Heb een 2008 netwerk met zo'n 50-70 verschillede printers waarvan HP, Brother, Canon en Kyocera de belangrijkste zijn. Weet iemand of er een tool is om je netwerk te scannen en een overzicht te krijgen van of een printer uit de garantie is, per wanneer en uiteraard of een printer nog wel in de garantie is en tot wanneer. We willen graag het onderhoud van het printernetwerk uitbesteden maar dan heb ik al deze info nodig.
Dat gaat toch nooit werken? Ongetwijfeld kan je vast wat informatie uit die printers halen over het netwerk, maar dingen as garantie is toch op basis van aanschafdatum? Dat zit toch niet in de firmware van een printer verwerkt?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Verwijderd
En als er zo'n tool is, hoe weet die dan hoelang jullie afgesloten garantie is, of de printers nieuwe waren met de aanschaf, etc.
Wat je wil is toch eenvoudig terug te vinden in de begroting/administratie/etc.
Wat je wil is toch eenvoudig terug te vinden in de begroting/administratie/etc.
Verwijderd
Je kunt ook een tool zoeken die alle serienummers in een overzicht zet en dan zelf opzoeken op de site van de leverancier of de printer nog garantie heeft
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 18:23 ]
Lijkt me dat je eerst eens al je aankoopbonnen moet terugzoeken, dat in een database zetten met de vervaldatum van de garantie, en vanaf nu gewoon consequent alles bijhouden wat je aankoopt met garantie... Kan me echt niet anders indenken dan gewoon "analoog" te beginnen...
De tool is opzich niet eenduidig: dat is gewoon je excel/word/tekst/database/powerpoint/whatever programma waar je in hebt bijgehouden wanneer de printers gekocht zijn en welke garantie erop zit. Als je dat niet hebt, dan zul je dat niet uit de printer zelf kunnen halen en zul je waarschijnlijk langs de boekhouding moeten om in oude facturen te graven.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ik weet niet hoe groot jullie boekhouding is, maar bij beetje boekhouding zou je niet zo moeilijk alle printer-aankopen boven water kunnen halen. Zal even een klusje zijn de juiste printer bij aankoop te zoeken, maar er lijkt me verder vrij weinig mogelijk. (serienummer via website geeft geen aanschafdatum, wat het moment van garantie is).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
HP heeft een 'download manager' die bedoeld is om de firmware van printers te updaten en die kan in elk geval ook je netwerk scannen voor aangesloten (JetDirect) printers. Hoeveel informatie je dan per printer kunt krijgen weet ik niet meer maar dat zie je vanzelf wel.
Verder kan LoriotPro (loriotpro.com) ook een heel aardige netwerkscan doen op allerlei apparatuur. Ik dacht ook wel op printers. Als ik nu alleen een search op hun site verricht die blijkbaar via Google loopt krijg ik een blokkeringspagina van Google over "Automated queries" dus het lijkt alsof er op die site mogelijk wat aan de hand is.
Hij staat ook bijv. bij Cnet. Iets veiliger op het moment misschien.
Verder kan LoriotPro (loriotpro.com) ook een heel aardige netwerkscan doen op allerlei apparatuur. Ik dacht ook wel op printers. Als ik nu alleen een search op hun site verricht die blijkbaar via Google loopt krijg ik een blokkeringspagina van Google over "Automated queries" dus het lijkt alsof er op die site mogelijk wat aan de hand is.
Hij staat ook bijv. bij Cnet. Iets veiliger op het moment misschien.
Pagina: 1