Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Betrouwbaarheid C1/Aygo/107

Pagina: 1
Acties:

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:10
Na veel zoeken toch maar besloten hier een topic te openen.
wij zijn op zoek naar een c1/aygo/107 met een budget van max 5000 euro.
Voor dat bedrag zijn mooie auto's verkrijgbaar maar toch heb ik nog wat vragen:
Als ik kies voor een model met 125k / 150k kilometers scheelt dat zo'n 1000 euro aanschafprijs. Is dat in het kader van betrouwbaarheid en onderhoudskosten een goede keuze?
Verder heb ik begrepen dat zeker 2012 en 2013 deze auto's nog wegenbelastingvrij zijn. Als daarna weer wegenbelasting voor de auto betaald moet worden wat zal daarvan het gevolg zijn voor de aanschafprijs.

Met andere woorden:
Is het een probleem voor het 3cylinder motortje om deze over de 2ton te jagen?
Wat is de beste keuze voor de restwaarde? (bijv een 2009 model met veel kilometers tegenover een 2006 model met weinig kilometers)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:05
Mijn vriendin heeft er 1, nieuw gekocht in 2006 (een van de eerste op kenteken in NL) en staat nu iets meer dan 120k op de teller,

Vooral de eerdere modellen hebben veel gezeik gehad zoals een slechte waterpomp, deurrubbers en nog wat kleine dingen, maar zijn wel door de importeur aangezien als "bekende problemen" en daarom kosteloos vervangen. Als je een oudere koopt (voor 2008) vraag dan vooral of de waterpomp vervangen is. Ook de koppeling is een zwak punt.

Naast het reguliere onderhoud hier dus geen grote problemen en ook wanneer de wegenbelasting weer terug is, wat vast niet meer dan 2 tientjes per maand zal zijn, wordt deze gewoon opgereden. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-11 17:30
Vooral de eerdere modellen hebben veel gezeik gehad zoals een slechte waterpomp, deurrubbers en nog wat kleine dingen,
d:)b verder zijn er veel van die wagentjes geimporteerd (historie?). hier kun je nog meer over de c1/aygo vinden.

• technopeuter
  • Laatst online: 11:17
idd veel waterschade door slechte dichtingen, koppelingen die na 75K vervangen moeten worden en remmen

diskeltische lurker

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb ook naar die auto's gekeken, maar verbaasde me vooral over de prijzen tweedehands: voor 5000 euro koop je inderdaad een tweedehands, maar dan is-ie 5 jaar oud. Vanaf 7000 euro koop je hem nieuw! Zo lijkt-ie nieuw dus behoorlijk waardevast te zijn, om die reden zou ik hem dan eerder nieuw kopen. Wellicht de overweging waard :)

Verwijderd

Wij hebben een 107 uit 2009..
Fijn autootje.. tot op heden geen problemen mee gehad..
km stand is nu 39.000 en een beetje..
Rijden er hooguit 4-5000 per jaar mee, echt een boodschappen auto..

Tot op heden ook geen problemen met rubbers, waterpomp etc..

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:09
Met mijn C1 van de zaak heb ik nu bijna 28000km gereden, zonder problemen. Merk wel dat het brandstofverbruik bij wat vlot optrekken een stuk hoger ligt dan bij rustig optrekken.

Kosten totaal: 150 euro voor de 15dkm beurt, en voor de 30dkm beurt hetzelfde als ik het goed meegekregen heb.

Verder nog geen problemen met m gehad, behalve een nieuw voorruit door steenslag en een schadeherstelling van 2500 euro ivm aanrijding aan de zijkant...

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 18:24
Is het een beetje een fijne wagen op de snelweg? Want mijn dagelijkse woon-werkrit is 20% stad en 80% snelweg en een zuinige auto is altijd welkom :)

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:08

DropjesLover

Dit dus ->

Stefandepefan schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:53:
Is het een beetje een fijne wagen op de snelweg? Want mijn dagelijkse woon-werkrit is 20% stad en 80% snelweg en een zuinige auto is altijd welkom :)
Ik vond hem prima rijden, in mijn 5 weken short lease van Utrecht naar Hoofddorp. Vlot weg, vlot door het verkeer, soms terugschakelen voor extra pit (bij ~100km/u in zn 5 doet ie gewoon weinig).

