Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Blauw scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vorig week heb ik een nieuwe kast, moederbord, processor en RAM Geheugen gekocht. Ik heb zelf de hele bende in elkaar gezet, de configuratie is nu zo:

- M5A99X EVO AM3+
-AMD FX 6100
-Asus eah 5570
-350 watt voeding
-Corsair 4 gb vengeance DDR3-1600 geheugen
-160GB Hardeschijf

Ik krijg regelmatig het volgende blauwe scherm: http://afbeelding.im/8c9lWY

Nou dacht ik zelf dat het hem aan de voeding lag, dit blauwe scherm krijg ik namelijk meestal als ik aan het renderen ben met C4D. Maar nu kreeg ik ditzelfde blauwe scherm gister nog eens, terwijl ik gewoon rustig aan het internetten was.

Een ander probleem dat het misschien kan zien is dat ik de bios moet updaten. Ik kreeg namelijk een briefje bij mijn CPU dat dit aangeraden was. Nou heb ik hier geen ervaring mee, dus mocht dit het probleem zijn, zou iemand me dan kunnen vertellen hoe dit moet, en waar ik op moet letten als ik dit doe?

Mocht de voeding het probleem zijn, ik koop binnenkort sws een andere omdat ik ook nog een nieuwe videokaart moet hebben, ook komt er nog een SSD bij.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
nou ik zou eens beginnen met het updaten van je bios. Dat is zo gepiept. Als je leest wat de melding is, kon dat wel eens de oplossing zijn.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Kan je uit je logfile halen naar welke meldingen verwijst??? (ff postscreen logfile doen)

Johann Sebastian Bach

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:22

dimako_

Vogel

Inderaad, als je leest is het waars een bug in de bios.
Bios updaten en klaar.
Anders kijk even naar de tijden?

Verwijderd

Topicstarter
dimako_ schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:52:
Inderaad, als je leest is het waars een bug in de bios.
Bios updaten en klaar.
Anders kijk even naar de tijden?
Oke, bios zou dan inderdaad wel probleem zijn. In het moederbord boekje zie ik drie manieren staan:

-ASUS Update (dat is gwn in windows geloof ik)
-ASUS EZ Flash 2 (USB Stick)
-ASUS Bios updater (met moederbord DVD en usb stick, in DOS omgeving)

Welke manier is het handigst volgens jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 16:57 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:16

ResuCigam

BOFH

Ik zou zelf niet snel mijn BIOS onder windows updaten. Het makkelijkste lijkt me de bestandjes even op USB zetten en dan 1 van de andere 2 manieren gebruiken. Maakt niet zoveel uit welke.

We do what we must because we can.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Hmm... Mijn ervaring met Asus borden is dat je de bios gemakkelijk onder Windows kan updaten. Echt nog nooit problemen mee gehad. Ik weet niet of dat nog is, maar toen had je zo'n progje dat eerst detecteerde welk type moederbord je had, en dan de juiste bios erbij zocht via internet. Zelfs mijn moeder heeft het eens gedaan, via de telefoon aangestuurd dan wel... ;)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bartjezz schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:12:
Hmm... Mijn ervaring met Asus borden is dat je de bios gemakkelijk onder Windows kan updaten. Echt nog nooit problemen mee gehad.
Ja, maar als juist je BIOS wilt updaten omdat Windows steeds vastloopt, lijkt me dat niet de meest veilige methode in dit geval ;)

EZ Flash via ge-unzipte BIOS-rom op een USB-stickje is het handigst.
Let wel op dat je USB-stickje als FAT(32)-filesystem geformatteerd is, anders herkent de EZ Flash tool 'm niet volgens mij.

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 21:30
Je kan ook even WhoCrashed instaleren dat analyseert je computer en vertelt je wie de boosdoener is (in de meeste gevallen).

link : http://www.resplendence.com/whocrashed

speciaal gemaakt voor BSOD's , heeft mij wel een aantal keer geholpen waar te zoeken.

Suc6 :).
Pagina: 1