Windows 7 slipstreamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Hallo,

Ik ben een windows 7 slipstream aan het bouwen.

Hier is een hoop informatie over te vinden alleen het hapklare brokje wat ik graag zou willen kan ik helaas niet vinden.

In dit topic ga ik stap voor stap mijn bevindingen, problemen en oplossingen plaatsen met als doel de dvd te bouwen die ik wil hebben. De dvd die ik wil is een volledig up-to-date WIN7 home premium x64 met daarbij een aantal standaard programma`s/applicaties erin. Denk hierbij aan java, adobe reader, adobe flashplayer, ccleaner, avast en nog wat dingetjes.

Op of aanmerkingen zijn uiteraard welkom, uiteindelijk wil ik hier een tutorial uit halen voor de volgende NOOB net als ik. :+

Edit:
DVD gaat niet lukken door het formaat van alle bestanden, je kunt kiezen uit de volgende opties:
-Meerdere dvd`s RT7 lite ondersteund het splitsen van de ISO waardoor je multidisc kunt branden, bij installeren vraagt windows automatisch om de volgende DVD aangezien de boel eerst wordt ingeladen voordat er wordt geinstalleerd
-Blue ray
-USB (En dat is makkelijker dan ik dacht, wordt verderop uitgelegd)

[ Voor 24% gewijzigd door mveijden op 10-03-2012 09:18 ]

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
kijk eens aan, je maakt er echt werk van ;)
hij is inmiddels op de post. ik hoop dat je veel plezier beleeft met het pctje ;)

virus problemen? ga over op linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Welk programma:

Voor de build zelf kom ik steeds uit op hetzelfde programma: RT seven lite

Let op als je deze download, de 1.7 versie staat bovenaan en de 2.x staat onderaan, om SP1 te slipstreamen heb je de 2.X versie nodig!

Als ikzelf het programma open krijg ik een script foutmelding, deze druk ik gewoon weg met ja en vervolgens gaan we gewoon verder.

Let op bij het openen van je windows files of je het OS path kiest of het ISO path.
Ik koos dus het OS path en kies vervolgens de ISO uit, het programma werkt daar gewoon mee totdat je SP1 wilt toevoegen, daar volgt dus onherroepelijk een foutmelding op...

Na het openen en kiezen van welke versie van windows je wilt uitpakken moet je onderaan de checkbox aanvinken dat je het servicepack wilt integreren!

Edit:
Bij de laatste build heb ik gewoon de ISO gekozen, werkt gewoon als een zonnetje.
Voordeel hiervan is dat RT7 lite wijzigingen in het OS path maakt maar niet in de basis ISO

[ Voor 20% gewijzigd door mveijden op 10-03-2012 09:19 ]

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Die had ik nog niet gezien, ga ik me ook nog even op inlezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
ik heb er stiekem ook naar gekeken, je moet ook een folder aanwijzen waarin die kan extraten. tenminste, zodra ik dat had gedaan was het oke.

virus problemen? ga over op linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Dan ga ik deze bookmarken, en als je een tutorial maakt dan kan ik die ook gebruiken voor me volgende herinstallatie!! Keep the work on

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Nuttige link met een aardige brok informatie: http://www.schoonepc.nl/i...slipstreamen_rt7lite.html

Welke data heb je in eerste instantie nodig:
Win7 iso of os path (RT seven lite gaat dingen aanpassen in het OS path, houdt hier dus wel rekening mee!)
De updates
SP1
Eventuele aditionele software

Ik begin eerst maar gewoon met WIN7 met updates en SP1, als dat lukt ga ik verder met de additionele programma`s

De updates:
Ik ga een x64 bouwen, als je windows doorzoekt lastig om de goede download locatie te vinden.
De volgende link is alvast een goede stap: http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Search.aspx?q="windows 7" update x64

Vandaag de dag betekent het dat ik van de 24 pagina`s 261 updates ga selecteren. Ik heb de updates vanaf 09-2009 geselecteerd (op datum geselecteerd), daarvoor schijn je ze niet nodig te hebben aangezien deze alleen voor beta versies zijn. Tevens moet je echt via `producten` op windows 7 zoeken en alleen deze selecteren.
Als ik mijn mandje wil bekijken krijg ik steeds een foutmelding. Ik heb mijn pop-up blocker uitgeschakeld en met page back het nogmaals geprobeerd. Na een x aantal pogingen uiteindelijk gelukt maar echt soepel ging deze wijze niet. Het is wel gelukt, dus ik heb 2.42 GB aan updates in huis!

