PS3 1080p reduceren van lag-input op LED TV 46i

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449667

Topicstarter
Goedemiddag mensen,

ik heb gister een een nieuwe LED tv gekocht, een Samsung UE46D6320.

Nou ben ik nogal een leek en ik dacht BF3 gewoon ff op 1080p te kunnen spelen. Ik mijn ps3 aangesloten op de tv en mijn beeldscherm instellingen op de ps3 automatisch (1080p) aangepast. Ik start BF3 en het ziet er echt geweldig uit en ook (helaas) te mooi om waar te zijn! Want zodra ik begin te spelen merk ik dat de game niet soepel loopt op deze res, veel lag input en mijn controller reageert als een hoog bejaarde!

Nu heb ik begrepen dat 1080p met meeste spellen niet wordt ondersteund op de ps3. BF3 doet dit ook niet. Wanneer ik "gamemodus" aanzet springt idd mijn res naar 720 en loopt de game een stuk soepeler en mijn controller gaat dan ook weer richting normaal. Maar, er is altijd een maar,.... ik heb echt het gevoel dat ik nog steeds lag input heb, het lijkt of toch alles net wat trager gaat als op mijn vorige samsung 50hz 40i.

Nu heb ik een beetje op inet zitten kijken of ik hier iets aan kan verranderen maar heel eerlijk gezegd begrijp ik echt helemaal niets van al die termen en opties die worden genoemd (ieder zijn specialiteit toch)! Alsof dat niet genoeg is heb je ook nog opties op je tv en ps3!

Is er iemand die dit zelfde probleem heeft gehad of nog steeds heeft?

Heb je het probleem kunnen oplossen dmv andere hdmi kabel, opties op de ps3, opties op de tv dan hoor ik graag hoe je dat hebt gedaan.

Ik heb een 80g PS3 (niet de nieuwste dus).

Nog een andere vraag, mijn tv kan tot 200hz maar als ik ga gamen pakt hij auto 60hz, is dit omdat de ps3 niet meer kan weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:11

Releases

Ja maar!

Het is slim om op je tv even alle mogelijke ''verbeter'' functies uit te zetten en kijken wat dat voor resultaat geeft. Vaak hebben die verbetering technieken toch problemen met bijvoorbeeld een PS3 waardoor het beeld traag of raar word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha ja dat zijn heel veel opties! Maar het is het proberen waard. Ik baal er wel een beetje van aangezien ik toch het gevoel krijg dat ik misschien wel geen verstandige koop heb gedaan wat betreft de tv. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:11

Releases

Ja maar!

Is een prima tv, niet druk maken daarover. Ligt gewoon aan die brakke instellingen op de TV. Hoe meer functies er in zo'n tv gepropt word hoe vaker dingen fout gaan en niet werken. Zelfde geld voor auto's/smartphones etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:15
Releases schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:44:
Is een prima tv, niet druk maken daarover. Ligt gewoon aan die brakke instellingen op de TV. Hoe meer functies er in zo'n tv gepropt word hoe vaker dingen fout gaan en niet werken. Zelfde geld voor auto's/smartphones etc.
Zo, probleem geheel opgelost voor de vraagsteller. Mooi, game on! :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahahaha ja nou geeft mij wel een wat positiever gevoel over mijn aankoop! Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden en dan heb je zo'n verkoper die natuulijk zijn sale binnen probeert te halen (is ook prima daar zit hij voor) waar je het idee krijgt dat ie alles zegt om dat ding te verkopen.

Maar idd BP hier is mijn probleem natuurlijk niet mee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je dan al die dingen uitgezet. Alles wat je TV nog aan post-processing moet doen aan je beeld kost tijd, en dat verklaart je inputlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je een PC hebt met 2 uitgangen (HDMI/DVI) kan je wat preciezer de latency van de TV meten. Daar een PC monitor nagenoeg geen lag heeft, je TV en monitor aansluiten en een timer (tot duizendste seconde) op je scherm laten zien. Dan 1 foto maken waarop TV en monitor zichtbaar zijn, verschil tussen de 2 timers is je extra latency tov 'normale' schermen.

Normaliter wordt met gamemode nagenoeg alles uitgezet, maar je kan altijd nog het menu doorlopen voor extra 'gimmicks', die nog aanstaan maar ook latency geven. Alles wat aan/uit kan, zet het uit en kijk of dit beter wordt.

Het 200hz verhaal is beetje marketing, of je TV nu 200 of 1000 plaatjes per seconde kan weergeven, als je input er maar 60 per seconde geeft (60hz) zullen het er nooit meer worden.

Let wel op trouwens dat BF3 zelf ook een 'inputlatency' heeft, die er dus nog eens bovenop komt, zeker op PS3 zijn daar flink wat filmpjes/discussies over te vinden dat er merkbaar minder inputlatency is op 576 dan op 720 of 1080.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je een PC hebt met 2 uitgangen (HDMI/DVI) kan je wat preciezer de latency van de TV meten. Daar een PC monitor nagenoeg geen lag heeft, je TV en monitor aansluiten en een timer (tot duizendste seconde) op je scherm laten zien. Dan 1 foto maken waarop TV en monitor zichtbaar zijn, verschil tussen de 2 timers is je extra latency tov 'normale' schermen.
Ik begrijp dat je zo het verschil in een vorm van tijd kunt aangeven, heb alleen geen idee hoe ik dat precies moet uitvoeren. Ik heb ook geen pc maar een laptop.

Wat betreft die "gimmicks", daar ga ik straks even rustig voor zitten om te kijken of ik het verschil merk.

Als ik het goed begrijp is, komt de input vanuit de ps3 en heeft deze 60hz max? Wat is de reden eigenlijk dan dat 1080p niet ondersteund wordt? Is het nog te complex of is het nog een te kleine doelgroep op dit moment?
Let wel op trouwens dat BF3 zelf ook een 'inputlatency' heeft, die er dus nog eens bovenop komt, zeker op PS3 zijn daar flink wat filmpjes/discussies over te vinden dat er merkbaar minder inputlatency is op 576 dan op 720 of 1080.
Dan is toch wel fijn (ook jammer) om te weten, denk niet dat wanneer ik met een 46i op een res van 576 ga spelen het er mooier op wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik lees ook dat het goed is om je max hz uit te zetten? Iemand enig idee hoe ik dat doe?
Pagina: 1