat ik zoek, want de zowel de PC als de digitale decoder staat continue aan en geeft continue signaal. Het probleem is dat ik dus geen 'trigger' heb op basis waarvan een switch op een bepaalde tijd zou moeten schakelen.

Ook onze vrienden van Conrad hebben enkele HDMI-switches, maar geen enkele die time-based is...

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:16

Pixeltje

Woo-woohoo!

DynamicDreams schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:54:
Excuses....

Ik heb gezocht op Google naar HDMI-switches die op basis van een tijdstip zouden kunnen wisselen van input, maar die heb ik niet gevonden. Het enige dat ik kan vinden zijn switches die handmatig tussen meerdere signalen kunnen switchen (of zodra de bron een signaal geeft).
Zet de digitale decoder (of PC) op een tijdschakelaar..? die gaat om 12 uur aan en hoppa, beeld op de TV's ;)
Voor je PC zou je zelfs gewoon een shutdown scritp kunnen maken.. in de BIOS stel je in dat de PC aangaat als hij stroom krijgt (elke ochtend door de tijdschakelaar) en om 12.00 laat je de decoder aangaan en om 12.03 laat je shutdown.exe uitvoeren op de PC.

De volgende ochtend begint het verhaal weer van voor af aan :) Tijdschakelaar kosten je een tientje bij de gamma, shutdown.exe is gratis..

[ Voor 27% gewijzigd door Pixeltje op 07-03-2012 13:59 ]

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• DynamicDreams
Pixeltje schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:57:
[...]

Zet de digitale decoder (of PC) op een tijdschakelaar..? die gaat om 12 uur aan en hoppa, beeld op de TV's ;)
Soms ligt de oplossing dichterbij dan je denkt! Dan kan ik inderdaad de decoder laten aanspringen om 12:00 uur en laten uitgaan om 6:00 uur. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de switch het beveiligde HDMI-signaal van de decoder door kan geven aan de TV's, anders krijg ik natuurlijk geen beeld...

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:16

Pixeltje

Woo-woohoo!

DynamicDreams schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:01:
[...]

Soms ligt de oplossing dichterbij dan je denkt! Dan kan ik inderdaad de decoder laten aanspringen om 12:00 uur en laten uitgaan om 6:00 uur. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de switch het beveiligde HDMI-signaal van de decoder door kan geven aan de TV's, anders krijg ik natuurlijk geen beeld...
Tja, volgens mij is een HDMI-switch een redelijk 'dom' apparaat.. doorgeefluikje als het ware. Kan me niet voorstellen dat het echt problemen oplevert?

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
infraroodzender op de PC aansluiten? Simpel scriptje als cronjob draaien om van kanaal te wisselen.

• DynamicDreams
Pixeltje schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:03:
[...]

Tja, volgens mij is een HDMI-switch een redelijk 'dom' apparaat.. doorgeefluikje als het ware. Kan me niet voorstellen dat het echt problemen oplevert?
Een eerste zoektocht levert inderdaad op dat het geen probleem moet opleveren inderdaad, omdat expliciet wordt vermeld dat ze ook geschikt zijn voor doorgifte van een tv-signaal.

Iedereen bedankt voor de hulp, ik ga op zoek naar switch met 2 HDMI in -> 2 HDMI out en een schakelklok...

Pagina: 1