Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is dit een goede Setup?

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-10 12:20
Hallo,

Ik ga mijn iMac de deur uit doen en heb een budget van 700 - 800 euro.

Ik heb het volgende al samen gesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon Vaya€ 23,55€ 23,55
1Western Digital Caviar Green WD5000AADS, 500GB€ 74,40€ 74,40
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 14,20€ 14,20
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 190,50€ 190,50
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 73,-€ 73,-
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 40,60€ 40,60
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 198,90€ 198,90
1Asrock P67 Pro3 SE€ 70,30€ 70,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 770,45

En ik was benieuwd wat jullie hiervan vinden!

Ik wil hem gebruiken voor gamen, internetten, Adobe CS pakket (Dreamweaver, photoshop, illustrator, fireworks). En of dit systeem hier prima voor geschikt is.

Ik heb zelf een beeldscherm, toetsenbord en muis dus die heb ik niet nodig, ik ben zelf nog een leek op het gebied van PC's bouwen en heb dus 0 ervaring hiermee maar ik kom hier denk ik wel uit met de tutorials die op internet staan.

Groet,
Andy

[ Voor 3% gewijzigd door Noctonix op 07-03-2012 14:26 ]

Freedom for everyone..

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als ik jou was zou ik er een ssd in plaatsen dit maakt het systeem zoveel sneller.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
joosthaarman schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:13:
Als ik jou was zou ik er een ssd in plaatsen dit maakt het systeem zoveel sneller.
Ten koste van welk component zou je dat doen dan, voor 33 euro wat er nog over is in het budget heb je geen ssd.

Ik zou overigens geen WD green in zo'n systeem zetten, een 7200 toeren harddisk merk je wel behoorlijk als je systeem er vanaf draait. Waar joosthaarman hierboven wel gelijk in heeft is dat je harddisk sowieso een bottleneck gaat zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Magic op 07-03-2012 13:18 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Noctonix
De SSD ter vervanging of erbij? want ik zag dat deze niet echt heel groot waren qua geheugen opslag (correct me if i'm wrong!

Freedom for everyone..

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:38

Quad

Doof

Ter vervanging van je HDD, die prijzen zijn momenteel nog te hoog, en zou daar voor een tijdje wat anders voor zoeken ;).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• vochtige
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 20:18
Leuk systeem. Lijkt wat op dat van mij.

Persoonlijk zou ik ook wat wachten voor een SSD (ben zelf aan het wachten en kijk gretig naar de prijsdalingen!)
begin dit jaar 240GB voor 300 + euro, nu +- 250€ voor dezelfde schijf!

http://www.alternate.be/h...olid+State+Drives&l2=SATA

Kijk op deze site maar eens naar de prijsverlopen!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
Magic schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:16:
[...]

Ten koste van welk component zou je dat doen dan, voor 33 euro wat er nog over is in het budget heb je geen ssd.

Ik zou overigens geen WD green in zo'n systeem zetten, een 7200 toeren harddisk merk je wel behoorlijk als je systeem er vanaf draait. Waar joosthaarman hierboven wel gelijk in heeft is dat je harddisk sowieso een bottleneck gaat zijn.
Neem de prosessor + mobo uit de best buy voor basis-gamesysteem
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2012
De kast kan ook makkelijk 50 euro goedkoper.
Stop de 190 euro die je zo bespaart in een SSD, en misschien een andere videokaart.

De HDD die je hebt uitgekozen is een echte storage schijf. Prima voor het opslaan van je foto's, video's ect. Maar voor foto/videobewerking en gamen wil je echt wat snellers hebben. Daarom die SSD erbij.

[ Voor 12% gewijzigd door RocketKoen op 07-03-2012 13:24 ]

TheS4ndm4n#1919

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Noctonix schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:16:
De SSD ter vervanging of erbij? want ik zag dat deze niet echt heel groot waren qua geheugen opslag (correct me if i'm wrong!
Klopt deze zijn idd niet erg groot (zijn er wel maar kosten idd wat) Maar als jij zoveel met bewerkingen bezig bent is een ssd een aangename winst! En zorgt voor een enorme prestatie boost.

Of je wacht op de prijsdaling van de Hd's of je wacht op de prijsdaling van de ssd's .... Ik zou wachten op de hd.. en al vast genieten van de prestaties van de ssd. (en daarbij scheelt het een herinstallatie)

Verwijderd

SSD's zijn nog prijzig voor wat je nu krijgt wacht een half jaartje en je hebt ze vele malen goedkoper

je zou eventueel een beetje over je budget heen kunnen gaan en een SSD als partitie gebruiken (primairy en dan alleen je besturings systeem erop) dan loopt je windows altijd lekker soepel die SSD hoeft maar 16 gb groot te zijn het is tenminste een opstart patitie dit maakt het opstarten en het afsluiten van je pc dermate sneller
dit wordt ook al veel gebruikt in laptops en dergelijken

het beste is idd te doen zoals de coment van rocketkoen zegt

bespaar een beetje en steek het in die SSD want het scheelt best veel qua schrijf snelheid

• Noctonix
Ik wacht dan liever op de SSD's Zoveel gebruik ik het adobe pakket niet, en meestal is dat alleen Dreamweaver.

