Horizontale strepen laptop Asus L50VN-AK002C

Pagina: 1
Acties:

• Avian
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-02-2025
Beste Tweakers,

Het scherm van mijn laptop (L50VN-AK002C) geeft sinds kort horizontale strepen. Door het scherm naar voren/achteren te bewegen verdwijnt/verbetert/verergert dit. Ook als de laptop warmer wordt verdwijnen de strepen sneller. Met mijn gebrekkige kennis denk ik dat de oorzaak zit in het contact tussen videokaart en scherm. Of is het ook mogelijk dat bijvoorbeeld de videokaart stuk is?

Alvast dank!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:53

D4NG3R

kiwi

:)

Dit ligt of aan je inverter of aan de kabel die het scherm met het moederbord verbind. Aangezien het verergerd/verbeterd wanneer je het scherm draait.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-02 22:30

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

D4NG3R schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:10:
Dit ligt of aan je inverter of aan de kabel die het scherm met het moederbord verbind. Aangezien het verergerd/verbeterd wanneer je het scherm draait.
Het doet mij denken aan een kabelbreuk o.i.d.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kabelbreuk komt bij die flatcables minder vaak voor als dat de gehele flatcable uit het socket is gekomen. Maargoed, ik zeg ook extra "De kabel die het scherm met het moederbord verbind" omdat hij zowel kapot als uit het socket kan zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 06-03-2012 12:52 ]

• Avian
Bedankt beiden!

Ik heb het probleem voorgelegd bij een reparateur. Hij begon gelijk over dat de videokaart kapot kan zijn en dat als deze vast zit aan het moederbord de kosten enorm oplopen. Hij vertelde er wel bij dat dit het worst case scenario is. Is dit worst case scenario mogelijk volgens jullie?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02 21:52

Nemesizz

Untouchable

Kun je vrij simpel testen.

Hang een extern scherm (TV, monitor, maakt niet uit) aan je laptop.
Geen strepen: videokaart goed, probleem dus bij je interne scherm (kabelbreuk, inverter, panel)
Wel strepen: videokaart (waarschijnlijk) kapot.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Avian schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:06:
Bedankt beiden!

Ik heb het probleem voorgelegd bij een reparateur. Hij begon gelijk over dat de videokaart kapot kan zijn en dat als deze vast zit aan het moederbord de kosten enorm oplopen. Hij vertelde er wel bij dat dit het worst case scenario is. Is dit worst case scenario mogelijk volgens jullie?
Bij een worst case scenario is IDD je GPU (of ander component op het moederbord) kapot.

Test zoals Nemesizz al aangeeft eens of je dit probleem ook hebt bij een externe monitor.

• Avian
Nogmaals dank voor alle reacties!

De monteur is op bezoek geweest en op het externe scherm was inderdaad niets te zien. Zoals ik zelf al dacht is het waarschijnlijk een kabelbreuk. Is een reparatieprijs van rond de €100,- redelijk? Volgens hem is het ongeveer anderhalf uur werk.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Had je nog garantie? Want €100 vind ik persoonlijk wat veel. Het is een kleine moeite om de kabel opnieuw aan te sluiten of er een vervangend kabeltje in zetten ;) .

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
1,5 uur is niet abnormaal voor een laptop aangezien die helemaal opengeschroefd met worden
maar een totaal bedrag van 100 eurie is wat veel... voor een kabeltje....

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Pagina: 1