Mijn Win7 X64 thuiscomputer vanaf grote afstand overnemen?

Pagina: 1
Acties:

• rinzy12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2021
Beste Tweakers Leden en Administrators,

Ik zou graag bij mij thuis mijn internet zo in willen en kunnen stellen dat ik mijn thuis desktop vanaf grote afstand via een soort van remote desktop over kan nemen.Ik zit hierbij een afstand te bedenken van 30-50 km.

Ik zit zelf al een hele tijd te denken om een VPN verbinding in te stellen of om een Open NAT in te stellen, allleen weet ik niet goed wat nou een goede manier is om dit te kunnen doen bij mij thuis.

Hebben jullie suggesties over wat de goede manier is om dit te doen?

Met vriendelijke groet,
Rinzy12

• Talisker_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Teamviewer??

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57
Is de andere kant voorzien van Internet?
Staan de juiste poorten open om een RDP of VPN te openen op de andere locatie? Zo niet, dan kan je nog via een Server met een https en certificaat de computer overnemen mits https toegestaan wordt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• rinzy12
Beste Talisker_NL,

Teamviewer heb ik al getest, alleen hier komt het volgende probleem:
Teamviewer vernieuwt om de zoveel tijd zijn wachtwoord en ik kan dat wachtwoord natuurlijk niet weten vanaf grote afstand. Maar bedankt voor de tip.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-02 21:12
Gewoon via extern bureaublad? :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

(jarig!)
Of ik begrijp je wensen niet compleet, of het is heel simpel:

Forward een paar poorten naar de desbetreffende pc. Zet remote desktop aan en stel een dyndns hostname in zodat je niets te maken hebt met wijzigende IP adressen. En dat is het.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
rinzy12 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:57:
Beste Talisker_NL,

Teamviewer vernieuwt om de zoveel tijd zijn wachtwoord en ik kan dat wachtwoord natuurlijk niet weten vanaf grote afstand. Maar bedankt voor de tip.
Bij Teamviewer kan je ook een account maken. Log op dat account in bij, beide PCs en je kan met een klik op de knop de andere PC overnemen.

Verwijderd

rinzy12 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:57:
Beste Talisker_NL,

huh?

teamviewer kun je met vast wachtwoord instellen.

Je stelt een vast wachtwoord in, stel in dat je mag inloggen bij Windows en dat hij start bij het starten van Windows.
Enige nadeel is dat als teamviewer crashed je niks meer kan.

Maar zet de rdp poort van je router gewoon door naar de pc?

• rinzy12
Ok Jumpman, Talisker_NL, maarud en Hann1Bal, xheadshotx, Denskie en alle andere bedankt voor de tips.
Ik heb ontzettend veel onhandige posts gemaakt en ben daarna nogmaals gewezen op het algemeen beleid en heb nu blijkbaar dus een goede topic. Want dit is de eerste keer dat ik duidelijk ben en netjes. Ik hoop dat jullie dat ook vinden.

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Als je het helemaal config-free wilt doen gebruik je gewoon logmein.com ;) je installeert ff de software op de pc die je over wilt nemen, daarna kun je op elke willekeurige pc vanuit je browser je pc overnemen ;)

Omdat het kan.

• rinzy12
Ok bedankt allemaal. Ik kom er nu wel uit dankzij jullie hulp. Bedankt. Ik denk dat dit topic nu wel de status opgelost kan krijgen.

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:39

MikeWazowski

Look into my eye

Let er wel op dat je thuis PC moet aanstaan wil je hem bedienen - en dat kan best wat geld kosten aan stroomverbruik als die de hele dag aanstaat voor die enkele keer dat je hem wilt bedienen.

Mijn Win7 server slaapt standaard. Ik maak hem op afstand wakker met het gratis WolCmd van Depicus - dat is er voor Windows, Linux en zelfs Android en iPhone. Daarna kan ik mijn server via de standaard in Windows aanwezige Remote Desktop besturen.
Het enige wat je voor goed gebruik van deze apps nog moet doen is de juiste poorten openzetten in je router voor Remote Desktop én er voor zorgen dat een WakeOnLan-pakketje van WolCMD automatisch bij je server terecht komt. Even zoeken op internet hoe je dat precies moet doen, is zo te vinden.

• rinzy12
Beste Leden en Administrators,

Ik zag jumpman een post had neergezet over een https:// verbinding met certificaat. Ik zou dit wel erg leuk vinden als ik dat werkend weet te krijgen, alleen heb ik geen idee hoe ik dat moet installeren. Heeft een van jullie misschien hier al wel eens eerder een post over gezien of weten jullie hoe ik dit in kan stellen?

Alvast bedankt.

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-02 18:24

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Waarom ga je niet voor de simpele oplossingen? Als je teamviewer niks vindt kun je bijv. logmein proberen
(o en je hoeft echt niet met Beste (Tweakers) Leden en Administrators, te beginnen hoor d:)b )
(alhoewel ik me wel vereerd voel :P )

Hoogachtend,

Achilles

[ Voor 4% gewijzigd door Achilles op 06-03-2012 15:54 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Logmein is wel een hele goede. Gewoon via een standaard browser inloggen en via internet je pc overnemen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Doe mij maar gewoon remote desktop ;)
Pagina: 1