Edit:

Na installatie mis ik wat updates, deze zijn nu toegevoegd tot een totaal van 2.66 GB

Service pack is vrij makkelijk te vinden, het 64 bit servicepack omvat nog eens 903 mb aan bestanden

Het standaard windows OS path omvat 3.66Gb aan bestanden

Voor nu lijkt 7GB totaal veel, maar bij een eerdere (mislukte) build zag ik dat 3.66 GB + 900 mb samen 3.98 GB was

Ik ga nu eerst dit in elkaar proberen te draaien, nadere info volgt.

[ Voor 12% gewijzigd door mveijden op 10-03-2012 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Nou succes, als ik zoiets doe download ie geen ene update.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben al enige tijd aan t vechten met Rt7 lite om een image te maken!

Het gaat om een Unattended Windows7 enterprise 64 bit installatie met sp1 en securtity essentials.

Het imagen lukt perfect!
Alleen zodra ik de image installeer in VMware krijg ik steeds een AutoUnattend.xml error nadat het geinstalleerd is en blijft ie maar herstarten.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen??

Gr,

Happy7user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Wat kom ik tegen in RT7 lite

Vanaf de ISO werken lukt me niet echt, ik heb nu dus de boel vanaf een OS path laten lopen.

Kies bij tasks alle tasks! Als je 1 dingetje vergeet kun je dit later anders dus niet meer benaderen...
Zo vergeet ik nu dus de create image optie te voltooien. Vervolgens moet ik als het programma klaar is eerst weer de boel in laten laden om van daar uit weer een image te creeeren.

Bij updates kun je multipale updates kiezen, als je vervolgens je hoofdmap aanklikt waar je de updates hebt geparkeerd dan komt alles in een keuzescherm te staan en hoef je niet afzonderlijk door de mappen te bladeren. In dit schermpje moet je vervolgens alle 261 updates 1 voor 1 aanklikken, met shift de hele lijst selecteren pikt ie bij mij niet...

Nadat ik op apply drukt gaat hij 211 updates verwerken. De 50 updates die verdwijnen zitten denk ik al in het sp1 verwerkt of hebben betrekking tot IE8, als het goed is wordt namelijk meteen IE9 geinstalleerd.

Edit:

IE9 was dus niet geinstalleerd, sowieso zijn er maar 101 updates zichtbaar.
De updates die niet worden ingeladen zijn geen .msu en worden daarom niet door RT7 ingeladen.

[ Voor 33% gewijzigd door mveijden op 09-03-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:27
Misschien een stap te ver voor je, maar je zou eens kunnen kijken naar de Microsoft Deployment Toolkit, dat is een gratis tool van Microsoft die het mogelijk maakt computers uit te rollen via zogenaamde task sequences.

De tool, put zijn informatie uit:
- OS
- Applicaties & Packages
- Drivers

Vervolgens kun je een sequence kan maken die een aantal stappen geautomatiseerd afwikkelt naast de installatie van je OS, applicaties en drivers zoals bijv. het partitioneren, domain join, migreren van user settings etc.

Ik weet niet in welke context je het gaat gebruiken, voor 1 machine is het te hoog gegrepen maar voor meerdere machines is het ideaal. En wie weet leer je er nog iets van, maar dan gebruik je het in ieder geval 'the Microsoft kind of way' en niet e.o.a. hobby bob tooltje

[ Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 07-03-2012 16:11 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Nivida_intel schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:49:
Nou succes, als ik zoiets doe download ie geen ene update.
Bij de benodigde updates klik je `toevoegen`aan. Als het goed is zie je dan rechtsbovenin je `mandje`waar de updates in terecht komen. Druk vervolgens op mandje weergeven om door te gaan naar het downloadgedeelte.

Dit is dus het stuk waar ik een aantal keren met page back ben bezig geweest!
Let op je pop-up blocker, wat verder hier de oorzaak van is is mij, nog, niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
loewie1984 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:10:
Misschien een stap te ver voor je, maar je zou eens kunnen kijken naar de Microsoft Deployment Toolkit, dat is een gratis tool van Microsoft die het mogelijk maakt computers uit te rollen via zogenaamde task sequences.

