Kingston is een slecht merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.397 views

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Een maand of 2 geleden Kingston Hyper X geheugen gekocht 8GB (2x4) 1600MHZ CL9.

Alles ingesteld op auto bij 1.65v (stock) dan pakt het moederbord CL9 (dat lees ik overal terug, ook in windows)
Zet ik het geheugen op de 1600Mhz bij CL9 dan crasht de boel vrij snel met blauwe schermen.

Ik was genoodzaakt het geheugen op timings van 11 te zetten aangezien ik op 1810Mhz draai.
Zelfs op 1600Mhz moest het geugen op 10ms!

Met Corsair Dominator kon ik altijd op 1810Mhz draaien op CL7! Zoals aanbevolen door fabrikant
Ik vind dit toch best triest... en waarom vind ik dat triest, nou ik heb ook een SSD van Kingston de V200 en dat is en een al ellende qua prestaties.

Meer mensen met zeer slechte ervaringen omtrent Kingston? Of ben ik de eenigste.

Kingston geeft specificaties op die gewoon compleet afwijken. Ik vind het vreemd want heb dit altijd alleen bij Kingston...

[ Voor 24% gewijzigd door A87 op 07-03-2012 11:55 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Jochie toch en nu?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ze geven daarom ook niet voor niets lifetime warranty ? 8)7

nooit problemen mee gehad en zelfs tweedehands geheugen werd kostenloos vervangen voor nieuwe.

pricewatch: Kingston SSDNow V200 64GB

Hmm ik zie dat je al eind 2011 negatieve simpele reviews hebt gemaakt van de Kingston producten, dat terwijl ik zie dat het bij anderen perfect draait.

[ Voor 60% gewijzigd door Frostbite op 07-03-2012 11:58 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• A87
  • Niet online

• A87
  • Niet online
Zal de boel dan wel RMA sturen . Ik vind het vaag dat die timings zo hoog moeten.
Waarom werkt het dan alleen met hogere timings? Omdat het aan mij ligt?

Mischien meer mensen die de timings moesten opschroeven?

[ Voor 115% gewijzigd door A87 op 07-03-2012 12:05 ]

• A87
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:54:
ze geven daarom ook niet voor niets lifetime warranty ? 8)7

nooit problemen mee gehad en zelfs tweedehands geheugen werd kostenloos vervangen voor nieuwe.

pricewatch: Kingston SSDNow V200 64GB

Hmm ik zie dat je al eind 2011 negatieve simpele reviews hebt gemaakt van de Kingston producten, dat terwijl ik zie dat het bij anderen perfect draait.
Wat heeft dat ermee te maken dat ik een review maak? Ik maak geen 5 sterren review als ik niet tevreden ben.

[ Voor 8% gewijzigd door A87 op 07-03-2012 12:06 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:50
Ram en Timings en Settings is per RAM MERK EN TYPE anders en per board.

Misschien heeft je mobo geen zin in kingston en wel in corsair ?.

• A87
  • Niet online
Hm, kan dat ook nog? Of gebruiken ze goedkoop geheugen bijvoorbeeld?
Die modules waren wel erg goedkoop.

Ik dacht dat geheugen gewoon geheugen was en het alleen om timings ging en maximale Mhz.

[ Voor 30% gewijzigd door A87 op 07-03-2012 12:08 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:50
er is een verschil tussen RAM en RAM ook heeft een moederbord soms liever A dan B.
Helemaal als het om overclocken gaat.

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 15:37
Kingston is nou juist een van de merken waar ik nooit problemen mee heb gehad.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Kingston is geen slecht merk, het ligt eraan wat je voor type ram je koopt! En wat voor moederbord! Een Hyper X zal hij eerder slikken dan een normale. Gebruik jaren kingston in een server.

[ Voor 31% gewijzigd door J.S. Bach op 07-03-2012 15:16 ]

Johann Sebastian Bach

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54

D4NG3R

kiwi

:)

Om bovenstaande redenen hebben moederbord fabrikanten dan ook een zogenoemde QVL - Qualified Vendor List - een lijstje waarop ram staat wat sowieso gaat werken. Dit houd niet direct in dat ander RAM niet werkt, maar als je RAM er niet op staat kan dit betekenen dat het niet lekker werkt. Kingston is een uitstekend merk qua ram dus daar zal het niet aan liggen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kingston is gewoon een A-merk. Soms wil een BIOS-update ook wel eens helpen, moederborden willen nog wel eens kieskeurig zijn. Maar goed, ik zie verder alleen gerant, en geen dingen die je zelf al geprobeerd hebt en zo...

• A87
  • Niet online
Oke, thnx dan heetf mijn moederbord er dus problemen mee, balen .. :(

[ Voor 3% gewijzigd door A87 op 07-03-2012 12:17 ]

Verwijderd

check eerst wat voor moederboard je hebt en dan pas wat voor RAM je gaat kopen dit is natuurlijk 1 van de standaard dingen om te doen ook moet je de QVL lijst ff nakijken want die geeft aan welke merken GOED ondersteunt worden

daarom kijk je altijd eerst of je moederboard DDR3 of DDR2 of.... heeft want als je dat niet weet is het toch vrij lastig te bestellen

wat de kingston betreft ik gebruik al bijna 2 jaar lang kingston in mijn pc en heb hier nooit nadelen aan bevonden dus kijk voor de zekerheid ff je QVL na of google je moederboard type misschien dat je dan betere informatie krijgt dan dat je nu hebt :)

• A87
  • Niet online
okido thnx.. dat heet dus qvl list?

