Toon posts:

Xbox360 Update fail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb via V&A mijn oude xbox360 +60Gb HDD verkocht. Omdat ik hem nooit gebruikte.

Nu wil hij de console updaten naar de nieuwste dashboard versie maar hij krijgt een error:
3151 397f 1380 2203 c000 0001

Daarna heeft hij met microsoft contact genomen dmv een live chat en die vertelde hem dat er een expert naar moest kijken.

Wat hij ook geprobeerd heeft:
USB stick update (met & zonder HDD en internet)
Maar die gaat naar 95% en dan reboot de xbox en gaat hij naar de (oude?) dashboard.

Voordat ik hem verkocht werkte hij gewoon naar behoren en kon ik updaten. De voornaamste reden voor de update is dat hij gebruik wil maken van de live services (is het daarvoor nodig om up te daten?) om zo online te kunnen spelen.

Het gaat hier om een oude witte x360 waarbij later een 60GB HDD bij gekocht is,

Mocht je nog tips hebben of zelfs een fix hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

-> SPV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 17:04

Roytoch

Nietes

Topic is verhuist naar een ander forum, dat bedoelt hij te zeggen. SPV = Spielerei, Problemen en Vragen.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42
Tja als zelfs de Microsoft support desk het niet weet dan denk ik dat je hier ook niet erg ver komt.

waar ik aan denk (misschien obvious maar toch): Was de Xbox misschien geflashed met firmware waarmee hij kopieen kan afspelen? In dat geval zou het eventueel fout kunnen gaan.

Wat ook kan is dat je drive ooit vervangen is? In dit geval is je nieuwe drive waarschijnlijk "gespoofed" als de oude, maar de nieuwste firmware/dashboard van MS pikt dit niet meer.

Als je je error code googeled kom je ook op een hit op t MS forum waar ze zeggen dat je moet bellen, en de volgende hit is t forum van ixtreme, waar gesproken wordt over geflashede en/of gespoofde drives.

Als je gewoon een legale, nooit gerepareerde (tenzij door MS) Box heb dan denk ik dat alleen de MS helpdesk je nog kan helpen....

ik zou iig even cache clearen (altijd stap 1 bij updateproblemen) en opnieuw proberen...

[ Voor 5% gewijzigd door KingKoning op 06-03-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 13:43
Klinkt alsof de koper aan de gang is geweest met de firmware, dit mis is gelopen en nu probeert om van zijn/haar probleem jouw probleem te maken.

In dat geval zou ik zeggen: helaas.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Als hij via V&A is verkocht, dan leest de koper mee toch? Misschien kan die opheldering geven :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:32
wat je mischien nog eens kan proberen om er een extra usb stick in de xbox te stoppen.
deze vervolgens te configureren zodat deze gebruikt kan worden als een xbox memory unit.
en dan gaan updaten via de update usb stickde. want als je namelijk gaat proberen de xbox zonder HDD te updaten dan faalt hij zowieso omdat hij te weinig ruimte heeft dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Check deze link even. Onderop staat een mogelijke oplossing

http://forums.xbox.com/xb...x_support/f/9/t/8294.aspx

Mine would go right to the error status when i turned it on.

I called, they had me open the tray then pull the power cord (I didnt have a game in and had to open the tray as it was turning on). They said push the tray half way in and then plug it back in. I did and it looked like it was going to try and install the update again. Then it gave me a message that I needed to reinstall the HDD (I had pulled it off earlier and forgot to put it back on) I installed the HDD while the power was on and the screen looked like the box was resetting, it then began to redownload the update and booted fine. I put Black Ops in and was able to sign into Live and go into a match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MikeOO schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:55:
Check deze link even. Onderop staat een mogelijke oplossing

http://forums.xbox.com/xb...x_support/f/9/t/8294.aspx

Mine would go right to the error status when i turned it on.

I called, they had me open the tray then pull the power cord (I didnt have a game in and had to open the tray as it was turning on). They said push the tray half way in and then plug it back in. I did and it looked like it was going to try and install the update again. Then it gave me a message that I needed to reinstall the HDD (I had pulled it off earlier and forgot to put it back on) I installed the HDD while the power was on and the screen looked like the box was resetting, it then began to redownload the update and booted fine. I put Black Ops in and was able to sign into Live and go into a match.
Dank u! Ik heb de koper dit gemaild en ik hoop spoedig van hem te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Komt me bekend voor ;)

(oeps, ik dacht dat het mijn topic was op ixtreme. Desalnietemin komt het me bekend voor)

[ Voor 67% gewijzigd door croontje op 06-03-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een mail terug gehad dat het "resetten" niet heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosss
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 17:33
Jammer voor hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Even voor de duidelijkheid: de Xbox in kwestie is nooit gemod, gemod geweest, of in aanraking gekomen met gemodde hardware of gebrande games?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1