virus problemen? ga over op linux!
Volgens mij ga je die capaciteit niet redden met een WC setje
Je PC verwarmt het water niet genoeg en je hele waterkoeling gaat oxideren doordat je normaal water gebruikt.
Ook zit er niet genoeg druk achter een normale leiding om fatsoenlijk een computer te koelen.
www.ping-win.nl
Te hoog gegrepen denk ik
Daarnaast kom je gewoon druk te kort uit je wc pompje om het fatsoenlijk te transporteren.
Dat worden wat druppeltjes die per ongeluk uit de kraan vallen
[ Voor 31% gewijzigd door Banshee op 07-03-2012 09:18 ]
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
er zit heerlijk veel kalk in je cv water dat je niet in je waterloop wilt hebben.
verder is het mogelijk, maar het water word zelf niet veel warmer dan 30 graden. en als je even douchet is je reservoir van de pc zo leeg. en dan pomp je lekker cv water door vanauit de ketel, dat al lekker warm is dus je krijgt warm water in je loop. ook niet echt leuk.
[ Voor 22% gewijzigd door Fordox op 07-03-2012 14:14 ]
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Om de al eerder genoemde redenen is het inderdaad niet echt haalbaar, maar het is altijd leuk om een beetje te speculeren.
Wat je natuurlijk ook kan doen is je radiator strategisch plaatsen (buiten je kast) en zo als mini-verwarming gebruiken. Als je een klein kamertje hebt kan dat best schelen
Iedereen zegt wel nee, maar waarom niet dan?
Een beetje CV ketel al eens bekeken? Zo'n ding is zomaar 18 Kw, voor een beetje grote gezinswoning zit je al snel op 24 Kw.
Jou complete pc verstookt waarschijnlijk nog geen 500 watt totaal.
Daarom dus
Het kalkprobleem zou je nog kunnen oplossen door een gescheiden circuit te behouden. Maar dan heb je nog als probleem dat je nog eens extra met brugverliezen zit.
Leuk in theorie, mss kan je er een LEGO-douche mee maken...
Ik bedoel, je hebt meer dan genoeg druk/flow uit de kraan, en het enige nadeel is dan dat je water dus niet 'schoon' is. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het schadelijk is voor je blokken om er een uurtje kraanwater doorheen te laten als je ze daarna weer goed afspoelt met demiwater.
Of heb ik dat verkeerd?
het valt te proberen denk ik, zou leuk zijn, behalve voor je waterrekening als je de kraan 1 á 2 uur vol aan zet om te primen en weet ik veel wat nog meer.
En in vergelijking met een waterchiller zal het helemaal meevallen.
Je kan natuurlijk ook een airco voor je rad plaatsen, maar koud water lijkt me effectiever.
Na douchen zal dat water volledig koud zijn (leiding water), dus je krijgt voldoende koeling. Elk beetje energie dat je gesloten systeem afgeeft aan het water in de opslagtank, is energie dat je PC kwijt is, en je CV later minder hoeft bij te stoken. Lijkt me prachtig, maar je zult wel aardig wat pompjes, leidingen, opslag tank, etc moeten aanschaffen.
Je zult er geen geld door besparen, in elk geval
Heb ze wel gezien met complete autorads met auto fan en al maar k.
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
2 gescheiden loops...Fordox schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:46:
misschien een filter ertussen. maar ik weet niet hoe zon filter werkt, en of je de druk dan nog wel hebt.
het valt te proberen denk ik, zou leuk zijn, behalve voor je waterrekening als je de kraan 1 á 2 uur vol aan zet om te primen en weet ik veel wat nog meer.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Druk op waterleiding is meestal 4 bar ongeveer.Rye schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:12:
Ook zit er niet genoeg druk achter een normale leiding om fatsoenlijk een computer te koelen.
Druk op cv leiding ca.2 bar
Druk op PC waterkoeling: net iets meer dan 0 bar.
De druk kan zelfs te hoog zijn voor een waterkoeling setje.
Ja maar de CV staat nooit de hele dag voluit te branden, je PC wel en misschien heeft een tweaker wel meer dan 1 PC?InflatableMouse schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:34:
Een beetje CV ketel al eens bekeken? Zo'n ding is zomaar 18 Kw, voor een beetje grote gezinswoning zit je al snel op 24 Kw.
Ja, koud water uit de grond door je waterkoeling = condens in je PC =faust2016 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:41:
Het omgekeerde is eigenlijk ook een stuk interessanter. Koud water uit de kraan door je loop sturen ipv water dat op kamertemperatuur is en daarna alleen maar verder opwarmt.
