Toon posts:

Welke geheugen kan ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wat is het enorm lang geleden dat ik voor het laatst iets vroeg op dit forum (lang leven google lol)

Maar nu is er toch iets waar ik niet uit kom.

ik ben de blije bezitter van een:
Crosshair IV Formula moederbord met AMD IIx6 1090T Processor 3200 mhz.

Ik wil graag nieuw intern geheugen kopen.
liefst 12GB (nodig voor oa. photoshop, een hdr foto maken bijvoorbeeld met 6 21Mpix foto's vreet geheugen)

nu heb ik de qualified vendor (.pdf) gevonden maar daar is zoals ik het zie KINGSTON KHX1600C9D3K3/12GX(XMP) de enige optie voor 12 GB
Kan ik van deze lijst afwijken? waar moet ik dan op letten dat het wel werkt enz.

zou deze ook werken? Kingston HyperX 12GB 1866MHz DDR3 CL9 DIMM (Kit of 3x4GB) XMP en als dit werkt is die 266mhz het waard om 20 euro meer te betalen..?

Graag wat hulp en alvast hartstikke bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dat Kingston geheugen is een setje voor een 1366 board ( triple channel ) van Intel dus daar heb je niet zoveel aan en raad ik je aan om alleen met 2 of 4 dimms te werken op jou board in verband met dual channel. Je kan dus gewoon naar 4 GB dimms kijken die op de QVL lijst staan en daar dan b.v. 2 of 4 stuks van 4 GB pakken. In elk geval is 12 GB zoals jij dat wil eigenlijk niet mogelijk in dual channel omdat er geen 3 GB dimms bestaan en alleen 1, 2, 4 of 8 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Bijna alle ddr3 kitjes werken wel op amd platformen, en zoals boven gezegd, het word 4, 8 of 16gb geheugen, corsair vengeance zou bijvoorbeeld prima werken..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan dus?

Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9

(probleem is dat op dat lijstje alleen 2 GB per kaart staat, het hier boven staande kaartje staat niet op die lijst)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Gaat probleemloos werken, al kan het zijn dat je handmatig het voltage, snelheid en timings in moet stellen...

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Roel1966 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:42:
In elk geval is 12 GB zoals jij dat wil eigenlijk niet mogelijk in dual channel omdat er geen 3 GB dimms bestaan en alleen 1, 2, 4 of 8 GB.
Als je echt 12GB wil kan je natuurlijk 2 x 2GB + 2 x 4GB nemen. Maar goed, veel scheelt het niet in prijs.

Als iets niet op de QVL staat heb je kans dat het niet werkt maar deze kans is, als je gewoon een 'doorsnee' geheugensetje haalt, zo klein dat ik het er op zou gokken. Als het toch niet werkt, stuur het terug en neem een ander setje.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 15:35

RoofTurkey

PredatorKalkoen

http://www.crucial.com/eu/ daar kun je een testje doen om te kijken welk geheugen er allemaal in kan. Ik weet niet of jij dit nog nodig hebt, maar ik weet wel dat veel mensen dat wel hebben.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:46:
Wat is het enorm lang geleden dat ik voor het laatst iets vroeg op dit forum (lang leven google lol)
PMG beleid

Helaas gaat dit topic dus ook op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.