Briljante wagentjes, mocht ik een (lease) auto nodig hebben en weinig geld er voor over hebben, dan wordt het sowieso zo'n ding.
Wel erg smalle achterklep, dus geen grote dozen of bijv. een koelkast in mee te nemen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 18:08

Matis

Rubber Rocket

Mijn ouders hebben sinds mei 2010 een 107. Momenteel staat er ruim 40k op de teller. Ik vind het erge fijne autootjes :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 13:43
Stefandepefan schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:53:
Als jij het geluid en comfort op de laatste plaats heb staan, is een Aygo een prima auto'tje op de snelweg . Je rijd echter wel in een blik (dat gevoel had ik destijds). Maar goed, voor de prijs hoef je het niet te doen.

Als je een beetje rond kijkt zou je ook voor een iets grotere zoals een 206, corsa, clio, etc. iets meer comfort. :P

Hoi

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wij hebben een 2007 Aygo als tweede auto, mijn vriendin rijdt erin. Vind het zelf een prettige wagen, maar zou er zelf geen honderden kilometers mee op een dag willen maken. Is voor de rest wel vrij vlot, goed weggedrag en tot nog toe hebben we geen extra kosten gehad naast regulier onderhoud (gekocht met 16k op de teller, nu 40k).

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Snelweg is redelijk te doen in een Aygo zolang je maar de vaart erin houdt. Als je achter een vrachtwagen komt te zitten en je moet remmen duurt het ff voor je weer er langs kan.

Daarnaast moet je niet harder willen dan 130/140 km/h dus als je geen snelheidsmonster bent moet dat voldoende zijn.

In de stad is hij heel anders, vrij vlot weg tot 40/50km/h en stuurt erg lekker.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-11 16:42
Ik heb vorig jaar ook een tweedehands Aygo uit 2009 gekocht en hij bevalt erg goed. In de 100+ km/h regionen moet je geen wonderen verwachten, maar in de stad is het een heerlijke auto.
Zoals hierboven al vermeld is de wegligging heerlijk en gaat ie lekker de bochten door. Enige is inderdaad het geluid; het is niet bepaald een stille wagen om in te rijden (dit geldt vooral op de snelweg).

• Uberprutser
  • Laatst online: 11:05
NoxiuZ schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:21:
Daarnaast moet je niet harder willen dan 130/140 km/h dus als je geen snelheidsmonster bent moet dat voldoende zijn.
Dat haal je niet met tegenwind, dan is het max 110 met z'n tweeen! :+

Op zich kan je er best wel afstanden mee rijden.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:37:
Wij hebben een 107 uit 2009..
Fijn autootje.. tot op heden geen problemen mee gehad..
km stand is nu 39.000 en een beetje..
Rijden er hooguit 4-5000 per jaar mee, echt een boodschappen auto..

Tot op heden ook geen problemen met rubbers, waterpomp etc..
Dus 39000km/3 jaar is 4-5000km/jaar :?

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:10
Paulus0013 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:12:
[...]

Dus 39000km/3 jaar is 4-5000km/jaar :?
Het kan toch zijn dat hij niet de 1e eigenaar is? ;)

HD4Life @ Full-HD

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vind ze ook geweldig om in te rijden. Af en toe net een kart. Maar op lange ritten zijn ze niet zo comfortabel. Vooral door het lawaai en de kleine stoelen.

Misschien kun je overwegen zo'n ding (bijna)nieuw te kopen want dan heb je garantie.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ballebek schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:58:
[...]

Dat haal je niet met tegenwind, dan is het max 110 met z'n tweeen! :+

Op zich kan je er best wel afstanden mee rijden.
Je weet dat er ook een 4e en 5e versnelling op zit?
Het zijn fijne autotjes, en als je ze op toeren houdt kunnen ze aardig rap zijn. Ik heb er vaak voor mn werk ingereden, voornamelijk snelweg, en ik had er geen last van dat het maar een 1 liter 3-cilindertje was. Gewoon blazen met dat ding!

Vaak bu'j te bang!

• The Executer
  • Laatst online: 07:10

The Executer

Lekker belangrijk!

-tom-562 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:24:
[...]

