Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Hallo,

Ik heb gisteren een sealed iphone 4S online gezet op een site voor 580 euro.
Vandaag kreeg ik een email van een persoon in Nigeria dat hij de iphone wou kopen voor 700 euro.
Ik heb hem gecontracteerd en gezegd dat ik de iPhone enkel wou verkopen als er betaald werd via overschrijving.

Hij ging akkoord en vraag nu mijn bank gegevens, kan deze persoon iets doen met mijn bank gegevens buiten de overschrijving uit te voeren? Ik blijf het namelijk erg verdacht vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

zoek eens op 'nigeria scam'

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darji
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-04-2024
Never nooit doen!
Hij kan genoeg doen... te goed om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Zonde van je tijd. Waar hoop je op, dat je stiekem niet gescammed wordt? Wat denk je zelf?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 21:44
Ik vraag me af waarom de vraag naar iPhone in Nigeria zo hoog is? Van omringende landen hoor je vrijwel nooit iets :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-07 11:22
Gewoon niet doen, punt.

Waarom zou iemand 700euro betalen voor een toestel dat hij nieuw goedkoper kan krijgen? :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Als je jouw bankgegevens geeft dan is dat ansich geen ramp maar je gaat nep mails krijgen waarin staat dat het geld is overgemaakt zodat jij de Iphone kan opsturen. het geld staat echter niet op jouw rekening

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het bieden op producten met een hoge waarde door middel van veilingsites. Zij zitten dan vaak boven de vraagprijs.
Als het dan zover is doen ze de transactie meestal door een 'middleman': zij sturen zogenaamd het geld naar de 'middleman' en jij verstuurt het product naar hem en moet een bewijs dat je iets hebt verstuurd terugmailen voordat je je geld krijgt.
Textbook-case ;)
Wikipedia: Nigeriaanse oplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 13:42
Dat mensen hier nog intrappen... www.419eater.com, knock yourself out.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:53

Quad

Doof

*zucht*
Dat er niets bij je zelf op komt dat het om scam gaat.
Melden bij Marktplaats en negeren verder.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Opzich kan met je rekening nummer niks gebeuren. Maar zelfs al komt het geld daar op te staan hebben ze genoeg truukjes om je alsnog te scammen. Wellicht komt het geld van eerder buitgemaakte rekeningen en proberen ze zo geld om te zetten naar goederen die wat waard zijn.

Maar wie weet is het wel een dom negertje uit donker Afrika die geen benul heeft van geld en graag dure westerse spullen wilt zodat jij als blanke heerscher daar van kan profiteren 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 06-03-2012 13:47 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:25
LOL, als je dit nog durft te vragen.
Ik zou het gewoon doen maar dan wel 750 euro vragen. Wedden dat hij het ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Quad schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:44:
*zucht*
Dat er niets bij je zelf op komt dat het om scam gaat.
Melden bij Marktplaats en negeren verder.
Duidelijk dat er wel iets op komt, anders had hij geen topic geopend ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
Het ding is als er niets met mijn rekening kan gebeuren of een zelfs een blanco pre paid rekening maak, eenmaal het geld er op staat en de iphone verzonden is ben ik er wel vanaf... het is niet zo dat ik geld moet betalen het is dat zij gaan betalen... Dit is hetgeen dat mij verward.

En iets zegt wie niet waagt wie niet wint, met een blanco prepaid rekening zijn ze wel niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
hier valt niets te winnen. zij zullen ten alle tijden met een bank betalen die geld terugtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
yochi schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:48:
Het ding is als er niets met mijn rekening kan gebeuren of een zelfs een blanco pre paid rekening maak, eenmaal het geld er op staat en de iphone verzonden is ben ik er wel vanaf... het is niet zo dat ik geld moet betalen het is dat zij gaan betalen... Dit is hetgeen dat mij verward.

En iets zegt wie niet waagt wie niet wint, met een blanco prepaid rekening zijn ze wel niets...
Geld wordt overgemaakt en vervolgens weer teruggevorderd door een vervalste bankcheque. En zo zijn er nog wel wat manieren.

NIET DOEN? 8)7

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon doen, ik krijg ook vaak van die dingen, heb t tot nu toe altijd gedaan
verdien hiermee wel 30 000 euro per maand, je krijgt het echt, gewoon hoor

bovendien ben ik door deze lucratieve deals rijker geworden, en heb veel mensen leren kennen die veel meer geld hebben verdiend, ook kom je wel eens in contact met een prins uit een afrikaans land, die je hulp kan gebruiken, en die je daarna rijkelijk terug betaald, of weduwen.

DOEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
Wel dan ga ik het niet doen allemaal HEEL ERG BEDANKT voor de hulp, ben aangenaam verrast hoe snel er op dit forum gereageerd word. En sorry voor de stomme vraag :s maar ja er is maar 1 manier hoe je slimmer word en dat is door vragen te stellen he

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het geld wordt overgemaakt, vervolgens blijkt een paar dagen later dat er betaald is met geld van gestolen rekeningen of domweg dat de rekening niet gedekt is. De bank haalt dan het geld terug. Staat het geld niet meer op jouw rekening dan kom je rood te staan en betaal je dat niet terug dan heb je allerlei problemen waarbij een aantekening in het BKR nog het minst grote probleem is.

Maar goed, als jij denk dat je geen risico loopt, vooral alle waarschuwingen in de wind slaan en opsturen die hap. d:)b

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

*snip* ongewenst

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De conclusie hier lijkt mij vrij duidelijk :)

Ik doe deze voor je op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.