NVIDIA Geforce 7600 GS aansluiten op 32LG3000 via TV-out

Pagina: 1
Acties:

• Jurgen__1987
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-02-2021
Hallo,

Ik heb sinds lange tijd mijn PC weer eens van zolder getrokken en in gebruik genomen. Windows 7 geïnstalleerd en alles werkt weer prima.

Nu wil ik alleen mijn TV aansluiten via de TVout op mijn videokaart (NVIDIA Geforce 7600 GS). Dat is een 7pins SVHS uitgang (volgens mij...) De originele kabel die ik bij mijn videokaart gekregen heb is verloren gegaan. Nu heb ik dus een verloop stuk gekocht van 7pins SVHS naar een tulp stekker. Door middel van windowstoets+p probeer ik mijn beeldscherm te dupliceren, maar mijn tv geeft geen signaal.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Alvast dank voor de reacties en als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet ,
Jurgen

Verwijderd

Als je de nieuwste driver van NVIDIA installeert, dan kun je alles instellen.
Ook bij Windows 7 kun je aardig wat instellen maar niet alles. Ik zag dat het bij Windows 8 gelukkig wat uitgebreider was.

Via zo'n TVout signaal (S-video) wordt het beeld vaak erg wazig.
Kun je via VGA, DVI, HDMI een verbinding maken ?

Volgens deze review zit er achterop een VGA aansluiting op de TV: productreview: LG 32LG3000 review door Diabolical

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:54

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik heb hier ook zo een kaartje en de svideo uitgang heeft een verloop naar Component, dus de digitale variant, zou het hier mss in kunnen zitten?

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/1zvy1z9.jpg

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Jurgen__1987
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 02:31:
Als je de nieuwste driver van NVIDIA installeert, dan kun je alles instellen.
Ook bij Windows 7 kun je aardig wat instellen maar niet alles. Ik zag dat het bij Windows 8 gelukkig wat uitgebreider was.

Via zo'n TVout signaal (S-video) wordt het beeld vaak erg wazig.
Kun je via VGA, DVI, HDMI een verbinding maken ?

Volgens deze review zit er achterop een VGA aansluiting op de TV: productreview: LG 32LG3000 review door Diabolical
Er zit inderdaad een VGA aansluiting op, maar ik wil graag ook mijn geluid via de televisie. Bedoeling is om films (incl. geluid) te bekijken via de TV.

De nieuwste driver heb ik ook gedownload, maar dan nog lukt het me niet op de tv te traceren en/of mijn beeld daar zichtbaar te krijgen.
sain onez schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 07:23:
ik heb hier ook zo een kaartje en de svideo uitgang heeft een verloop naar Component, dus de digitale variant, zou het hier mss in kunnen zitten?

[afbeelding]
Juist ja, die werd meegeleverd bij de videokaart. En die ben ik nou net kwijt geraakt.

Als alternatief heb ik bij de lokale computerboer bijna dezelfde gekocht alleen met 1 tulp uitgang. Alleen daar reageert mijn tv niet op. In principe moet dat toch werken. Of werkt dat kabeltje wat jij daar afbeeld anders?

[ Voor 75% gewijzigd door Jurgen__1987 op 07-03-2012 09:25 ]

• Jurgen__1987
-hoe verwijder ik een bericht?-

[ Voor 187% gewijzigd door Jurgen__1987 op 07-03-2012 09:24 ]

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Euhm, via S-Video ga je ook geen geluid mee krijgen eh, daarvoor zal je een aparte audio kabel mogen trekken, of het nu VGA/DVI, tulpje of S-VIDEO is.
De enige echte uitzondering is HDMI (en deels dus ook DVI maar *meestal* niet). Maar dat hangt dan ook weer deels af van je videokaart of dat ondersteund wordt of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door GuntherDW op 07-03-2012 09:15 ]

• Jurgen__1987
GuntherDW schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:13:
Euhm, via S-Video ga je ook geen geluid mee krijgen eh, daarvoor zal je een aparte audio kabel mogen trekken, of het nu VGA/DVI, tulpje of S-VIDEO is.
De enige echte uitzondering is HDMI (en deels dus ook DVI maar *meestal* niet). Maar dat hangt dan ook weer deels af van je videokaart of dat ondersteund wordt of niet.
Klopt die audio kabel ligt er ook en gaat samen met de gele tulpstekker (die uit de s-video uitgang komt) naar 1 scartaansluiting.

Geluid werkt, maar beeld niet :(

[ Voor 64% gewijzigd door Jurgen__1987 op 07-03-2012 09:27 ]

• Jurgen__1987
Zoals gewoonlijk met computers.... ik moest hem een keer opnieuw opstarten, nu werkt het :)

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1