Je weet dat er ook een 4e en 5e versnelling op zit?
Het zijn fijne autotjes, en als je ze op toeren houdt kunnen ze aardig rap zijn. Ik heb er vaak voor mn werk ingereden, voornamelijk snelweg, en ik had er geen last van dat het maar een 1 liter 3-cilindertje was. Gewoon blazen met dat ding!
Inderdaad, doortrappen! Het zijn hoge-toerenblokjes, pas vanaf 3500rpm kom je een beetje op gang, en je kunt door tot 6 >:)

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-11 18:34
En dat krijgt dan co2 korting... terwijl als ik netjes bij 2500 rpm schakel met mijn 206 ik geen ene cent korting op de wegenbelasting krijg..

De wijzen komen uit het Oosten!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:51
Let wel op: er zijn exemplaren die een typisch geluid bij een koude start maken (een ratel). Dat heeft te maken met kantelende cylinders, en het geluid verdwijnt bij goed opwarmen vd motor.
Het is volgens de dealer een producteigenschap en de enige optie is een ander blok. Let hierop als je gaat proefrijden.
Check idd ook de deurrubers (evt in de autowasstraat) en de mat van de bagageruimte. Die moet droog zijn. Als die vochtig is: haal het reservewiel eruit en kijk of daar water oid te zien is. Vochtschade zie je ook als het moet aan de dakbekleding of vochtplekken in de achterbank. Ook het derde remlicht zorgt nog wel eens voor lekkage (als ie niet goed aansluit op de carroserie en het water van het dak af je auto inloopt...

Verder: heerlijke wagentjes! Kan ze je alleen maar aanraden

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
caspervc schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:38:
Let wel op: er zijn exemplaren die een typisch geluid bij een koude start maken (een ratel). Dat heeft te maken met kantelende cylinders, en het geluid verdwijnt bij goed opwarmen vd motor.
Kantelende zuigers (ipv. cylinders) bedoel je denk ik?
Zie o.a.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4564259
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=155424

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:51
Ja dat inderdaad. Hier staat er nog veel meer info over, en blijkt dat het ook wel flink vaker voorkomt. Ik heb er met mijn Aygo ook last van, alleen de dealer kan niet veel doen behalve een ander blok.... Dat doe ik dan wel als ie kapot gaat....
http://www.citybugclub.nl/index.php?topic=6878.0

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• _JGC_
  • Nu online
RemcoDelft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:32:
Ik heb ook naar die auto's gekeken, maar verbaasde me vooral over de prijzen tweedehands: voor 5000 euro koop je inderdaad een tweedehands, maar dan is-ie 5 jaar oud. Vanaf 7000 euro koop je hem nieuw! Zo lijkt-ie nieuw dus behoorlijk waardevast te zijn, om die reden zou ik hem dan eerder nieuw kopen. Wellicht de overweging waard :)
Die dingen zijn nu nog waardevast, maar over een tijdje als de vrijstelling wegenbelasting eraf gaat, zijn ze een stuk minder gewild. Nu denk ik dat het met de C1/Aygo/107 wel wat meevalt omdat het benzineauto's met lage wegenbelasting zijn, maar mensen met een dieseltje waarvan het voordeel vervalt zijn straks mooi de pisang.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:59:
[...]

Die dingen zijn nu nog waardevast, maar over een tijdje als de vrijstelling wegenbelasting eraf gaat, zijn ze een stuk minder gewild. Nu denk ik dat het met de C1/Aygo/107 wel wat meevalt omdat het benzineauto's met lage wegenbelasting zijn, maar mensen met een dieseltje waarvan het voordeel vervalt zijn straks mooi de pisang.
Dan nog blijft het een van de goedkoopste auto's qua wegenbelasting. Ik denk dat niet veel mensen wakker zullen liggen van € 15,- wegenbelasting per maand. Maar, gezien het wagenpark steeds meer kleine auto's gaat bevatten is de kans wel groot dat ze sneller gaan afschrijven, omdat iedereen dan inmiddels een kleine auto heeft...

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 15:55
Als je voor een C1/Aygo/107 gaat dan hoef je het echt niet te hebben over afschrijving. Afschrijving is alleen maar interessant als je de vergelijking tussen verschillende aankopen maakt.

Ik mag aannemen dat deze wagentjes sowieso al tot de allergoedkoopste behoren om in te rijden (wegenbelasting/verzekering/verbruik/afschrijving/onderhoud), dus hoeveel/wanneer dat ding afschrijft doet totaal niet ter zake.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:24
Er zal vast verschil zijn met een drie-pitter benzine en diesel, echter mijn lupo 3L heeft een km-stand van 340.000 en rijd nog elke dag goed. Comfort is ook perfect ( zeer ruim van binnen ). En geluid op 120 km/u is zo goed als stil. Dus in principe hoeft km-stand geen probleem te zijn, maar nogmaals ik heb geen ervaring met c1/aygo/107.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

caspervc schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:54:
[...]