Freedom for everyone..

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:26
Bespaar op het moederbord, processor en op de kast.
Koop van het geld dat je overhoud een Crucial M4 SSD voor 150 euro en steek die resterende 40 euro in een betere grafische kaart.
Zal veel helpen met het adobe pakket!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 14:51
De prestatie boost van een SSD valt wel mee. Er zijn veel tweakers, die bijna cijfer fetisjisten zijn. Alleen het opstarten van programma's en windows zelf gaat merkbaar sneller. In games zul je er weinig van merken, alleen de laadtijden worden sneller. Bovendien installeren de meeste tweakers hun games en dergelijke (met uitzondering van enkele favorieten) op een secundaire schijf omdat ze vrij veel schijfruimte innemen.

Een SSD heeft geen voordelen ten opzicht van een convetionele Bij programma's als Photoshop. behalve de opstarttijd. of je moet hem als scratch disk gebruiken. Een snellere processor heeft daar meer effect.

Je kunt later altijd nog overschakelen naar een SSD, waarbij je de overige componenten aanhoudt.

De tip van RocketKoen van het moederbord zou je wel kunnen overnemen. Kijk even goed naar welke functies je absoluut op het Mobo wilt hebben.
succes met je aankoop.

[ Voor 13% gewijzigd door Djampire op 07-03-2012 13:30 . Reden: SSD voordelen Photoshop toegevoegd ]

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-11 23:15

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Djampire schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:27:
De prestatie boost van een SSD valt wel mee. Er zijn veel tweakers, die bijna cijfer fetisjisten zijn. Alleen het opstarten van programma's en windows zelf gaat merkbaar sneller. In games zul je er weinig van merken, alleen de laadtijden worden sneller. Bovendien installeren de meeste tweakers hun games en dergelijke (met uitzondering van enkele favorieten) op een secundaire schijf omdat ze vrij veel schijfruimte innemen.

Je kunt later altijd nog overschakelen naar een SSD, waarbij je de overige componenten aanhoudt.

De tip van RocketKoen van het moederbord zou je wel kunnen overnemen. Kijk even goed naar welke functies je absoluut op het Mobo wilt hebben.
succes met je aankoop.
Dan heb je nog nooit met TIF's van meerdere GB's gewerkt in Photoshop in combinatie met een SSD. Daar valt enorme winst mee te boeken. Waar bewerkingen vroeger gemiddeld 30min - 45min kostten doe je het zelfde in 10min max met een systeem dat voor overige zaken nog perfect responsief is _/-\o_ . Dus ik zou de TS ook aanraden: Beter tijdelijk klungelen met mss wat gebrek aan ruimte (Leer je ook efficiënt mee werken ;)) dan een hoop trage ruimte hebben :9 .

• Noctonix
Djampire schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:27:
succes met je aankoop.
Pff ik zou zo 1,2,3 niet weten wat ik wel en niet nodig heb om eerlijk te zijn!

Zoals ik al eerder zij, ik ben totaal onbekend met al deze specificaties..

Ik wil mijn logitech speaker set aansluiten (zo'n mm jackplug die ook op de ipod zit) sowieso 2 - 3 USB aansluitingen ethernet kabel hdmi en VGA aansluiting! Welke raad je mij aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Noctonix op 07-03-2012 13:46 ]

Freedom for everyone..

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:26
Lorefice schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:32:
[...]

Dan heb je nog nooit met TIF's van meerdere GB's gewerkt in Photoshop in combinatie met een SSD. Daar valt enorme winst mee te boeken. Waar bewerkingen vroeger gemiddeld 30min - 45min kostten doe je het zelfde in 10min max met een systeem dat voor overige zaken nog perfect responsief is _/-\o_ . Dus ik zou de TS ook aanraden: Beter tijdelijk klungelen met mss wat gebrek aan ruimte (Leer je ook efficiënt mee werken ;)) dan een hoop trage ruimte hebben :9 .
Daar dacht ik ook aan! Als ik al met TIFF's van 1GB werk merkte ik vroeger een vertraging op m'n macbook!
Na de SSD upgrade absoluut niet meer

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 18:44

hostler

Yeahhh dude!

• Noctonix
Ik heb een andere kast en Mobo gekozen.

Dat scheelt al een paar centen! :)
#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon Vaya€ 23,55€ 23,55
1Western Digital Caviar Green WD5000AADS, 500GB€ 74,40€ 74,40
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 14,20€ 14,20
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 190,50€ 190,50
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 73,-€ 73,-
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 40,60€ 40,60
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 198,90€ 198,90
1Asrock P67 Pro3 SE€ 70,30€ 70,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 770,45

[ Voor 8% gewijzigd door Noctonix op 07-03-2012 14:13 ]

Freedom for everyone..

Verwijderd

Welkom op GoT :w

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic. [BBG aanschaf] Gamesysteem lijkt mij het meeste geschikt.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.