Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topaj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:28
Beste medetweakers,

Ik kom er gewoon niet uit. Ik kan gewoon niet kiezen.
Ik ben van plan om een nieuw, 27" 2560x1440 display te kopen.

Mijn vraag is, welke heeft de beste beelkwaliteit? De Apple Cinema Display of de Dell U2711?
Prijs, Connectiviteit maakt niet uit, hoogte hoeft niet instelbaar te zijn, en glossy maakt ook niet uit want het scherm heeft geen lichtinval van achteren.

Ik hoor van velen op internet dat het glossy betere kleuren geeft, en dat het een beter contrast zou hebben.
De dell U2711 zou daarentegen weer 1,07Miljard kleuren hebben ipv. 16,7 miljoen.

Welk scherm heeft in de praktijk het beste beeld?
Ik gebruik zowel Windows 7 als OS X Lion.

Alvast dank voor jullie adviezen :)

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:54

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Volgens mij hoort dit hier: [BBG aanschaf] Monitoren thuis.

Daarbovenop de vraag: wat heb je zelf al onderzocht, welke reviews heb je bijvoorbeeld al gelezen?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Hey,

Advies is heel moeilijk te geven. Het zijn allebei fantastische monitoren. Kun je ze ergens naast elkaar zien om zo het verschil te kunnen zien? Verder is de Apple wel zo'n 270 Euro duurder, daar kun je ook nog heel veel andere leuke dingen van doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topaj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:28
Dat is juist het probleem een beetje, ik heb de schermen nooit naast elkaar gezien.

Wat ik zelf gedaan heb is het lezen van talloze reviews van beide schermen.
Zo wordt er over de Dell wel eens geklaagd over de hardnekkige anti glare coating.
Wat een aantal mensen gedaan hebben is dan de AG losweken van de dell:
YouTube: Dell U2711 Glossy - Anti-Glare Coating Removed

Maar dan kun je net zo goed een Cinema Display kopen. Ik wil puur voor de beeldkwaliteit gaan, en niet voor de features of prijs.

Ook kom ik er niet achter of je daadwerkelijk het verschil tussen 16,7Miljoen en 1,07Miljard kleuren kunt zien.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xbeater
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-07 12:01
Allebij de schermen hebben hetzelfde paneel erin zitten. De enige verschillen zijn dus als volgt:

ACD Heeft LED achterlicht, U2711 heeft CCFL. CCFL is bekent voor betere kleurenrepresentatie, (25% beter gamut).

Daardoor gebruikt de U2711 een tikkie meer energie, maar daar zou ik me niet druk over maken met een scherm van zo'n bedrag.

U2711 Heeft VELE MALE meer aansluitmogelijkheden.

Kwa kleuren hebben ze hetzelfde aantal, juist omdat ze hetzelfde paneel erin hebben zitten.

Glossy vind ik zelf niet prettig, maar is een kwestie van smaak. Ik heb de U2711 voor me staan en heb eerlijkgezecht nooit last van de AG coating gehad. Ik vind hem juist goddelijk, kan met volle zon in het scherm nog steeds gewoon doorcomputeren. Bijna geen vervelende glare. _/-\o_

In zijn geheel is de U2711 toch een betere monitor: Aanzienlijk goedkoper, meer aansluitmogelijkheden en dan ook nog eens een mooier beeld.

De enige goede rede om voor een ACD te gaan is als al veel apple spullen hebt, en je vind het heel erg belangenrijk als je spullen mooi bij elkaar passen.

Hoop dat dit wat vragen be-antwoord.

MvG,
--
Xbeater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:38

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb een 27" iMac en zojuist een Dell U2711 aangekocht. Een belangrijke reden is voor mij de in hoogte te verstellen scherm. De ACD is net een tikje kleiner dan de iMac wat ik overigens echt een vreemde zet vind van Apple. Wie een 2e scherm van Apple aankoopt en daar bijna 1 rug voor neerleg, komt er achter dat hij iets onder de ACD moet schuiven om hem net zo hoog te krijgen als zijn iMac. Het ziet er dus best knullig uit. Het enige wat ik straks wel heb is een glossy scherm en een mat scherm naast elkaar. Luxe problemen.. meer dan dat is het niet. :D

Mijn portfolio op Instagram

Pagina: 1