netgear extender weigert soms verbinding tot herstart

Pagina: 1
Acties:

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb een netgear wn2000rpt wifi extender, toen ik hem instelde met de installatie procedure werkte hij maar op een gegeven moment verbrak hij ineens de connectie met 1 van de pc's. De andere pc had nog wel verbinding. De extender kon nog wel gezien worden en gaf goed signaal aan, maar na het wachtwoord invoeren kon de pc verder geen verbinding tot stand brengen.
Beide pc's hebben win xp sp2 en het enige wat ik op de pc's aanhad was inssider, om te kijken hoe het wifi bereik was.
Opnieuw opstarten van pc of netwerk verbinding en opnieuw verbinding maken hielp niet.
Daarna was ineens was ook de 2e pc (een laptop) verstoken van verbinding, zelfde verhaal, laptop dichtbij de extender zetten had geen effect. Het verbindingslichtje dat de verbinding van de extender naar de modem aangeeft bleef de hele tijd groen.

Als ik de extender van het stroom afhaal, even wacht, en dan weer inplug, werkt het direct weer..
Is de extender stuk, dat de verbindingen vastlopen oid? of kan dit aan instellingen liggen?

Verwijderd

Probeer eens een nieuwe firmware in de extender te doen. Misschien dat het helpt.