Mijn schoonvader is toe aan een nieuwe pc. Hiervoor heeft 'ie aan mij wat advies gevraagd. Nou ben ik eens gaan kijken naar wat BBG opties of het laten samenstellen van een pc, maar daarin zijn zoveel mogelijkheden en opties die voor hem niet relevant zijn, dat een kant-en-klare pc de meeste geschikte optie lijkt.
Gebruik
De pc wordt voornamelijk particulier gebruikt, waarin email en internet de belangrijkste handelingen zijn. Verder is opslag van foto's belangrijk en wordt zeer sporadisch ook wat foto/videobewerking gedaan. Gamen, films kijken of muziek luisteren wordt niet met de pc gedaan.
Budget
Het budget voor de pc ligt ongeveer rond de 600 euro (incl toetsenbord/muis, excl beeldscherm)
Systeemeisen
Ondanks het beperkte gebruik zijn er toch wel wat eisen aan deze pc gesteld:
Als opties heb ik nu de volgende twee systemen uitgekozen:
Acer Aspire X3 ASX 3990
Asus Essentio CM6650
Mijn vraag
Wie heeft er ervaring met deze systemen? Zijn er wellicht nog andere opties denkbaar? Wie kan mij van goed advies voorzien?
Gebruik
De pc wordt voornamelijk particulier gebruikt, waarin email en internet de belangrijkste handelingen zijn. Verder is opslag van foto's belangrijk en wordt zeer sporadisch ook wat foto/videobewerking gedaan. Gamen, films kijken of muziek luisteren wordt niet met de pc gedaan.
Budget
Het budget voor de pc ligt ongeveer rond de 600 euro (incl toetsenbord/muis, excl beeldscherm)
Systeemeisen
Ondanks het beperkte gebruik zijn er toch wel wat eisen aan deze pc gesteld:
- De pc moet 2 HDD's hebben óf uitbereidingsruimte voor minimaal 1 extra HDD hebben (ivm back-ups)
- Cardreader moet aanwezig zijn
- De kast moet een zakelijke uitstraling hebben (geen fancy dingen) met voldoende USB-poorten aan de voorkant
- De pc moet ongeveer 4 jaar 'lekker' meedraaien
Als opties heb ik nu de volgende twee systemen uitgekozen:
Acer Aspire X3 ASX 3990
Asus Essentio CM6650
Mijn vraag
Wie heeft er ervaring met deze systemen? Zijn er wellicht nog andere opties denkbaar? Wie kan mij van goed advies voorzien?