De tool, put zijn informatie uit:
- OS
- Applicaties & Packages
- Drivers

Vervolgens kun je een sequence kan maken die een aantal stappen geautomatiseerd afwikkelt naast de installatie van je OS, applicaties en drivers zoals bijv. het partitioneren, domain join, migreren van user settings etc.

Ik weet niet in welke context je het gaat gebruiken, voor 1 machine is het te hoog gegrepen maar voor meerdere machines is het ideaal. En wie weet leer je er nog iets van, maar dan gebruik je het in ieder geval 'the Microsoft kind of way' en niet e.o.a. hobby bob tooltje
Geen fan van RT7 begrijp ik?

Punt is dat ik inderdaad een simpel tooltje zoek, ik vind IT leuk, maar het is niet mijn werk. Als dit soort tools al te technisch word en ik in scripts moet gaan werken dan gaat het fout...

De door jouw gegeven informatie zal ik ook nog wel een keer bekijken, hobby bob eerst nog even door aangezien de image nu gebuild word (Wel geduld hebben, ik merk het meteen aan mijn pc die wat trager reageert.)

Doel van mijn DVD is wel multiple installs zonder key of activatie, deze mogelijkheid neem ik dus ook niet mee aangezien ik deze via RT7 uitschakel. Key invoeren en product activeren zal later met een geldige key moeten gebeuren. Systeembeheerders welke een bedrijfsmatige key voor multiple installs hebben kunnen dus wel hiervoor kiezen maar die komen daar vast wel uit.

(Specificaties PC = Asus p5ql-EM, E8400, 4GB corsair xms2 pc6400, 60GB ssd)
De build zelf vind op een andere drive dan de ssd plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
mveijden schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:37:
[...]

Geen fan van RT7 begrijp ik?
Geen fan zou ik niet zeggen, maar het is hobby-bob en zoals ik aangaf als je dit in een bedrijfsomgeving wil gebruiken dan wil je terugvallen op een betrouwbare en vooral best-practice manier van uitrollen en welke software je daar voor gebruikt beslis je zelf.

En het hoeft niet allemaal volgens de letter van de wet, maar met MDT weet ik wat ik aanpas aan het systeem. Met zo'n tooltje kan er net zo goed een rootkit mee geslipstreamd worden, en wat te denken van je support aanvraag bij MS als je ze ooit eens nodig mocht hebben.

"U had een probleem met uw werkstations zei u? Meneer, hoe heeft u die machines uitgerold"
"- Met RT7, natuurlijk"
"Gaat u eerst maar eens fatsoenlijk volgens onze richtlijnen uitrollen en belt u dan nog maar eens terug"

Nu is dit zwart-wit, maar wil jij je baas straks vertellen dat je hebt zitten hobby'en of dat MS wat harder moet lopen voor jouw call want je hebt alles gewoon best-practice ingericht.

En in die context denk ik moet je het zien, hobby'en hebben we allemaal gedaan, ik ook en het is ook niet uitgesloten dat je daar niets van leert. Maar als het erop aankomt dan houd ik me zoveel mogelijk aan de richtlijnen zonder hier de moraalridder uit te willen hangen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Duidelijk verhaal dus misschien dat ik me later nog over de jouw geboden software buig.

Want voor nu heb ik al 2 ISO`s klaar staan!
Cummulatief kwam het geheel op 5.98 GB dus de boel op 1 DVD fikken gaat niet lukken.
Nu bied RT7 diverse mogelijkheden zoals bootable USB (Ben ikzelf niet zo goed in en je bios moet dit ook ondersteunen) of een split ISO image optie. Ik heb voor de laatste gekozen omdat ik voornamelijk bezig ben met simpele desktops zonder dual layer of blue ray, werk je hier wel mee dan kun je natuurlijk gewoon op een dergelijke schijf plaatsen.

Als deze ISO`s gewoon werken zoals zou moeten kan ik hierna als het goed is alsnog de extra programma`s gaan plaatsen welke ik bij wil plaatsen, RT7 laadt gewoon het OS path nog steeds in dus volgens mij is toevoegen van andere programma`s of een x aantal nieuwe updates geen enkel probleem.

Heb je nu net als ik een hele dag lopen kneien om tot zo ver te komen dan is het wel belangrijk dat je de volgende aanpassingen in een copy van je werkmap doet!!!!!
Plaats je foute programma`s, installers of weet ik wat dan krijg je die er volgens mij nooit meer uitgesloopt namelijk en dan mag je dus overnieuw beginnen...

