Ik heb een klant die zelf zijn filmpjes op zijn website op zijn eigen webserver wil hebben. Nu heeft de klant laatst zijn eerste filmpje geupload. Een filmpje van 1 minuut en 44 seconden van 135 Mb groot... ik heb de klant hierop natuurlijk geinformeerd dat dat niet echt de bedoeling kan zijn. Hij streeft de hoogste kwaliteit na met zijn website, maar een haarscherp beeld in fullscreen modus is wat mij betreft behoorlijk overdreven. Om maar niet te zwijgen over het feit dat geen enkele website bezoeker het filmpje af zal kijken vanwege de downloadtijd. De klant ervaart geen lag, dus vind dat hij wel op deze manier verder kan gaan.
Ik hoef geen advies over hoe ik de klant aan het verstand peuter dat dit geen juiste keuze is. Dat lukt me wel. Ik heb zelf echter niet zoveel ervaring met streaming video en mijn vraag is: hoeveel Mb per minuut film vinden jullie gangbaar/acceptabel of gebruiken jullie zelf voor een streaming video?
Ik hoef geen advies over hoe ik de klant aan het verstand peuter dat dit geen juiste keuze is. Dat lukt me wel. Ik heb zelf echter niet zoveel ervaring met streaming video en mijn vraag is: hoeveel Mb per minuut film vinden jullie gangbaar/acceptabel of gebruiken jullie zelf voor een streaming video?