Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuws: Bedrijf introduceert toetsenbord met iPhone-dock

Pagina: 1
Acties:

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
nieuws: Bedrijf introduceert toetsenbord met iPhone-dock

Misschien is het makkelijk om het bedrijf (Roccat) te noemen in de titel. Ik vind dit nu echt een onzinnige titel zonder bedrijfsnaam.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Verwijderd

Second that :/

T.net noemt bij de overige artikelen wel altijd de naam v/d fabrikant.

Andere artikelen (onder betreffend artikel) beginnen n.l. met;
Asus
Cooler Master
Acer
Intel
HP
Google
Panasonic
Netgear
Acer

En ga zo maar even door.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 09:33 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bij bekende bedrijven wel, maar ik vermoed dat niemand Roccat kent. Daarom staat er bedrijf.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:56
Roccat is toch niet zo onbekend?

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 21:54
Wij vonden van wel, maar alles is relatief.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Maar bedrijf zegt dan meer dan een (voor jullie) onbekend merk. Roccat is redelijk bekend hier.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nieuws: Astrolabe laat aanklacht tegen Olson-tijdzonedatabase vallen
nieuws: Vastgoedreus Corio maakt gratis wifi in winkelcentra beschikbaar
nieuws: Proview eist direct exportverbod iPad vanuit China
nieuws: Xilence introduceert Black Hornet-behuizing

Astrolabe, Corio, Proview en Xilence. Niet echt bekende namen (voor mij in elk geval), toch genoemd in de titel.

Ik kan eigenlijk zo snel niet een titel van een nieuwspost vinden waarin "Bedrijf" gebruikt wordt in plaats van de naam van het bedrijf.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 16:27

FlyEragon

Alien Monkeys

Delpozo schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:25:
Wij vonden van wel, maar alles is relatief.
Haha, dit klinkt als : Ik is groot maar zij zijn klein :P

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:50:
Bij bekende bedrijven wel, maar ik vermoed dat niemand Roccat kent. Daarom staat er bedrijf.
Wat een kul argument.

Roccat wordt niet bij naam genoemd omdat ze niet bekend genoeg zijn. Nederland's beste techsite [1] heeft grote invloed op de naamsbekendheid van Roccat.

Wordt daar wat mee gedaan? Nee hoor.

Het lijkt net of 1 van de crew mensen een negatieve ervaring met Roccat heeft, of dat zij weigeren demo spul op te sturen naar T.net

Erg flauw.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 15:12 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:10:
[...]

Wat een kul argument.

Roccat wordt niet bij naam genoemd omdat ze niet bekend genoeg zijn. Nederland's beste techsite [1] heeft grote invloed op de naamsbekendheid van Roccat.

Wordt daar wat mee gedaan? Nee hoor.

Het lijkt net of 1 van de crew mensen een negatieve ervaring met Roccat heeft, of dat zij weigeren demo spul op te sturen naar T.net

Erg flauw.
Wij hebben niets te maken met het zorgen voor naamsbekendheid van Roccat.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:24
Als er gewoon 'Roccat' in de titel staat, dan snapt iedereen toch ook wel dat het om een bedrijf gaat? Ik snap niet helemaal waarom alleen bekende bedrijven bij naam genoemd zouden worden :?

The devil is in the details.

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:11:
[...]

Wij hebben niets te maken met het zorgen voor naamsbekendheid van Roccat.
Leg dan maar eens uit waarom jullie andere, kleine bedrijven, wel bij naam noemen en Roccat niet.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:16:
[...]

