• Verzo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-01 13:16
Sinds een tijdje duurt het ong 15sec voordat mijn computer weer uit slaapstand komt. Als ik de computer in slaapstand zet gaat het wel gewoon vlot, maar als ik hem er dan uit wil halen d.m.v. de aan/uit knop dan beginnen de fans wel te draaien, maar het beeldscherm blijft zwart. Dan na ong. 15 sec komt het beeld te voorschijn en is er niks aan de hand.

Het vreemde vind ik dat de computer dit eerst niet deed, en naar mijn weten dus ook niks heb aangepast in de bios wat dit probleem misschien zou kunnen veroorzaken.
In de Bios is ingesteld dat de computer in S3 slaapstand moet gaan, wat dus ook goed gaat.

Ik zou verder niet weten hoe ik de computer weer snel uit slaapstand kan halen, dus graag jullie hulp.

Hardware: gallery: Verzo

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Toevallig recentelijk (video)drivers geïnstalleerd of vervangen? Het kan zo zijn dat een driver wat moeite heeft met het uit slaapstand komen van een pc.

• Verzo
Ja heb zeer recentelijk nieuwere ATI drivers geinstalleerd..

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Dan zal daar waarschijnlijk de oorzaak liggen, kan je iets terug halenin de software wat verwijst naar de slaapstand??? (Bijh is dit altijd zo en heb er geen moeite mee)

Johann Sebastian Bach

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het is er sowieso van afhankelijk wat je op dat moment open staan hebt want de pc maakt een memorydump als je hem in slaapstand zet, en op het moment dat je hem weer aan zet leest ie eerst die memorydump in alvorens je weer beeld hebt.

Ik zou mij hierbij kunnen voorstellen dat je videodriver als laatste aan de beurt komt en je vandaar nog even geen beeld hebt, waarbij ik trouwens 15 seconden eigenlijk niet echt schrikbarend vind en toch wel vrij normaal is.

Bij mijn laptop zet ik hem gewoon uit wanneer ik langere tijd toch niets erop doe omdat het verschil tussen uit slaapstand komen en opnieuw opstarten bijna geen verschil maakt, waarbij ik wel dan een ssd erin heb zitten en ie sowieso al snel opstart.

• Verzo
Nou het is altijd zo, maakt niet uit wat ik open heb staan. 15sec is misschien niet schrikbarend lang maar eerst was het er gewoon meteen.

Wat ik wel heb opgemerkt is dat wanneer het beeld te voorschijn kom er ook een fan opeens harder begint te draaien, waarschijnlijk naar zn goede snelheid. Zou dan waarschijnlijk van mn videokaart zijn.

Hoe kan ik er achter komen dat het ook echt de AMD drivers zijn?

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verzo schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:03:
Nou het is altijd zo, maakt niet uit wat ik open heb staan. 15sec is misschien niet schrikbarend lang maar eerst was het er gewoon meteen.

Wat ik wel heb opgemerkt is dat wanneer het beeld te voorschijn kom er ook een fan opeens harder begint te draaien, waarschijnlijk naar zn goede snelheid. Zou dan waarschijnlijk van mn videokaart zijn.

Hoe kan ik er achter komen dat het ook echt de AMD drivers zijn?
De snelste oplossing zou mij lijken deze er weer af te gooien (en eventueel de vorige opnieuw installeren zodat eventuele bestanden die overschreven waren zeker weer de oude versie zijn).

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik denk dat jouw pc voorheen NIET in slaapstand ging, door update heeft ie waarschijnlijk een wijziging doorgevoerd. Met zekerheid durf ik dat niet te stellen.

Johann Sebastian Bach

• Verzo
Jawel, want alles ging gewoon uit, en zodra ik de computer weer aanzette toen was aller weer..

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Zie een paar reactie hierboven:
Het is er sowieso van afhankelijk wat je op dat moment open staan hebt want de pc maakt een memorydump als je hem in slaapstand zet, en op het moment dat je hem weer aan zet leest ie eerst die memorydump in alvorens je weer beeld hebt.
En wat maakt die 15 secs uit, mooi even de tijd om het koffiezet apparaat aan te doen of naar de wc te gaan, dan hoef je dat niet te doen als je aan het werk bent op me computer.
Een computer moet ook weer even op gang komen, :P

[ Voor 5% gewijzigd door J.S. Bach op 08-03-2012 08:52 ]

Johann Sebastian Bach

• Verzo
Nivida_intel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:52:
Zie een paar reactie hierboven:

[...]

En wat maakt die 15 secs uit, mooi even de tijd om het koffiezet apparaat aan te doen of naar de wc te gaan, dan hoef je dat niet te doen als je aan het werk bent op me computer.
Een computer moet ook weer even op gang komen, :P
Dat is misschien wel zo, maar toch raar dat ie het eerst niet deed
Pagina: 1