Voorbeeld wat fout kan gaan is dat RT7 simpele installers wilt, dus invulvelden vindt ie niet fijn (denk ik) of bijvoorbeeld mijn probleem met adobe:
Adobe reader 9 was een full download
Adobe reader 10 is een installer!

Of dit gaat werken weet ik niet, ik ga eerst de ISO`s branden en kijken of dit doet wat het moet doen, daarna filmpje kijken en morgen weer verder. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Groot gelijk, volg het met vreugde

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
als de output van je slipstream een iso is, probeer deze dan eens te kopieren naar USB met de Windows 7 USB DVD Download Tool geen gehassle met diskpart, bootable maken van je stick etc.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
loewie1984 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:55:
als de output van je slipstream een iso is, probeer deze dan eens te kopieren naar USB met de Windows 7 USB DVD Download Tool geen gehassle met diskpart, bootable maken van je stick etc.
Kijk, dat zijn tips voor mijn niveau! :+

8 GB stick moet hier nog ergens slingeren dus die moet ik even opsnorren, is wel handig in deze `trial and error` fase. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51

TheVMaster

Moderator WOS
mveijden schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:32:
[...]

Kijk, dat zijn tips voor mijn nieveau! :+

8 GB stick moet hier nog ergens slingeren dus die moet ik even opsnorren, is wel handig in deze `trial and error` fase. ;)
:+ 't is anders ook zo zonde van je DVD's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik 3 usb sticks liggen die gelabeld zijn: (allemaal 64 Bits)
WIN7 Home prem
WIN 7 Professional
Win 7 Ultimate
Zo gemaakt, dat mensen zlef de serial moeten invoeren. Ik vind USB heerlijk werken (en snel)

Als ik weet hoe ik die update's er kan krijgen dan kan ik ze weer bijwerken en nieuwe maken.

[ Voor 28% gewijzigd door J.S. Bach op 08-03-2012 11:29 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Goed, de eerste test installatie zit erop.

Wat ging goed:
-Binnen een uur draait windows 7 home premium x64
-SP1 is geinstalleerd
-101 zichtbare updates zijn geinstalleerd
-Het systeem maakt meteen verbinding met de draadloze router, en dat terwijl ik de driver van de USB nog niet eens geinstalleerd heb.
-Er worden direct hardware gerelateerde updates gezocht en geinstalleerd.

Wat ging minder goed:
- De bedoeling was een unattended installatie maar dat lukt voor nu nog niet:
- Het systeem wil gewoon nog tijdszone, toetsenbord en taalinstelling weten.
- Het systeem vraagt tijdens installatie nog steeds om een key.
- Het systeem vraagt welke windows we precies gaan installeren vandaag!!!
(Ik dacht home premium maar dat moet ik blijkbaar nog steeds uitleggen??)
- Gebruikersnaam die ik heb ingevuld: Ik moet een gebruikersnaam invullen maar de standaard die ik gebruik is in gebruik, deze installatie heet ik dus maar piet...
- Na het opstarten vind het systeem uiteraard nog wat updates welke ik in de geselecteerde 261 updates blijkbaar gemist heb...
- IE8 moet nog ingesteld worden alvorens IE9 gedownload kan worden
- Hierdoor loopt de update vast, uiteindelijk herstart ik via het startmenu met de optie: updates installeren en uitschakelen.
- Updates mislukken per direct, bij een 2de ronde gaat het wel goed.
- systeemtijd is ernstig in de war, hij denkt dat het half 3 `s nachts is

Wat nu:
- Uiteraard eerst even de USB stick gaan opsnorren.
- Missende updates downloaden, ik kan me voorstellen dat het systeem het even niet fijn vond om een update uit 2011 in te moeten stellen als er al recentere updates geinstalleerd zijn.
- Voor mijn vriend hierboven nog eens goed opletten hoe ik de updates download en duidelijk omschrijven
- Unattended verhaal nog eens goed bekijken
- Uitpluisen waarom ik 261 updates moet downloaden als ik er maar 101 geinstalleerd te zien krijg.
(Antwoord op de laatste vraag is meer dan welkom!)

