Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ESX host niet te benaderen met Vsphere client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik heb in een virtuele omgeving een virtuele ESX host geinstalleerd op hetzelfde subnetwerk als waar ik mijn domain controller, root ca en vcenter server heb geinstalleerd.

Het gaat om ESX host versie 4.1.0 en de Vsphere client is versie 4.1. De Vsphere client draait op mijn eigen Windows computer met Windows 7.

Wanneer ik verbinding wil maken met de ESX host, dan krijg ik de volgende foutmelding:
Vsphere client could not connect to "192.168.27.102"
A connection failure occurred (kan geen verbinding met de externe server maken.

Een ping naar de vcenter server met 110 op het einde vanaf mijn Windows 7 machine werkt gewoon, ga ik de ESX host pingen, komt er geen reply. Ook niet vanuit de Vcenter server, een ping vanuit daar naar de ESX machine komt niet aan.

De ESX heb ik ingesteld met:
192.168.27.102 als eigen ip adres
255.255.255.0 als subnet mask

192.168.27.1 als default gateway
192.168.27.101 als primaire DNS (klopt, dit is de domain controller)

Vlan id is tijdens setup ingesteld op id 27 (klopt, is vlan 27)

Waar ik niet aan uit kom, is waarom ik dus geen verbinding met de ESX host krijg. Verschillende sites lees ik dat er een Windows 7 probleem was tot de update 4.1 van de Vsphere client, verder kan ik hier niks over vinden.

Ik heb ook al in Windows 7 de firewall compleet uitgeschakeld, maar ook dat leidde helaas niet tot de oplossing.

Wie heeft dit eerder eens aan de hand gehad en wat was toen de oplossing hiervoor ?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

nvm...je gebruikt ip adressen...

Wat gebeurt er als je vlan op 0 zet...?

[ Voor 73% gewijzigd door Mike2k op 06-03-2012 19:26 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mike2k schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:24:
De domain controller staat standaard geen dns lookups toe van clients die zich niet authoriseren...
Maak eens een a record aan op de dns server voor de esx server
Lijkt me van niet. Pingen moet ook kunnen zonder goede DNS.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

m0nk

16-09-2003 15.15

Laat je netwerk config eens zien van je ESXi host. Screenshot oid. Kan ook op de console checken hoe je management network (vmkernel) ingesteld staat. Kan je wel andere hosts pingen vanaf de ESXi host zelf?

Lijkt erop dat er iets mis is met je netwerk config van je ESXi host. Als je hem niet kan benaderen vanuit je vSphere client of via vcenter.

[ Voor 32% gewijzigd door m0nk op 06-03-2012 19:30 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Topicstarter
m0nk schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:27:
Laat je netwerk config eens zien van je ESXi host. Screenshot oid. Kan ook op de console checken hoe je management network (vmkernel) ingesteld staat. Kan je wel andere hosts pingen vanaf de ESXi host zelf?

Lijkt erop dat er iets mis is met je netwerk config van je ESXi host. Als je hem niet kan benaderen vanuit je vSphere client of via vcenter.
Ik heb nog wat rondgezocht en toen gevonden hoe je de firewall uit moet schakelen in ESX. Dit heb ik gedaan met de commando's voor het toestaan van inkomend en uitgaand verkeer. Het pingen naar andere servers vanaf de ESX host gaat ook niet.

Ook heb ik even screenshots gemaakt van de netwerk instellingen tijdens de setup zoals ik dat instel. Heb ik dit zo juist ingesteld?

Afbeeldingslocatie: https://sites.google.com/site/richardbovens01/_/rsrc/1331060133690/blog/berichtzondertitel-1/esxsetup01.jpg

Afbeeldingslocatie: https://sites.google.com/site/richardbovens01/_/rsrc/1331060133741/blog/berichtzondertitel-1/esxsetup02.jpg

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je switchpoort al is ingesteld op Vlan27 hoef je binnen ESX geen vlan op te geven.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 16:07

doc

Staat op de switch waar je management interface aanhangt een truck ingesteld waar vlan 27 inzit of is het een native vlan 27? Als het een native vlan is, dan hoef je binnen ESX geen vlan op te geven, dan doe je het namelijk dubbelop. Verder zie ik dat je ESX gebruikt en niet ESXi, kan je adviseren om ESXi te gebruiken, omdat vanaf versie 5.0 er geen ESX meer bestaat maar alleen nog maar ESXi (kan je trouwens niet direct versie 5 gaan gebruiken?)

Succes!

Me Tarzan, U nix!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren ESXi 5 inclusief vsphere client 5 gedownload. Dit zal ik vanavond eens proberen.

De reden waarom ik 4.1 het liefste wil installeren, is omdat ik bezig ben met een labopstelling om te kijken of ik het probleem van de melding met niet vertrouwd certificaat bij inloggen op ESX host kan oplossen. In de live omgeving wordt ESX 4.1 gebruikt.

Is ESXi 5 hetzelfde als ESX 4.1 of is het een lichter pakket? Ik hoop namelijk dat ik hiermee hetzelfde kan nabootsen als in de live omgeving.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:18:
Ik heb gisteren ESXi 5 inclusief vsphere client 5 gedownload. Dit zal ik vanavond eens proberen.

De reden waarom ik 4.1 het liefste wil installeren, is omdat ik bezig ben met een labopstelling om te kijken of ik het probleem van de melding met niet vertrouwd certificaat bij inloggen op ESX host kan oplossen. In de live omgeving wordt ESX 4.1 gebruikt.

Is ESXi 5 hetzelfde als ESX 4.1 of is het een lichter pakket? Ik hoop namelijk dat ik hiermee hetzelfde kan nabootsen als in de live omgeving.
En inderdaad, ESXi5 werkte! Er zit dus ergens in 4.1 iets fout met het netwerk, thnx allemaal!
Pagina: 1