[ Voor 55% gewijzigd door A87 op 07-03-2012 12:20 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lias schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:51:
Een maand of 2 geleden Kingston Hyper X geheugen gekocht 8GB (2x4) 1600MHZ CL9.

Alles ingesteld op auto bij 1.65v (stock) dan pakt het moederbord CL9 (dat lees ik overal terug, ook in windows)
Zet ik het geheugen op de 1600Mhz bij CL9 dan crasht de boel vrij snel met blauwe schermen.
Je bedoelt toevallig dit hyper x ?
Want dat moet op 1,5V lopen, niet op 1.65 :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• A87
  • Niet online
nee ddr3 1600mhz 1.65v (staat er ook op verpakking)

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het wordt tijd voor een review/topic over je moederbord.

• A87
  • Niet online
DFI LANParty DK P55-T3eH9.

Maarja 3 tientjes betaald voor de 8GB kingston, iig kan ik er mee gamen zonder problemen.

[ Voor 65% gewijzigd door A87 op 07-03-2012 12:27 ]

Verwijderd

ik heb eens gekeken naar de specs en QVL van je moederboard het beste dat je kunt gebruiken is corsair en mushkin die worden lekker goed ondersteund

zolang het gamen goed gaat heeft het denk ik geen prioriteit voor je je pc zal idd niet maximaal zijn maar
toch wel redelijk dichtbij

voor zo ver ik zie in de QVL en de specs zal je geen problemen krijgen maar het kan je idd irriteren
dus als je echt voor die snelheden wilt gaan pak die corsair!
mushkin kan ook maar zelf ben ik daar geen hele grote fan van ( iedere keer als ik RAM van mushkin in mn pc douw begint ie te klagen ) maar in het algemeen is mushkin helemaal niet verkeerd

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:31
Heb je wel gekeken naar intel XMP profiles en spd's in je bios?

Heb zelf ook hyperX ddr3-1600 MHz 2x4 GB in dual channel draaien. Al sinds aanschaf halfjaartje terug perfect. M'n moederbord pakte het in eerste instantie ook op 1333 mhz, maar xmp aanzetten in bios en spd goed zetten doet wonderen. Ook letten op de ram voltages.

[ Voor 68% gewijzigd door Trishul op 07-03-2012 12:55 ]

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Lias schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:05:
[...]

Wat heeft dat ermee te maken dat ik een review maak? Ik maak geen 5 sterren review als ik niet tevreden ben.
Dat jij de enigste bent die het product afkraakt terwijl het bij anderen wel goed gaat (volgens mij herhaal ik mezelf maar goed)

M.a.w. het ligt misschien niet aan het product maar aan jouw setup.
Zoals je een usb 3.0 hard disk zou afkraken omdat hij niet zo snel is als beloofd, terwijl je hem getest hebt op een 2.0 poort.

[ Voor 13% gewijzigd door Frostbite op 07-03-2012 12:53 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:15

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Sc0rPi0N schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:52:
[...]
Dat jij de enigste bent die het product afkraakt terwijl het bij anderen wel goed gaat (volgens mij herhaal ik mezelf maar goed)
Gezien de titel stelt hij een retorische vraag. "topic: Kingston is een slecht merk?" Antwoord: "Nee". Probleem opgelost en iedereen kan weer verder met hun leven.... >:)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Ach jij bent wel beter met problemen aan merken hangen en dat dan ook goed rond te bazuinen overal...
(DFI. Kingstone, ATI/AMD)
Dingen in je topic start zeggen als:
Kingston geeft specificaties op die gewoon compleet afwijken. Ik vind het vreemd want heb dit altijd alleen bij Kingston...
Lokken nu niet de meest zinvolle reacties uit.
Als je daar nou eens de specificaties en typenummers van je setup had neergezet konden we je mischien helpen...

Gelukkig leid het spoor van negatieve beoordelingen hierheen: pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G
En je profiel zegt dat je deze CPU hebt: pricewatch: Intel Core i5 760 Boxed
Gezien je CPU geen 1600Mhz ondersteund moet je in der daad in je BIOS gaan spelen. met alles op auto zetten zal je MEM heus geen 1600 gaan draaien hoor...
Er zijn nog meer timings dan alleen CL9, misschien zou je dat ook kunnen uittesten.

