Toon posts:

TV + consoles & reciever met zo min mogelijk kabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allen,

Hoe kan ik het beste het volgende aan elkaar knopen?

Samsung LCD
Onkyo SR306 reciever
Nintendo Wii (component kabel, eventueel als het kabels scheeld kan ik ook nog wel een wii hdmi halen)
Playstation 3 HDMI
Xbox 360 HDMI
HTPC HDMI
Laptop (stereo jack kabeltje er tussen)

Momenteel hangt er een toslink kabel tussen de HTPC & de reciever en loopt alles naar de tv toe. Kan ik ook de hdmi poorten op de reciever gebruiken en hoe switch ik dan tussen de aparaten?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:12

DjVe

Hatsaflats!

Dat staat in je handleiding van je receiver. Alles met HDMI op versterker en dan 1 HDMI naar tv

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

DjVe schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:02:
Alles met HDMI op versterker en dan 1 HDMI naar tv
Iets in mij staat bij dat de TX-SR306 geen HDMI Processing heeft, maar alleen HDMI Switching. Vanaf de TX-SR308 had de 300 serie volgens mij pas HDMI Processing.
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:54:
Momenteel hangt er een toslink kabel tussen de HTPC & de reciever en loopt alles naar de tv toe. Kan ik ook de hdmi poorten op de reciever gebruiken en hoe switch ik dan tussen de aparaten?
Alles met HDMI naar de receiver zal dan ook betekenen dat er nog een extra audio-kabel bij moet komen. Wii met component wordt ook lastig aangezien de TX-SR306 geen Analoog naar Digitaal Conversie heeft. Dus dat is dan met Component naar de receiver en met Comonent van de receiver naar TV. Oftewel in één keer naar de TV is handiger aangezien dit het enige apparaat is met Component. Een HDMI kabel voor de Wii halen heeft ook weinig zin aangezien je dus nog steeds met de Switching zit en ook heeft de TX-SR306 maar drie maal HDMI en heb je met de Wii er bij vier apparaten.

Maar als alles nu naar de TV loopt en er alleen tussen de HTPC en de receiver een toslink hangt. Hoe heb je dan geluid over de TX-SR306 als je met de PS3 speelt?

Ik zou met een TX-SR306 haast een nieuwe receiver nemen. De TX-SR306 is er één uit de zeer slechte TX-SRxx6 serie: zwakke voedingen, dus in surround zo'n 25 Watt per kanaal voor deze TX-SR306.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
ps3 is nog niet aangesloten op surround :) Ook heb ik geen hoogstaande boxen en zeurderige buren dus 25 per kanaal is ruim afdoende :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hoe dan ook zou je voor het beeld niet per se alles naar de Onkyo hoeven te doen aangezien deze dus niets met dat signaal doet. Alles op de TV aansluiten maakt in dit geval niet veel uit. Maar het wordt sowieso krap. De PS3 en XBox 360 moeten met optisch naar de TX-SR306 voor 5.1 geluid. Maar de TX-SR306 heeft maar twee optische ingangen. Voor de HTPC (en wellicht TV) wordt het dan wat anders verzinnen. De Wii kan gewoon met twee keer RCA aangezien de Wii maximaal 2.0 uit kan sturen.

Verwijderd

Topicstarter
dan hou ik me kabels hoe ze nu lopen en haal ik een dikkere kabelgoot... had gehoopt de hdmi kabels gewoon via de onkyo te kunenn doen en dan 1 kabel omnhoog naar mn tv

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat kan dus ook wel, maar dan stuur je beeld en geluid door naar de TV. Voor geluid wordt het nog een extra kabel trekken. Maar kan je de HTPC niet via Digitale Coax aansluiten op de Onkyo? Dan speel je de optische ingang vrij en kan je de PS3 en XBox 360 via optisch aan de Onkyo hangen. Heb je DD 5.1 en soms zelfs DTS 5.1.

Verwijderd

Topicstarter
dan zou ik een toslink -> coax converter moeten halen want heb alleen jack aansluitingen en toslink op mn geluidskaartje zitten onboard

• Nef
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-02-2024

Nef

Of je koopt een coax geluidskaart..
Pagina: 1