Ja dat inderdaad. Hier staat er nog veel meer info over, en blijkt dat het ook wel flink vaker voorkomt. Ik heb er met mijn Aygo ook last van, alleen de dealer kan niet veel doen behalve een ander blok.... Dat doe ik dan wel als ie kapot gaat....
http://www.citybugclub.nl/index.php?topic=6878.0
Is een Daihatsu kwaal. De blokken zijn van Daihatsu (dochter van Toyota), die hebben dat nagenoeg allemaal, al vanaf eind jaren '80. Is voor de rest niks mee, ze kunnen er erg oud mee worden.

Vaak bu'j te bang!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Wanneer het geluid echt een irritatie wordt (als je bijvoorbeeld vaak lange afstanden rijdt met deze auto's) kun je kiezen voor geluidsisolatie, al mogelijk vanaf een paar honderd euro, zeker als je alleen aangeeft dat het schutbord geisloeerd moet worden denk ik. Maar goed, veel zullen dat zo laten, begrijpelijk.

Bij een prijs van 5000 tweedehands (en 5 jaar oud) en 7000 nieuw zou ik ook nog even iets langer doorsparen en nieuw kopen, krijg je veel meer waar voor je geld. (meer garantie)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 18:24
roelieboelie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:23:
Als jij het geluid en comfort op de laatste plaats heb staan, is een Aygo een prima auto'tje op de snelweg . Je rijd echter wel in een blik (dat gevoel had ik destijds). Maar goed, voor de prijs hoef je het niet te doen.

Als je een beetje rond kijkt zou je ook voor een iets grotere zoals een 206, corsa, clio, etc. iets meer comfort. :P
Ofwel niet perse grote verbetering dus in vergelijking met mijn huidige Starlet (ok, het zal vast een stuk zuiniger rijden en andere gemakken bevatten), al is het één negatieve mening tegen een aantal positieve. Ik rij dagelijks 80 km en alhoewel het prima gaat met de huidige wagen is het geluid/comfort iets wat te wensen over laat. Maar ok, een proefrit zou het verschil kunnen tonen, dus wil deze reeks ook niet gelijk afschrijven...

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:10
Kijk, dat is allemaal info waar ik wat aan heb!
- Waterpomp (indien eerste generatie) moet al vervangen zijn.
- Let op raamrubbers
- Kantelende zuigers (luisteren bij proefrijden)
- Import model?

Wat raden jullie aan? Prive of een autohandel?
Bijna alles wat op marktplaats staat komt bij een of andere handelaar vandaan. Maar kan voordelen hebben (garantie, afleverbeurt, nieuwe APK)

Op Marktplaats kom ik modellen tegen van 2006 (40k op teller) tot 2009 (170k op de teller)

Verwijderd

Eerlijk gezegd zou ik er voor 1000 euro wel 135.000 kilometer af willen hebben. Dat is toch het beste stuk van de auto en 1000 euro is te weinig geld om dat echt interessant te maken in mijn optiek. Dan kan je beter een nieuwe kopen, of misschien eentje die nauwelijks gereden heeft maar niet nieuw nieuw meer is.

De meeste auto's schrijven zonder een meter gereden te hebben al meer af als ze niet nieuw meer zijn, maar deze is blijkbaar een stevige uitzondering op die regel.
NoxiuZ schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:21:
Tot de 160 gaat nog wel, daarboven moet je wind mee hebben of heuvel af gaan. Het onderstel kan het overigens prima hebben, het is vooral het blok dat er dan klaar mee is.

• _JGC_
  • Nu online
Ik rijd zelf een 206 1.4HDI, ook geen snelheidsmonster, maar kan tot 130 iig goed meekomen. 150 is ook geen ramp, 160 ook niet, maar de laatste paar kilometers tot de top (164) moeten er echt uitgeperst worden.

