macbook 2008 HDD in optibay problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:59
Ik heb, met veel vreugd mijn installatie(OSX Lion) nu lopen op een SSD, als laatste update voor een reeds verouderde laptop. Gaat hij nu ongelofelijk snel!

Het probleem. Ik heb nu de SSD in de standaard hardeschijf slot van de laptop, mijn vorige harddisk(fujitsu 250gb 5400rpm) heb ik nu in de plaats van de cd speler(via een optibay slot die ik heb aangeschaft via ebay)

De hardeschijf die in de optibay zit, kan niet op HFS+ worden geformateerd. ik krijg dan binnen enkele seconden, als ik verify klik in disk utility de foutmelding " invalid node structure" en is de schijf niet meer te mounten. Dit gebeurd bij de HDD, maar ook bij de SSD als ik deze in de optibay zet.

Ik heb nu de HDD geformateerd als NTFS, dit blijft werken(niet corrupte schijf) alleen zeer traag(max 3mbps) en problemen met permissions(ik kan er wel bij, maar programma's niet)

Heeft iemand hier ervaring mee? iemand nog tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

djoenez schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:11:
Ik heb, met veel vreugd mijn installatie(OSX Lion) nu lopen op een SSD, als laatste update voor een reeds verouderde laptop. Gaat hij nu ongelofelijk snel!

Het probleem. Ik heb nu de SSD in de standaard hardeschijf slot van de laptop, mijn vorige harddisk(fujitsu 250gb 5400rpm) heb ik nu in de plaats van de cd speler(via een optibay slot die ik heb aangeschaft via ebay)

De hardeschijf die in de optibay zit, kan niet op HFS+ worden geformateerd. ik krijg dan binnen enkele seconden, als ik verify klik in disk utility de foutmelding " invalid node structure" en is de schijf niet meer te mounten. Dit gebeurd bij de HDD, maar ook bij de SSD als ik deze in de optibay zet.

Ik heb nu de HDD geformateerd als NTFS, dit blijft werken(niet corrupte schijf) alleen zeer traag(max 3mbps) en problemen met permissions(ik kan er wel bij, maar programma's niet)

Heeft iemand hier ervaring mee? iemand nog tips? :)
Is mij ook gebeurd, waarom weet ik niet. Ik had Lion geïnstalleerd via usb. Dus ik heb de schijf even terug gezet op de originele plaats. Even opstart via usb gedaan en even schijfhulpprogramma gebruikt en toen wou het wel. Alles weer terug gezet, was een klusje van 10 min.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:02
Zoiets heb ik laatst ook gehad. Maar dan bij een usb diskje. Ik denk dat het komt omdat bij het formatteren de schijf meer stroom nodig heeft. Bij mij was het zelf zo dat het schijf hulp programma niet meer reageerde en dus geforceerd gesloten moest worden.

Misschien je de HDD is een powered USB casing stoppen en dan formatteren.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:59
Maar, de hardeschijf was al HFS+ geformatteerd toen ik vanaf de USB lion had geinstalleerd op de SSD. Zou het bovenstaande dan werken?

Want als ik hem nu naar FAT formatteer, dan blijft hij het ook gewoon doen. zonder enig probleem!

[ Voor 27% gewijzigd door djoenez op 06-03-2012 17:07 . Reden: meer info. ]