Ik bedoel, je hebt meer dan genoeg druk/flow uit de kraan, en het enige nadeel is dan dat je water dus niet 'schoon' is. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het schadelijk is voor je blokken om er een uurtje kraanwater doorheen te laten als je ze daarna weer goed afspoelt met demiwater.
Of heb ik dat verkeerd?
Ja dat is de enige juiste methode denk ik. Zo zorg je dat steeds hetzelfde water door je PC loopt en een boiler heeft intern al een magnesiumanode om oxidatie van de rest te voorkomen.Juup schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:37:
Je kunt natuurlijk wel een groot reservoir met je PC opwarmen en dan als je douchet het koude leidingwater door een warmtewisselaar over je reservoir laten lopen.
Bovendien moet je wel heel lang onder de douche staan voordat het water in de boiler zo koud wordt dat je condens in je PC krijgt. Om dat te voorkomen kun je ook nog weer het afvoer water door een douche-pijp warmtewisselaar leiden.
Zoiets?Fordox schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:14:
wat me ook wel leuk lijkt, is om een verwarming te ontkoppelen van de cv en die te gebruiken als radiator voor je pc vloeistof. kost wat liters, maar dan heb je ook een koeloppervlak van 3/4 vierkante meter
HolyWarming: datacenter moet kathedraal verwarmen
De condens is wel minimqql bij kraanwater. Desnoods zet je hem iets warmer, iets lager dan omgeving kan net maar als je het over 10 graden hebt, word het idd wel een probleem.
Ja, maar zodra je zonneboiler in de zon staat wordt je loop weer heet en zul je de loop die kant op moeten afsluiten (of pomp uit).Battle Bunny schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:01:
Ik heb ook al eens zitten spelen met een vergelijkbaar idee. Echter niet het douchewater door je WC set, maar een gesloten systeem waarbij je bijvoorbeeld een zonneboiler gebruikt met een radiator er in voor je WC set.
Na douchen zal dat water volledig koud zijn (leiding water), dus je krijgt voldoende koeling. Elk beetje energie dat je gesloten systeem afgeeft aan het water in de opslagtank, is energie dat je PC kwijt is, en je CV later minder hoeft bij te stoken. Lijkt me prachtig, maar je zult wel aardig wat pompjes, leidingen, opslag tank, etc moeten aanschaffen.
Je zult er geen geld door besparen, in elk geval
Nee, wil je je huis mee laten spelen met je WC set... moet je naar de WC: in het toiletreservoir kan je met relatief gemak een 12 of 24cm radiator hangen. Dat koelt passief voldoende (kraanwater in de winter is < 10°C, in de zomer <20°C. Als je PC druk bezig is ben je thuis (want anders staat ie uit toch?) en iedere keer als je doortrekt is het opgewarmde water weg en verwarmt je PC het reservoir weer. Woon je met meer mensen in een huis, heb je een nog koelere pc
Nut? Tja, het is stil, en meeste WC's hebben geen verwarming dus kunnen in sommige huizen flink koud zijn. Maar.. als je WC niet toevallig aan de andere kant van de muur staat zou ik er niet aan gaan beginnen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Defeats the purpose.Fordox schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:23:
Een peltier element erop zettendie kunnen best warm zijn voor je water en de.processor heerlijk koud houden.
Een peltier produceert twee keer zoveel warmte als deze koelt en gebruikt dus minimaal evenveel energie als de cpu.
Ideaal toch? Heb je ook 2 gescheiden loops.
Elektrisch verwarmen is 5x zo duur als verwarmen op gas dus ik zie het voordeel niet.
geen idee hoe rendabel het is, maar je krijgt je water wel warm en je processor heel koud
(zelfde manier hoe een koelkast werkt. die rad erachter kan ook lekker douchewater warm zijn, en de koelkast zelf lekker koud. en ik durf wel te wedden dan een elektrisch koelkast zuiniger is dan een variant op gas)
[ Voor 36% gewijzigd door Fordox op 11-03-2012 11:42 ]
Erm... veel pc's staan continu aan.InflatableMouse schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:34:
Een 24kW CV ketel gaat tijdens het douchen maar op 2kW ofzo branden.
Per etmaal (zeg 100W continu) kun je dan:
Warmte per etmaal: 100W * 24h = 2.4 kWh
Stel je douchet met 2.4kW dan kun je dus ongeveer een uur per etmaal douchen.
Het is wel erg lastig om zoveel laagwaardige warmte in een vat met water op te slaan. (dat wordt een heel groot vat met water).
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.