Apparaten aansluiten op netwerk (WIFI)

Pagina: 1
Acties:

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-02 15:06
Mijn situatie is als volgt. In mijn meterkast hangt de WIFI router van Ziggo (Merk is Ubee). Nu heb ik bij mijn televisiehoek een drietal apparaten staan die ik ook wil aansluiten op het netwerke maar dan wel met een ethernetkabel (cat6).

Deze apparaten zijn:
  • Humax decoder televisie
  • Popcorn Hour A200
  • PC
Nu kan ik volgens mij mij draadloze netwerk uitbreiden met een router/accespoint en als die router ethernetaansluitingen bevat (minimaal 3 stuks) dan heb ik toch wat ik wil?

Of is hier een betere oplossing voor? Ik wil geen WIFI modules aanschaffen voor de Humax en de Popcorn overigens.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je echt een modem/router hebt van Ziggo (en niet alleen een modem), dan is een switch voldoende en ook beter, want met een router kun je problemen met poorten forwarden krijgen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Trek 1 kabel van de modem naar je kamer. Zet daar een 4, 8 of meer poorts Gb switch neer, en verdeel de kabels daar. Het beste plek is om dat ding neer te zetten op een plek waar veel apparaten bij elkaar komen (TV hoek in jouw geval). En dan voor een PC die op het buro staat, 2 kabeltjes trekken (de tweede is voor een toekomstige netwerkprinter)..... is niet verplicht.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Het is mij even niet helemaal duidelijk wat je precies wilt. Wil je:

- De apparaten in je TV-hoek met een kabel aansluiten op je modem/router van Ziggo? of,
- De apparaten in je TV-hoek aansluiten op een apparaatje die vervolgens verbinding maakt met je draadloze netwerk?

https://freight.associates

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
Daffie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:13:

- De apparaten in je TV-hoek met een kabel aansluiten op je modem/router van Ziggo? of,
- De apparaten in je TV-hoek aansluiten op een apparaatje die vervolgens verbinding maakt met je draadloze netwerk?
De oplossing is in beide gevallen een switch.
Alleen in het eerste geval trekt hij een cat6 kabel tussen de switch (huiskamer) en de router/modem (meterkast).
In het 2e geval sluit hij een wireless accespoint aan op de switch.

TheS4ndm4n#1919

• Dennuske1983
Daffie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:13:

Ik wil de apparaten in mijn TV-hoek aansluiten op aan apparaat die vervolgens verbinding (bij voorkeur draadloos zodat ik geen kabel van de meterkast naar de TV-hoek hoef te trekken/leggen) maakt met het draadloze netwerk. Op dit appartaat worden de pc, de humax en de popcorn hour aangesloten met CAT6 kabels.

• Dennuske1983
Bereik ik met dit apparaat hetgeen als in bovenstaand bericht in beschreven?
pricewatch: Edimax EW-7228APN Range Extender / Access Point

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zoiets noemen ze een wireless bridge en bij bijna alle routers betekent dit dat als je bridged tussen 2 routers, de overige wireless functionaliteit verloren gaat. Dus óf een bridge, óf een draadloos netwerk voor je laptops/telefoons.

Je kunt wél een losse AP als client inzetten en op diens ethernet poort een apparaat aansluiten, maar daar weer een switch achterhangen werkt weer níet. Het is dan één op één en in feite niet anders dan een wlan dongle voor elk apparaat aanschaffen, en dat wil je niet.

Ethernet over Power een ideetje? Geen kabels trekken, toch bekabeld ethernet toegang bij je tvhoek.

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

@thalan: dat is niet zo hoor ;)

Ik heb mn wrt54g ook gebridged met mn wrt54gv2 waarbij de WiFi functie van de wrt54gv2 gewoon behouden blijft. Dit wordt alleen niet door de normale firmware ondersteunt, maar met dd-wrt kan het wel.

Wat eventueel ook een optie voor de TS is, zijn powerline adapters. Zo krijg je verbinding via je al bestaande stroomnetwerk ;)

Omdat het kan.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

dragon4ce schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:13:
@thalan: dat is niet zo hoor ;)

Ik heb mn wrt54g ook gebridged met mn wrt54gv2 waarbij de WiFi functie van de wrt54gv2 gewoon behouden blijft. Dit wordt alleen niet door de normale firmware ondersteunt, maar met dd-wrt kan het wel.
Nou, dan heb ik toch gelijk, of niet :P aangepaste firmware is niet wat de gemiddelde consument in de winkel koopt, en TS lijkt mij een gemiddelde consuleek :P.

Powerline lijkt mij de makkelijkste keuze voor TS, en anders gewoon adapters voor de betreffende apparaten. Een goeie powerline is niet goedkoop, simpele wifi adapters kosten daarentegen de wereld niet meer.

• Dennuske1983
Ik zal eens voor een powerline gaan kijken. Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1