Twee jaar terug heb ik een aanrijding gehad met dat ding, en heb ik een Daihatsu Sirion 2 mee gehad van de schadehersteller. Ik heb daar anderhalve week lang dagelijks 130km mee afgelegd, en behalve dat het 3pits motortje gezellig roffelde als een machinegeweer was er qua prestaties helemaal niks op aan te merken, dat ding was feller en sneller dan mijn 206. Optrekken naar 140 was iig geen kunst voor dat ding, je zag alleen constant de BMW's en Audi's links rijden maar nooit dichterbij komen :P. Enige nadeel van mijn eerste paar dagen proefrijden was dat ik na 400km alweer bij de pomp stond om dure benzine te tanken... mijn 206 doet met dezelfde rijstijl 900km op een tank :X.
Als ik zo de specs van de Peugeot 107 en de Daihatsu Sirion naastelkaar leg komen die qua motor redelijk overeen. Qua gewicht is de 107 een stuk lichter, en ook qua luchtweerstand gaat de 107 winnen (Sirion 2 is een hoogzitter), dus zo'n bakkie zou rapper moeten zijn dan de Sirion 2 1.0 12V die ik heb gereden.

• Carfanatic
  • Laatst online: 20-11 17:30
_JGC_ schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:01:
Als ik zo de specs van de Peugeot 107 en de Daihatsu Sirion naast elkaar leg komen die qua motor redelijk overeen.
kan ook niet anders, is precies dezelfde motor.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 10:34
Van horen en zeggen heb ik zelf ook begrepen dat het wel lekker vlotte karretjes zijn. Zelf heb ik overigens niet voor een van de drieling gekozen omdat deze niet op LPG beschikbaar is, en een drieling op LPG niet echt een aanbevolen optie is.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

FireBladeX schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:20:
Er zal vast verschil zijn met een drie-pitter benzine en diesel, echter mijn lupo 3L heeft een km-stand van 340.000 en rijd nog elke dag goed. Comfort is ook perfect ( zeer ruim van binnen ). En geluid op 120 km/u is zo goed als stil. Dus in principe hoeft km-stand geen probleem te zijn, maar nogmaals ik heb geen ervaring met c1/aygo/107.
Ik heb een Lupo 3L gehad en die was een stuk fijner dan mijn Aygo.
Die Aygo heb ik nieuw bij de dealer gekocht en 1 jaar en 30K km's in gereden, het is een leuk stadskarretje maar ik moest er elke dag 100KM snelweg mee doen, ik kwam er al snel achter dat het echt een zwabberbak was op de snelweg, vooral bij harde wind ga je alle kanten op dus ik heb hem laten verlagen 185 bandjes eronder, daarna reed hij echt veel beter, en het verbruik ging naar 1 op 17 dus dat was wel te doen.
Ik ben een rustige rijder en rij mijn auto's altijd goed warm voordat ik ze op hun staart trap en zelfs dan ben ik erg zuinig op mijn spullen, maar toch klonk die Aygo na 30K al niet zo fris meer en hij was me veel te klein dus ik heb hem ingeruild op een auto waar die Aygo in de kofferbak past :P

Inderdaad opletten dat je geen 50 gaat rijden in de 5, het ding kan het wel maar maakt dan ondertoeren waardoor je dus kantelende zuigers krijgt en daar worden die blokjes niet oud mee, je moet dat het hele onderblok vervangen.

@hierboven, er rijden er genoeg op LPG.

[ Voor 3% gewijzigd door Bierkameel op 12-03-2012 21:13 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
... een aanrijding gehad ... schadehersteller. ... Optrekken naar 140 ... na 400km alweer bij de pomp stond ... rijstijl ...
Zie je waar ik op hint? >:)

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11 11:16

TMoose

Mooooooose !!

Als ik zo de specs van de Peugeot 107 en de Daihatsu Sirion naastelkaar leg komen die qua motor redelijk overeen.
Dat komt omdat er hetzelfde blok in ligt.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• Wannial
  • Laatst online: 09:09
Ik heb zelf een 107 van 2010, deze heeft meerdere malen lekke rubbers geha met als gevolg een nat interieur.
Viel bij mij nog allemaal onder de garantie, maar was inderdaad aangemorken als een bekend probleem.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Bij de versies voor 2007 was het idd een bekend probleem, een 2010 model zou dat echt niet meer moeten hebben.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Enige nadeel van mijn eerste paar dagen proefrijden was dat ik na 400km alweer bij de pomp stond om dure benzine te tanken... mijn 206 doet met dezelfde rijstijl 900km op een tank :X.
Je geeft net te weinig info...

