Experiabox, externe router/usb wifi ontvanger?

Pagina: 1
Acties:

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 09:34

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Hoi allemaal!

Ik heb eindelijk mijn pa omgepraat om een experiabox te nemen + standaard pakket van kpn, met 40mbit internet dus. Ik had hierbij wel een vraagje want ik heb meerdere keren gelezen dat de ontvangst vrij slecht is op die dingen. Maar, hoe slecht? Zou ik nog ontvangst hebben op zolder, het gaat hier om 2 vloeren. Mijn router lukte het wel maar ik verloor veel snelheid en vaak is het ontvangst ook niet geweldig./

Aangezien ik ook een iphone heb en die het liefst ook op Wifi wil gaat mijn voorkeur uit naar een externe router of dergelijke, ik heb gelezen over wifi splitters die dit ook doen? Ik vroeg me af hoe die precies werken.

TL;DR 1: Hoe groot is het bereik van een experiabox? (heb ik er genoeg aan voor +/- 8 meter + 2 vloeren)
2: Zo nee: wat zou een goede oplossing hiervoor zijn?

PS: ik weet nog niet welke experiabox ik krijg aangezien mijn ouders het hebben geregeld. :+

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Oei, een experiabox. Dan kan je niet zondermeer een eigen router plaatsen tenzij je enkel het AP van de router gebruikt. De WiFi-dekking van de meeste Experiadozen die ik in handen heb gehad was niet al te best, één vierdieping omhoog ging vaak maar net. Hangt een beetje af van de constructie van het huis.

PS: bij het overtuigen van je ouders wist je hopelijk dat Experiaboxen dichtgetimmerde software bevatten en dat je met VDSL waarschijnlijk nooit 100% van de beloofde snelheid zal krijgen vanwege de afstand tot de centrale?

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 09:34

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:22:
Oei, een experiabox. Dan kan je niet zondermeer een eigen router plaatsen tenzij je enkel het AP van de router gebruikt. De WiFi-dekking van de meeste Experiadozen die ik in handen heb gehad was niet al te best, één vierdieping omhoog ging vaak maar net. Hangt een beetje af van de constructie van het huis.

PS: bij het overtuigen van je ouders wist je hopelijk dat Experiaboxen dichtgetimmerde software bevatten en dat je met VDSL waarschijnlijk nooit 100% van de beloofde snelheid zal krijgen vanwege de afstand tot de centrale?
FML

ot: Met die snelheid zit dat wel aardig geloof ik, paar vrienden van me hebben namelijk soortgelijke set ups en die halen wel het maximale er uit.

Verwijderd

En die vrienden zijn DIRECTE buren van je ouders? Een paar huizen verder kan al enkele Mb's schelen

Verwijderd

een experiabox heeft een heel slecht bereik als je een verdieping boven de box nog verbinding hebt is het knap wat eigenlijk het simpelste om te doen is : een wifi repeater er tussen knallen
het kost je 159,- voor een Ruckus Metroflex 2211 wifi repeater dit is tevens wel een hele goede !
hiermee heb ik ook door mijn hele huis bereik ( 2 verdiepingen + garage) heel simpel aan te sluiten en werkt ideaal

Verwijderd

Nog beter (en betrouwbaarder): Als er op de bovenste verdieping VASTE PC's staan, trek dan 1 of 2 UTP kabels naar boven, en sluit deze aan.

Als er geen vaste PC zijn (bv. laptop's, GSM telefoons etc..), dan kan je OOK een UTP kabel naar boven trekken en dan een AP (Access Point) eraan hangen. Dat kan ook een "oud beestje" zijn, als de Linksys WRT54xxx. Je kan toch niet over WiFi sneller dan de ADSL verbinding.

Een hele mooie oplossing is het volgende: Een AP vermomd als een rookmelder:

http://www.wifishop.nl/pr...repeater-11b-g.htm?ct=001

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:09
Mocht je ook draadloze verbinding willen met een externe router a 20 tot 50 euro, zie mijn post van een tijdje terug:
(Bekend probleem :P )

NB hij is niet echt kort...

Korte howto: Router achter de Thomson 789 KPN Experiabox

Veel succes.

[ Voor 9% gewijzigd door Jouke74 op 07-03-2012 15:20 ]

"That was left handed..." - JJH

Pagina: 1