Misschien had het ook geholpen als je even had gecontroleerd of een merk dat geen consumenten moederborden meer maakt wel nieuw geheugen ondersteund... (jouw mem is toevallig een revisie te nieuw)
Ik weet niet welke bios je hebt, maar hier kun je eventueel een update vinden: http://www.dfi.com.tw/DFI...P_DK&selectBiosItemId=821

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ Lias

Aangezien de memory-controller in de CPU (i5) zit geïntrigeerd, dien je bij het handmatig instellen van de geheugensettings ook het voltage van de memory-controller (Uncore QPI/DRAM) te verhogen tot max 1.35v (bij 1.65v geheugen).
Dit kan ook allemaal automatisch door het XMP-geheugenprofiel te kiezen, dan zal ook het voltage van de memory-controller in de CPU automatisch worden verhoogd en heb je er geen omkijken naar.

[ Voor 4% gewijzigd door bitshape op 07-03-2012 13:43 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-02 10:22

Swordlord

Act first, think never

Lias het klein kind slaat weer toe... Paar maanden geleden zat je ookal in het SSD topic ook alleen te maar te janken...

Knoop het nou eens in je oren... Die SSD wat je heb/had was defect... Daarom dat de performance niet overeenkwam met de specs...
Kingston had firmware problemen met de V200 serie, deze problemen hebben ze erkend en die SSD kon je dus terug sturen daarvoor.
Dit is je destijds veelvuldig verteld maar je bleef je gedragen als een klein kind: Janken dat de specs niet kloppen en schreeuwen dat Kingston een leugenachtig bedrijf is.
Als je niet luisterd dan is dat je eigen probleem, maar ga dan niet weer dit soort dingen rondspuwen...

Het erkennen dat er problemen zijn en mogelijkheid tot terugsturen aanbieden zijn kenmerken van een GOED bedrijf...

[ Voor 101% gewijzigd door Swordlord op 07-03-2012 14:00 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:16
hm, mijn kingston valueram 1333 draait prima op 1600

Mechwarrior Online: Flapdrol

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04-2025
Zoals aangegeven is Kingston idd een A-merk, ik verkoop vele merken Geheugen vanuit het bedrijf waar ik werk (IT distributeur) en daarin komt Kingston toch echt wel als de meest constante merk.

Andere merken geven toch wat meer uitval dus ik vermoed dat je net even wat pech hebt gehad want geen enkel merk levert perfecte producten.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Lias schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:51:

Ik was genoodzaakt het geheugen op timings van 11 te zetten aangezien ik op 1810Mhz draai.
Zelfs op 1600Mhz moest het geugen op 10ms!
[sarcasmemodus]Sodeju, dat draait langzaam bij jou, bij mij zijn dat ns (nanosecondes), geen wonder dat het niet werkt[/sarcasmemodus]

Maar goed je praat over nanosecondes, dat ga jij never nooit niet merken of ze nu op 10ns of 7ns lopen, tenzij je benched, verder ze zijn rated op 1600MHz en jij laat ze op 1810 lopen, wellicht dat je ze dus zelf sloopt, want ze lopen buiten spec.
Verder ben ik ik het met de rest eens, nooit problemen gehad met Kingston en het is gewoon een A-merk, wellicht dat jij ergens iets niet lekker hebt staan waardoor alles zo gauw de geest geeft.

Edit: typos

[ Voor 3% gewijzigd door DaLoona op 07-03-2012 15:53 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

spoiler:
Eigenlijk stelt de topicstarten een gesloten vraag waar me maar ja of nee op hoeven te antwoorden

Kingston is gewoon een A merk

Johann Sebastian Bach

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:00
Gebruik ook al jaren verschillende types en soorten geheugen van Kingston, en nooit geen problemen. Dus een keer een defect mag het merk niet bestempelen als slecht vind ik. Alles kan namelijk kapot gaan.

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 14:52
Kingston is gewoon een prima merk. Probeer het juist aan de praat te krijgen met de tips van hierboven of stuur het terug als dat je pet te boven gaat. Geldt ook voor die SSD. Gewoon de juiste settings en daarna mem testen.

Ik draai hier zelf met 2133 MHz G.Skill (ook een A-merk) en dat liep ook niet gelijk vlekkenloos doordat deze snelheid ook boven de standaard specs gaan. Stond ook niet in de QVL, maar goed ik weet wat ik moet doen om het aan de praat te krijgen in mijn bios. Is daarmee G.skill ook een slecht merk? Dacht het niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lias,

Een aantal mensen hier posten nogal onvriendelijk. Dat is niet goed, wel begrijpelijk als jij zelf zo bezig gaat...
  • Je opent een topic met een tendentieuze kreet die je verder nergens onderbouwt.
  • Je toont zelf in het geheel geen inzet.
  • Je geeft geen relevante informatie, bijvoorbeeld op welk bord je dit draait en of de DIMMs op de QVL ervan staan zo niet: trek je conclusie
  • Je post meermaals onnodig meerdre keren achter elkaar.
Achteraf blijkt dat je inderdaad RAM gekocht hebt zonder na te gaan of het getest is met je moederbord, en dat het inderdaad niet werkend getest is. Dan is je "kingston is een slecht merk" toch wel erg voorbarig en kansloos. Kingston is geen slecht merk, jij hebt zelf slecht je huiswerk gedaan en jij hebt een slecht topic geopend :o

Graag voortaan eerst zelf op onderzoek gaan voor je (volstrekt onterecht) conclusies trekt en ten onrechte rond gaat bazuinen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.