Leg dan maar eens uit waarom jullie andere, kleine bedrijven, wel bij naam noemen en Roccat niet.
Het is een individuele afweging per bedrijf wat duidelijker overkomt. Het bedrijf noemen (wat meestal gebeurt) of er "bedrijf" van maken bij onbekende fabrikanten.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 15:07

RUFFNECK

Poentje

Had er dan gewoon 'Computer accessoirebouwer Roccat introduceert toetsenbord met iPhone-dock" ofzo iets van gemaakt... is iedereen blij :) Voor jullie komt dat redelijk "niet zo bekend bedrijf-achtig" over wat jullie nu eigenlijk willen hebben en voor degene die het bedrijf wel of juist niet kennen, is het iig duidelijk om wat voor bedrijf het gaat.

"Bedrijf" klinkt zo algemeen namelijk, nergens in het artikel staat ook wat voor soort bedrijf het is. :)

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:18:
[...]

Het is een individuele afweging per bedrijf wat duidelijker overkomt. Het bedrijf noemen (wat meestal gebeurt) of er "bedrijf" van maken bij onbekende fabrikanten.
Een individuele afweging gebaseerd op de bekendheid van fabrikanten.

Welke maatstaaf hanteren jullie bij bepaling van deze naamsbekendheid?

Bijvoorbeeld Raspberry, vanaf wanneer heeft de crew bepaald dat dit niet langer een onbekende naam is?

Ik zou ook nog graag antwoord willen zien op de stelling van Luit in "nieuws: Bedrijf introduceert toetsenbord met iPhone-dock"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 16:11 ]

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
RoD schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:50:
Ik denk dat iedereen die begrijpend lezen heeft geleerd op de basisschool wel tot de conclusie kan komen bij het lezen van een zin als "Roccat introduceert X" dat Roccat een bedrijf of organisatie is. De enige goede reden om toch 'bedrijf' te gebruiken vind ik is als de bedrijfsnaam zo lang is dat het opmaakproblemen veroorzaakt op de website. Overigens lijkt dit een trend te zijn van de afgelopen tijd: ik kan mij niet herinneren dat er jaren geleden veel gebruik gemaakt werd van 'bedrijf' in titels.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar andere 'kleinere' jongens zoals Buffalo of zelfs PNY (wie?) worden wel gewoon bij naam genoemd in de titel, zelfs Warpia.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:07

Felyrion

goodgoan!

Ik wil me toch even aansluiten bij de voorgaande argumenten.. beetje jammer dat er uberhaupt een afweging gemaakt moet worden tussen de bedrijfsnaam en "bedrijf". Wellicht (zoals eerder aangegeven) als de naam de layout in het gedrang brengt, maar dat is hier toch niet het geval.

"Accessoirebouwer Roccat komt met toetsenbord met Iphone-dock" had (volgens mijn telling) gewoon gepast in de layout.. waarom dan niet zoiets?
Diverse andere "onbekende" bedrijven worden wel bij naam genoemd, dus het argument onbekend bedrijf is een beetje sneu wat mij betreft.

Toch een beetje jammer.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Ik vind dit, heel eerlijk gezegd, een beetje een non-issue. Klik verder en je ziet de naam van het bedrijf in het artikel. Dit soort beslissingen worden soms gewoon ad-hoc genomen op een manier die een bepaalde redacteur op dat moment het beste lijkt. Dat soms in andere gevallen anders wordt besloten, is logisch: het is mensenwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Joost op 07-03-2012 20:07 ]

Ik ben helemaal geen stagiair

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik vind dit een tenenkrommende discussie maar net iets minder tenenkrommend dan een titel met alleen het woord 'bedrijf' er in. Ik heb de titel dus alsnog aangepast in 'Accessoiremaker Roccat introduceert toetsenbord met iPhone-dock'

Ik heb Roccat toegevoegd omdat er expliciet om gevraagd wordt hier. Als ik het artikel had geschreven had er enkel accessoiremaker gestaan. Dit omdat Roccat inderdaad een onbekend bedrijf bedrijf in een markt waar we weinig over schrijven. Namen als Buffalo en PNY zitten veel meer in het Core-segment, waardoor ze bij onze doelgroep ook relatief bekender zijn.
Pagina: 1