Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 16:54
Gisterenavond ondervonden wij problemen met het internet (voor de zoveelste keer).
Ik heb toen rechtstreeks de laptop aan het modem gehangen, maar ook dit mocht niet baten.
Daarna nog even de google DNS geprobeerd (8.8.8.8 en 8.8.4.4).
Als laatst heb ik maar een factory reset geprobeerd, met als gedachte dat het werkte toen het binnenkwam.

Echter doet nu telefonie en internet het allebei niet meer. Op de computer is nu ook en de Primary DNS Suffix niet meer te zien. Ik heb op dit moment geen toegang tot de resultaten van ipconfig, deze zal ik vanavond wel posten.

Het grote probleem is nu dat, na de reset, het standaard gebruikersnaam en password niet meer werken. (user/user). Nog even op het internet gezocht en op de Alice website en op diverse andere sites staat dat dit de standaard credentials van de Allied Data Copperjet 16162P zijn.

Verder heb ik nog root/ admin/ admin/manager /admin etc. geprobeerd. Maar hij blijft weigeren.

Uiteindelijk DNS via laptop ingesteld (IPv4 config). Weinig succes.

De Alice heeft nog een reset vanuit de wijkcentrale gedaan, de splitter is er tussen uit (intrapunt -> splitter -> modem -> LAN). Maar nog steeds doet internet en telefonie het niet. We hebben wel succesvolle uplink naar de centrale. (geen kapot modem dus).

Hebben jullie nog een andere oplossing voor het inloggen op het modem? Dan kan ik kijken of ik een DNS kan instellen.
En anders een andere oplossing voor geen internet/telefonie?

Edit: Ik heb de admin credentials nog niet geprobeerd, wist niet dat deze ook bekend waren. Login form indiceert echter dat het om "WebUser" gaat niet "WebAdmin".

Vandaag nogmaals geprobeerd, en admin/admin werkt nu wel (zou toch zweren dat ik dat ook al had geprobeerd).

settings weer terugzet, user/user werkt nu dus als standaard login.
Het blijft een vreemd probleem, ik ben benieuwd of het internet nu wel blijft functioneren. :S

Slotje mag erop.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkCreative op 06-03-2012 13:48 ]