Windows xp of windows 7?

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb sinds kort een laptop met windows 7 erop maar ik vroeg me iets af.
Als ik windows xp eropzet gaat alles dan sneller? Bijvoorbeeld het opstarten van internet explorer, het openen van een internet pagina etc.

Mijn laptop is een hp 635: pricewatch: HP 635 (A1E39EA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nee, dat biedt geen winst. Koop een SSD en je computer is wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Nee.
De traagheid van opstarten van programma's ligt meestal aan de snelheid van de harde schijf.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ook kan het helpen om alle onnodige extra software eraf te halen.
Ook plugins in je browser maken hem langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een OS van meer dan een decennia oud zal wellicht wat lichter draaien qua geheugengebruik maar Windows 7 gaat veel efficiënter met geheugen om en heeft enorm veel prestatieverbeteringen ondergaan. Ik zou niet kiezen voor een OS wat zo oud is puur omdat je dan wat minder geheugen gebruikt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan hou ik het bij windows 7 :) maar ik had nog een ander vraagje, het gaat wel buiten dit onderwerp om.
Ik ben niet zon genie met laptops etc maar ik had gehoord dat je bij de mac geen nieuwe processor, of andere onderdelen in kon zetten. Kan dat wel bij mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:23
Stilstand is achteruitgang zeggen ze wel eens, maar achteruitgang is echt drama. Geloof me, als je Windows 7 gewend bent wil je niet meer terug naar XP, en daarnaast, zo'n laptop draait het makkelijk.

Een verse reïnstall van Windows (zonder alle HP-rotzooi erop dus) kan wel helpen, omdat je dan niet ook al die tooldbars enzo hoeft te laden.

Volgens mij ondersteund XP de Fusion-APU's van AMD niet eens. Dus je hebt geen keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:10:
Ik ben niet zon genie met laptops etc maar ik had gehoord dat je bij de mac geen nieuwe processor, of andere onderdelen in kon zetten. Kan dat wel bij mijn laptop?
Bij veel laptops kan je wel de cpu vervangen, echter, in het geval van deze ultra portable heb je weinig keus en zit je al met de "snelste processor" voor dit platform. Echter is de laptop die je gekocht hebt alleen bedoeld voor een beetje internet en office, mocht je nog een beetje gevoel voor snelheid willen krijgen kan je een ssd installeren, echter zal je pc niet meer aan kunnen aan bewerkingen, alleen het opstarten van bepaalde programma's en windows boot zullen aanmerkelijk sneller gaan..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit in vredesnaam te maken met Processors, Moederborden of Geheugen :?

Move PMG -> Windows Clients.

Overigens gelden ook daar de GoT Huisregels, goede kans dat je topic dichtgaat wegens te weinig inzet. Maar dat is ter beoordeling van de WC crew.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Welkom bij GoT!

Misschien dat je in het vervolg ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search.

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.