Ik sta met mijn motor ook iedere 200km bij het tankstation terwijl mijn vriendin met haar auto ~500km kan rijden voordat ze moet tanken, en toch weet ik wel welke zuiniger is ;)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Wannial
  • Laatst online: 09:09
Bierkameel schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:10:
Bij de versies voor 2007 was het idd een bekend probleem, een 2010 model zou dat echt niet meer moeten hebben.
Heb het zelf 2 keer gehad, verder gewoon een fijne auto hoor.

• Speedmaster
  • Laatst online: 09:32

Speedmaster

Make my day...

jmderonde schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:41:
Kijk, dat is allemaal info waar ik wat aan heb!
- Waterpomp (indien eerste generatie) moet al vervangen zijn.
- Let op raamrubbers
- Kantelende zuigers (luisteren bij proefrijden)
- Import model?

Wat raden jullie aan? Prive of een autohandel?
Bijna alles wat op marktplaats staat komt bij een of andere handelaar vandaan. Maar kan voordelen hebben (garantie, afleverbeurt, nieuwe APK)

Op Marktplaats kom ik modellen tegen van 2006 (40k op teller) tot 2009 (170k op de teller)
Kijk eens op gaspedaal.nl
Met een beetje filteren kan je daar perfect de beste voor jouw budget terug vinden.
Gaspedaal kijkt op bijna alle grote auto sites en maakt daar 1 duidelijk en overzichtelijk resultaat van.

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb in februari 2009 een nieuwe gekocht, en nu bij de laatste beurt in december bleek ik dus ook lekkage te hebben gehad bij de kofferbak, geen garantie meer..viel me wel tegen dat dat zo snel was gebeurd, moest nieuwe achterlicht unit in..
- 1.0 versie februari 2009, ambiance versie.
- Km stand is inmiddel zo'n 65.000.
- Verre van stil, maar rijdt zonder problemen op de snelweg.
- Ik mis wel beetje pit met optrekken, overgang van 2e naar 3e versnelling is meestal bottleneck van echt lekker optrekken.
- Ander type band kregen we maar niet goed afgesteld (winterband Goodyear), uiteindelijk maar gewoon voor nieuwe michelin zomerbandjes gegaan en daarmee problemen weer vrijwel weg.
- Rond de 70-80 zit er een lichte hobbel in die je merkt als je gewoon rustig rijdt, ben er nog niet achter wat dat is..
- Verbruik is niet zo zuinig als ze je willen doen geloven, maar is toch erg acceptabel, meestal 1 op 19 a 1 op 20, ben een redelijk rustige rijder.
- Ik tank meestal rond de 600 km.
- Lekkage dus gehad bij de kofferbak.
- Ben er al mee op diverse vakanties geweest, Duitsland, Frankrijk en afgelopen jaar Spanje, allemaal zonder moeite doorlopen verder.
- Lees hier dus iets over kantelende zuigers? Ik rijdt meestal 60 in ze 5..lekker rustig.
- Ik vind het in het algemeen een fijn autootje, maar zou hem denk geen 2e keer kopen, mis toch net een klein beetje ruimte.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 10:34
Bierkameel schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:10:
@hierboven, er rijden er genoeg op LPG.
[video]
Dat is inderdaas waar.

Maar volgens deze site, http://aygo.autogasrijders.nl/#home , ontstaan er na verloop van tijd problemen met de cilinderkop. Moet zeggen dat dit artikel al zo'n 2 jaar oud is, dus wellicht dat ze de problemen al opgelost hebben. Persoonlijk vind ik wat verouderde blokken gevoelsmatig een beter alternatief voor gas. Mede omdat er vaak al meer bekend is over de motorblokken in kwestie bij de reparateurs.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09

knip

Als ik zo de specs van de Peugeot 107 en de Daihatsu Sirion naastelkaar leg komen die qua motor redelijk overeen. Qua gewicht is de 107 een stuk lichter, en ook qua luchtweerstand gaat de 107 winnen (Sirion 2 is een hoogzitter), dus zo'n bakkie zou rapper moeten zijn dan de Sirion 2 1.0 12V die ik heb gereden.
Hou je er wel even rekening mee dat je auto's uit twee verschillende klasse met elkaar aan het vergelijken bent.
Logisch dat een 107 een stuk lichter is, en de sirion comfortabeler etc. De Cuore is het dichts bijzijnde alternatief. De Sirion gaat al meer richting de corsa klasse etc. Voor de prijs van een sirion heb je bijna 2 107's 8)
Pagina: 1