[ Voor 4% gewijzigd door mveijden op 09-03-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Updates zoeken:

http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Search.aspx?q="windows 7" update x64

De website wil een invoegtoepassing toepassen, klik op accepteren.

Selecteer op datum.

Loop de producten regel voor regel na, bij `product` moet windows 7 staan!

Klik per regel op toevoegen

rechts bovenaan kun je kiezen uit 4 opties
-zoekopties (Heb je bovenstaande link gebruikt dan is dit al ingevuld)
-vorige
-volgende
-mandje weergeven

met de eerste 2 blader je tot je bij het einde bent
daarna druk je op mandje weergeven

Nu krijg je een overzicht pagina met wat je klaar hebt gezet en een mooie knop met `Downloaden`
Nu verschijnt er een pop-up
Kwestie van doorklikken en een lokatie uitkiezen waar je de boel wilt parkeren en de download start automagisch

Note:
- Als dit problemen geeft kijk dan even naar je pop-up blocker!!
- Niet alles updates komen er zo dus uit. Na instalatie kreeg ik nog eens 13 updates voor mijn kiezen welke
ik heb genoteerd en handmatig op heb gezocht om aan de download toe te voegen. Wederom een dikke +800MB aan downloads

Edit:
- Niet alle updates worden als .msu aangeleverd! RT7 ziet ze daarom niet en weigert de .exe toe te voegen.
- Van de 13 updates worden er 3 herkend, 10 niet.
- Na een rebuild gaat de totale data van 6.23 GB naar 6.26 GB

[ Voor 8% gewijzigd door mveijden op 09-03-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51

TheVMaster

Moderator WOS
Als je zelf het laatste bericht plaatst, mag je natuurlijk ook gewoon je vorige bericht bewerken via de Edit knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
TheVMaster schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:03:
[...]

Als je zelf het laatste bericht plaatst, mag je natuurlijk ook gewoon je vorige bericht bewerken via de Edit knop...
Weet ik, doe ik ook zat.

Alleen wil ik de boel als een overzichtelijk naslagwerk achterlaten en zijn de laatste 2 posts danig verschillend van aard dat ik ze niet samenvoeg.

Herhaaldelijk postings zetten van 2 of 3 zinnen, dat is inderdaad irritant/onzinnig en ondermijnen de leesbaarheid van een topic maar dit zijn beide wat langere posts met informatieve inhoud op elk een ander inhoudelijk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Goed, we zijn weer een dagje verder en wat is er gebeurt.
mveijden schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:47:

Wat ging minder goed:
- De bedoeling was een unattended installatie maar dat lukt voor nu nog niet:
- Het systeem wil gewoon nog tijdszone, toetsenbord en taalinstelling weten.
- Het systeem vraagt tijdens installatie nog steeds om een key.
- Het systeem vraagt welke windows we precies gaan installeren vandaag!!!
(Ik dacht home premium maar dat moet ik blijkbaar nog steeds uitleggen??)
- Gebruikersnaam die ik heb ingevuld: Ik moet een gebruikersnaam invullen maar de standaard die ik gebruik is in gebruik, deze installatie heet ik dus maar piet...
- Na het opstarten vind het systeem uiteraard nog wat updates welke ik in de geselecteerde 261 updates blijkbaar gemist heb...
- IE8 moet nog ingesteld worden alvorens IE9 gedownload kan worden
- Hierdoor loopt de update vast, uiteindelijk herstart ik via het startmenu met de optie: updates installeren en uitschakelen.
- Updates mislukken per direct, bij een 2de ronde gaat het wel goed.
Qua unattended loopt het geheel lekker door. Ik vink gewoon alle opties aan inclusief `skip user creation`
Met het installeren wil windows wel dat je:
-Even akkoord gaat met de toetsenbordinstellingen.
-Even akkoord gaat met de licentievoorwaarden
-Uitkiest wat je gaat installeren
(Ik ging voor de home premium x64 maar blijkbaar kan de rest ook nog?)
(Note: Ik heb alleen de updates van x64 gedownload dus x86 kan ik wel uitkiezen maar die zal niet zo best lopen denk ik...)

Updates die missen:
Ondanks dat ik de missende updates heb gedownload blijft RT7 lite slechts 211 van de 261 updates inladen. Reden is dat niet alle door microsoft aangeboden updates de juiste .msu extentie hebben.
Volledig up to date krijg ik WIN7 niet op deze manier, maar een installatie bestand met WIN7, SP1 en 211 updates welke in 24 minuten! erdoorheen ramt is wel lekker natuurlijk.

Internet explorer:
Alhoewel IE9 in de download zit, moet je nog steeds IE8 instellen als je IE opent, daarna kun je gewoon IE9 downloaden. Dit krijg ik er dus niet in.

En nu:
Aangezien ik een aantal keren heb lopen editten, re-editten, gereher-edit heb om daarna nog eens te her-editten leek 1 ding mij wel verstandig:

Totaal nieuwe rebuild

Qua installatie merk ik weinig verschil met de vorige tig keer ge-editte bestanden, echter gaat de totale bestandsgrote van 6.26 GB naar 6.21 GB

Op zich logisch omdat ik iedere keer weer in het unattended verhaal in heb moeten stellen en omdat ik dubbele updates heb geinstalleerd. Het verschil is maar een kleine 50 MB maar zo te zien was dit wel pure vervuiling.
mveijden schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:47:
Wat nu:
- Uiteraard eerst even de USB stick gaan opsnorren.
- Missende updates downloaden, ik kan me voorstellen dat het systeem het even niet fijn vond om een update uit 2011 in te moeten stellen als er al recentere updates geinstalleerd zijn.
- Voor mijn vriend hierboven nog eens goed opletten hoe ik de updates download en duidelijk omschrijven
- Unattended verhaal nog eens goed bekijken
- Uitpluisen waarom ik 261 updates moet downloaden als ik er maar 101 geinstalleerd te zien krijg.
(Antwoord op de laatste vraag is meer dan welkom!)
USB stick opgesnord en in gebruik genomen.

Op het moment dat ik RT7 lite de disk vol laat zetten met installatie bestanden mislukt dit uiteraard, de pc weigert vanaf de stick te booten. Dit omdat je met allerlei handelingen je stick hiervoor moet prepareren.
loewie1984 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:55:
Geniale tip! _/-\o_

PC boot per direct vanaf de usb en de installatie loopt vlekkeloos!
Als de pc reboot moet je wel de stick verwijderen anders begint het hele installatie proces opnieuw.
Deze reboot is na circa 15 minuten, als deze al heeft plaatsgevonden kun je gewoon de pc resetten en de stick verwijderen.

Zoals gezegd, de missende updates downloaden was dus vrij kansloos. Zit je boven de 260 updates dan zit je wel goed (Aantal updates neemt natuurlijk vanaf nu toe en is hier als richtlijn te ervaren, einde van het jaar zijn het er misschien wel 350, geen idee) Hoe de updates gedownload kunnen worden staat in de post hierboven vermeld.

Waarom 261 updates downloaden als er maar 101 zichtbaar zijn?
Omdat de zichtbare de verwijderbare updates zijn.
Zo zie je hier de updates van IE8 bijvoorbeeld niet omdat deze simpelweg niet verwijderd kunnen worden!
Ik ga er dus van uit dat dit wel goed is zo.

Wat nu:
Het integreren van additionele software.
Het bekijken van andere software aangezien in deze software je weliswaar een geweldig tijdsbesparende slipstream bouwt maar deze toch niet volledig up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:28
Heb weliswaar niet je complete handleiding doorgelezen, maar heb toch alvast een paar puntjes van aandacht waar ik zelf tegenaan gelopen ben.

SP1 slipstreamen, geen goed idee, pak gewoon een SP1 iso van Microsoft zelf ;) (scheelde bij mijn versie een paar 100MB op de officiële + veel tijd bij het bouwen)

Updates slipstreamen, er blijven er bij mij altijd een aantal achter, oa IE9 wil bij mij echt niet :(

Voor wat betreft de iso, hier kun je een Windows 7 Professional SP1 x64 vinden, en hij is nog Nederlands ook.

Om daar een Home Premium van te maken, moet je in de ei.cfg Professional naar Home Premium veranderen. Daarna kun je daarmee aan de slag.
[EditionID]
Professional -> wordt dus Home Premium, ofwel HomePremium, moet je even kijken
[Channel]
Retail
[VL]
0
Voor de updates zit je idd op de goede plek, daar haal ik ze ook vandaan.
-Uitkiest wat je gaat installeren
(Ik ging voor de home premium x64 maar blijkbaar kan de rest ook nog?)
(Note: Ik heb alleen de updates van x64 gedownload dus x86 kan ik wel uitkiezen maar die zal niet zo best lopen denk ik...)
Dan heb je de ei.cfg dus al verwijderd (ofwel, rebuild al images geselecteerd bij het uitvoeren in RT-7).
Je kunt de andere versies (Home basic, Professional, Ultimate) wel installeren, maar daar heb je dan geen updates :S, dat moet je per versie opnieuw slipstreamen.

Opvallend daarbij is overigens dat je een paar 100MB aan updates kunt toevoegen, maar dat er ong. 20MB per versie bij komt op de ISO.

Applicaties integreren heb ik geen ervaring mee, maak zelf alleen geüpdatet versies van Windows 7, laat ze verder onaangeroerd.

Ik wens je er in elk geval veel succes met dit project, het kan nogal wat voeten in de aarde hebben heb ik zelf al wel gemerkt.

Ik ben overigens momenteel zover dat ik 1 iso heb met de volgende versies erop:

Starter
Home Basic (x64-x86)
Home Premium (x64-x86)
Professional (x64-x86)
Ultimate (x64-x86)

Dit alles met SP1 en updates t/m begin deze maand. Waarbij ook die paar updates weer afvallen helaas.

Note: Volgens mij kun je bij de eerste keer opstarten een programma laten draaien (of zelfs meerdere), zo zou je bv de IE8/9 installer 'silent' kunnen uitvoeren, zodat de gebruiker het niet merkt, maar IE wel geïnstalleerd wordt, misschien nog wel een idee.

Mocht je overigens nog meer willen weten over dit soort dingen, kijk eens op http://forums.mydigitallife.info

Lange reactie, ik weet het, maar ik hoop dat je er wat mee kunt.

EDIT:

Deze link, http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=8993
Kwam ik eerder in dit topic tegen.. Hier heb ik ooit ook mee gewerkt, duurde ontzettend lang, en enige wat je dan kunt is x86 en x64 op 1 iso krijgen, verder niks.

Als je 2 ISO's hebt, dan kan dat met een tooltje ook gedaan worden, zie de forum link hierboven ;)

[ Voor 6% gewijzigd door marti-n op 18-03-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens gekeken naar WAIK ? en lees de handleiding van Imagex eens goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:47

F.West98

Alweer 16 jaar hier

interessant project!
Ik heb nu een ultimate x86-x64 disc, maar ik hoef geen code in te voeren, maar ik heb er nooit een ingevoerd en ik heb er ook geen gekocht... (disc was gratis bij een computer), en nu na 10x installeren nog steeds te gebruiken.

Hoe slaan jullie dat licentieproces over? Zo'n all-in-one installatie zou ik wel willen nl.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
F.West98 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:40:
interessant project!
Ik heb nu een ultimate x86-x64 disc, maar ik hoef geen code in te voeren, maar ik heb er nooit een ingevoerd en ik heb er ook geen gekocht... (disc was gratis bij een computer), en nu na 10x installeren nog steeds te gebruiken.

Hoe slaan jullie dat licentieproces over? Zo'n all-in-one installatie zou ik wel willen nl.
Daar kan ik je wel meer info over geven, maar dat mag helaas niet hier op Tweakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Hoop info waar ik me weer even op in kan lezen, jammer dat je hetzelfde probleem hebt met die missende updates. Nieuwe download inclusief SP1 kan ik wel eens proberen. Qua additionle software zit ik ook al met een schuin ook naar andere programma`s te kijken of dat ik daar makkelijk een unattended installatie mee kan laten draaien maar ben nu even druk geweest. 8)7
F.West98 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:40:
interessant project!

Licentieproces overslaan kun je in RT7 gewoon aangeven, of de key in laten voeren of het invoeren van de key overslaan (Maar dan zul je dus later een key op moeten geven)

Sla je de key over dan krijg je van windows 30 dagen de tijd dit alsnog te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door mveijden op 18-03-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan je Key ook gewoon in de unattend.xml zetten ... alleen dan wel goed je cd of usb opbergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
Nog een mooie tip een Autounattended.xml generator :-)

http://benosullivan.co.uk/windows-7-unattend-xml-generator/

Kom je ook al een heel end mee met de unattended installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37
Dit komt handig uit, ik zal het zeker nalezen en zelf uitvoeren zodra ik er tijd voor heb. Top!
Pagina: 1